Nazwa sprawy:
ZEZWOLENIE NA ZORGANIZOWANIE IMPREZY MASOWEJ
|
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych Dz. U. z 2019 r. poz. 2171)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020r., poz. 256 ze zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U z 2020r., poz. 1546 z póżn. zm.)
|
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej podpisany przez organizatora bądź jego upoważniony organ,
- Opinie właściwych miejscowo komendantów powiatowych Policji i Państwowej Straży Pożarnej i kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego), które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach,
- Opinię właściwego miejscowo państwowego inspektora sanitarnego,
- Graficzny, wraz z opisem plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa,
- Regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej,
- Program i regulamin imprezy masowej, ewentualnie terminarz imprez masowych,
- Informację o liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub na terenie, gdzie impreza będzie zorganizowana, mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego, w tym informację o ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku,
- Wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej,
- Pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczaniu imprezy,
- Szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia,
- Polisę ubezpieczeniową,
- Pisemną zgodę na przeprowadzenie imprezy masowej kierownika jednostki organizacyjnej lasów państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego, w razie przeprowadzenia imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki,
- Informację o zainstalowaniu urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
|
Opłaty:
Przed wydaniem decyzji wnioskodawca obowiązany jest wnieść opłatę skarbową w kwocie 82 zł. oraz 17 zł. za pełnomocnictwo jeśli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
Wpłat należy dokonywać na nr rachunku bankowego:
URZĄD MIASTA ZAMBRÓW ul. Fabryczna 3, BANK SPÓŁDZIELCZY w ZAMBROWIE 67 8775 0009 0010 0101 0201 0732
|
Sposób dostarczenia:
- osobiście
- pocztą
- inny (EPUAP lub pełnomocnik)
|
Miejsce złożenia dokumentów:
- Sekretariat Urzędu Miasta p.225
- Wydział Spraw Obywatelskich p.227
|
Sprawę załatwia i udziela szczegółowych wyjaśnień:
- Wydział Spraw Obywatelskich
- Nr pokoju: 227
- Nr telefonu: 86 271-22-10 wew. 42
|
Godziny urzędowania:
- poniedziałek – piątek: 730 – 1530
|
Termin załatwienia sprawy:
- Organizator imprezy obowiązany jest złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej wraz z kompletnymi załącznikami nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia.
- Opinie Komendanta Powiatowego Policji, Komendanta Powiatowego Państwowej Straż y Pożarnej, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Kierownika Pogotowia Ratunkowego oraz instrukcje, o której mowa w art. 6 ust. 4 ustawy należy do wniosku dołączyć niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej
- Nie złożenie wszystkich uzupełnionych i poprawionych dokumentów w terminie co najmniej 7 dni przed terminem imprezy powoduje wydanie decyzji odmownej
- Burmistrz Miasta wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
|
Tryb odwoławczy:
- Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży za pośrednictwem Burmistrza Miasta Zambrów w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
- Odwołanie od decyzji nie wstrzymuje jej wykonania
|