Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 35/23

P r o t o k ó ł  Nr 35/23

posiedzenia Komisji Budżetowej Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu  20.02.2023 r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214 w godzinach 14:15 – 14:25.

 

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 7 - miu członków Komisji                                         - wg załączonej listy obecności
  2. Burmistrz Miasta Zambrów                                      - p. Kazimierz Dąbrowski
  3. Skarbnik Miasta                                                        - p. Anna Sadowska Piętak

 

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia Komisji.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
  3. Opinia Komisji dotycząca projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta Zambrów na 2023 rok
  4. Sprawy różne.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych na wstępie protokołu.  Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski stwierdził prawomocność posiedzenia i poinformował, że uczestniczy w nim siedmiu członków Komisji.

 

Ad. 1.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski odczytał proponowany porządek posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski uznał, iż proponowany porządek posiedzenia jest przyjęty.

Ad. 2.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski zapytał, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poddał pod głosowanie protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad.3.

Wprowadzenia do tematu dokonała Skarbnik Miasta Zambrów p. Anna Sadowska Piętak. Poinformowała, że przekazany w materiałach projekt uchwały rożni się od tego co zostanie zaproponowane na posiedzeniu komisji, dlatego też  zwraca się  z prośbą o zaakceptowanie autopoprawki. Skarbnik Miasta oznajmiła, że miasto otrzymało środki na zakwaterowanie i wyżywienie Ukraińców w wysokości 319.510zł oraz dotacje w wysokości 300zł na osobę i obsługę ze świadczeń jednorazowych pieniężnych  dla obywateli Ukrainy w kwocie 618zł, jak również kwotę 668zł na posiłek w szkole i przedszkolu. Pozostałe zmiany dotyczą w szczególności przesunięcia wydatków zakupu usług remontowych na wydatki inwestycyjne związane z przebudową siei melioracyjnej na ul. Białostockiej. Z remontów przesuniętych zostało 96.000zł na inwestycje oraz  zwiększenie wydatków na Państwowy Fundusz Rehabilitacyjny Osób Niepełnosprawnych w związku z rozwiązaniem umowy z niepełnosprawnym pracownikiem. Skarbnik Miasta poinformowała, że w związku z odejściem pracownika niepełnosprawnego stosunek pracowników pełnosprawnych do niepełnosprawnych zmienił się i z tego względu należy wpłacać na Państwowy Fundusz środki. Po wstępnych wyliczeniach wysokość wpłacanych środków wynosić będzie ok. 16.000zł w skali roku.

Radna p. Anna Truchel zwróciła się z prośbą o wyjaśnienie ilu musi być zatrudnionych niepełnosprawnych pracowników.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że około trzech.

Skarbnik Miasta Zambrów p. Anna Sadowska Piętak oznajmiła, że zależne jest to od stosunku ilości osób zatrudnionych.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że liczy się współczynnik.

Skarbnik Miasta Zambrów p. Anna Sadowska Piętak oznajmiła, że zwiększone zostały wydatki inwestycyjne na zakup drona. Poinformowała, że w rożnych rozliczeniach finansowych miasto otrzyma środki z funduszu pomocy obywatelom Ukrainy na dodatkowe zadania oświatowe w kwocie 134.053zł. Zwiększono również wydatki związane z dystrybucją węgla mieszkańcom Zambrowa na kwotę 373.736,38zł. W kwocie zawarty jest zakup węgla oraz usługa świadczona przez p. Kołakowskiego. W pozostałych działach, szczególnie w przedszkolach i żłobkach dostosowano wydatki do potrzeb jednostek.

Radna p. Anna Chętnik zwróciła się z prośbą o wyjaśnienie, kto będzie obsługiwał drona, ponieważ potrzebne są do tego specjalne uprawnienia.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że drona obsługiwał będzie p. Marcin Maciejewski z Biura Promocji, który posiada takowe uprawnienia.

Radna p. Anna Chętnik zapytała, czy dron służył będzie tylko do celów promocyjnych.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że dron wykorzystywany będzie do celów użytkowych miasta.

Skarbnik Miasta Zambrów p. Anna Sadowska Piętak poinformowała, że za usługę płaci się o wiele więcej, a zakupiony dron będzie służył kilka lat.

Burmistrz Miasta Zambrów po. Kazimierz Dąbrowski oznajmił, że usługa wypożyczenia drona na godziny jest kosztowna.

Radny p. Tomasz Kosek zwrócił się z prośbą o podanie ceny drona.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że dron kosztował 12.000zł i dodatkowo 1000zł uprawnienia.

Radny p. Tomasz Kosek zapytał ile kosztowało wypożyczenia drona na godziny.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że wypożyczenie drona nie kalkulowało się, ponieważ potrzebna była umowa -zlecenie itp.

Skarbnik Miasta Zambrów p. Anna Sadowska Piętak oznajmiła, że przy wypożyczeniu drona płaci się za usługę i wypożyczenie.

Radny p. Tomasz Kosek stwierdził, że 12.000zł nie jest wysoka kwotą.

Skarbnik Miasta Zambrów p. Anna Sadowska Piętak zgodziła się z opinią radnego, tym bardziej że dron będzie służył kilka lat.

W związku z brakiem dalszych uwag Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta Zambrów na 2023 rok. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Ad.4.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie, czy w nowej umowie na wywóz odpadów z PGK nastąpiły jakieś zmiany w zakresie merytorycznym z punktu widzenia mieszkańców lub Zarządców Nieruchomości.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że nowa umowa nie dotyczy miasta Zambrów oraz wszystkich gmin, które były kiedyś stowarzyszone w Zambrowskim Związku Gmin, dotyczy ona wyłącznie pozostałych gmin. Burmistrz Miasta oznajmił, że nie ma żadnych podwyżek jeśli chodzi o odpady komunalne dotyczące miasta.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że chodzi mu o nową umowę na wywóz odpadów z terenu miasta Zambrów.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że nie ma żadnych zmian w umowie. Burmistrz poinformował, że pomimo trudnej sytuacji będzie dbał o to, żeby ten rok obył się bez dodatkowych opłat.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski zapytał, czy zakres i częstotliwość wywozu pozostaje bez zmian.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że tak.

Radna p. Anna Chętnik poinformowała, że mieszkańcy skarżą się, że za blokiem znajdującym się za jubilatką długo nie są zabierane wielkogabarytowe śmieci.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że dotyczy to administracji zarządzania nieruchomością, a drugą znaczącą kwestią jest to, czy mieszkańcy wynosząc odpady wiedzą kiedy będą one odbierane.

Radna p. Anna Truchel poinformowała, że ludzie wynoszą śmieci zazwyczaj wtedy kiedy robią remont nie zwracając uwagi na datę odbioru.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski w związku z tym, że odbiór gabarytów zaplanowany jest na 11.04, czyli wtorek po świętach zapytał, czy byłaby możliwość zaplanowania wywozu na 6 lub 7.04 przed świętami, aby oczyścić śmietniki przed świętami.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że prośba jest zasadna.

Radny p. Tomasz Kosek oznajmił, że w telewizji Prezesi spółek takich jak PGK w Zambrowie informowali, że w ostatnim półroczu spadł odbiór niektórych rodzajów odpadów o 30%.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że zauważalna jest mniejsza ilość odpadów w tym również odpadów wielkogabarytowych.  Radny oznajmił, że spółdzielnia którą reprezentuje od czasu do czasu samodzielnie organizuje np. przed długim weekendem świątecznym wywóz odpadów, jeśli takowe są.

W związku z wyczerpaniem wszystkich punktów objętych porządkiem posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował za udział i zamknął posiedzenie komisji.

 

     Protokołowała                                                                Przewodniczący Komisji Budżetowej

Aleksandra Zaleska                                                                    Zbigniew Korzeniowski


Lista obecności:

1. Zbigniew Korzeniowski

2. Agnieszka Ogórkowska

3. Anna Chętnik

4. Tomasz Kosek

5. Jacek Olszewski

6. Anna Truchel

7. Marta Worosilak

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anna Skarzyńska

Data wytworzenia:
24 lip 2023

Osoba dodająca informacje

Anna Skarzyńska

Data publikacji:
24 lip 2023, godz. 10:29

Osoba aktualizująca informacje

Anna Skarzyńska

Data aktualizacji:
17 sty 2024, godz. 12:47