Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 9

P r o t o k ó ł  Nr IX/19

obrad IX sesji Rady Miasta Zambrów odbytej w dniu 28 maja 2019 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miasta pokój Nr 214 w godzinach: 12:00 – 14:30.

W posiedzeniu wzięło udział 21 członków.

Obecni:

1. Bogdan Andrzejczuk
2. Wiesława Arent
3. Radosław Bańkowski
4. Anna Chętnik
5. Ryszard Kaźmierczak
6. Michał Klimowicz
7. Zbigniew Korzeniowski
8. Tomasz Józef Kosek
9. Kamil Kowalczyk
10. Zbigniew Kulesza
11. Barbara Danuta Laszuk
12. Łukasz Miszak
13. Agnieszka Ogórkowska
14. Jacek Olszewski
15. Mariusz Prusiński
16. Barbara Reinke
17. Henryk Rykaczewski
18. Anna Truchel
19. Wioletta Walasek
20. Cezary Witkowski
21. Grażyna Anna Wyszyńska

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

  1. Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski
  2. Z-ca Burmistrza Miasta Zambrów p. Adam Libuda
  3. Sekretarz Miasta Zambrów p. Jolanta Gronostajska
  4. Skarbnik Miasta Zambrów p. Barbara Gardocka
  5. Obsługa Prawna Urzędu p. Krzysztof Kapitan
  6. Starosta Powiatu Zambrowskiego p. Stanisław Ożlański
  7. Komendant Powiatowy Policji w Zambrowie p. Anna Bajeńska
  8. Przedstawiciel Komendy Powiatowej PSP p. Paweł Gwardiak
  9. Naczelnik Wydziału Gospodarki Przestrzennej p. Danuta Łapińska
  10. Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich p. Zbigniew Jach
  11. Naczelnik Wydziału Rozwoju Gospodarczego p. Cezary Lasek
  12. Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej p. Jerzy Burak
  13. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego p. Anna Bączyk
  14. Dyrektor Żłobka Miejskiego w Zambrowie p. Elżbieta Perkowska
  15. Pełnomocnik Dyrektor Żłobka Miejskiego w Zambrowie p. Grzegorz Wakułowski
  16. Prezesowie spółek miejskich
  17. Dyrektorzy szkół podstawowych, gimnazjum, przedszkoli miejskich 
  18. Redaktor Radia Białystok p. Adam Dąbrowski

Porządek obrad:

  1. Ustalenie porządku obrad.
  2. Przyjęcie protokołu obrad poprzedniej sesji.
  3. Informacja Burmistrza w zakresie zarządzania Miastem.
  4. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  5. Interpelacje i zapytania radnych.
  6. Rozpatrzenie i zatwierdzenie raportu o stanie gminy Miasta Zambrów za 2018 rok.
  7. Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem
    z wykonania budżetu Miasta Zambrów za 2018 r.
  8. Absolutorium.
  9. Podjęcie uchwał w sprawie:
  1. rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektor Żłobka Miejskiego w Zambrowie;
  2. przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Zambrowa w części obejmującej obszar położony
    w obrębie ulic: Białostockiej i Prymasa Wyszyńskiego.
  1. Sprawozdanie z realizacji uchwał w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących  w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Zambrów oraz uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Miasta Zambrów na lata 2018 – 2022.
  2. Roczna analiza stanu gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Miasto Zambrów za 2018 rok.
  3. Wolne wnioski oraz sprawy różne. 
  4. Zamknięcie obrad.

1. Ustalenie porządku obrad.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski przedstawił porządek obrad sesji. Następnie zapytał, czy są uwagi do porządku obrad.

Radny p. Henryk Rykaczewski zgłosił wniosek formalny o zdjęcie z porządku posiedzenia sesji pkt. 9. b.

Głosowano w sprawie:

wniosek Radnego p. Henryka Rykaczewskiego o zdjęcie z porządku posiedzenia sesji pkt. 9. b.

Wyniki głosowania
ZA: 7, PRZECIW: 9, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 5, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (7)

Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Ryszard Kaźmierczak, Mariusz Prusiński, Henryk Rykaczewski, Anna Truchel, Grażyna Anna Wyszyńska

PRZECIW (9)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Zbigniew Kulesza, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Cezary Witkowski

WSTRZYMUJĘ SIĘ (5)

Kamil Kowalczyk, Barbara Danuta Laszuk, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Wioletta Walasek

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski poinformował, że porządek obrad sesji został ustalony.

2. Przyjęcie protokołu obrad poprzedniej sesji.

Brak uwag do protokołu.

Głosowano w sprawie:
Przyjęcie protokołu obrad poprzedniej sesji.

Wyniki głosowania
ZA: 21, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (21)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Ryszard Kaźmierczak, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Barbara Danuta Laszuk, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Mariusz Prusiński, Barbara Reinke, Henryk Rykaczewski, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski, Grażyna Anna Wyszyńska

3. Informacja Burmistrza w zakresie zarządzania Miastem.

Brak uwag.

4. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski poinformował, że w okresie międzysesyjnym interpelację złożył Radny p. Łukasz Miszak, odpowiedź została udzielona. Ponadto interpelację złożyła Radna p. Grażyna Wyszyńska, powyższa interpelacja została przekazana według właściwości, odpowiedź zostanie udzielona.


5. Interpelacje i zapytania radnych.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski poinformował, że w dniu dzisiejszym interpelację złożył Radny p. Michał Klimowicz. Następnie Przewodniczący Rady oczytał powyższą interpelację. Oznajmił, że interpelacja zostanie przekazana według właściwości, odpowiedź zostanie udzielona.

6. Rozpatrzenie i zatwierdzenie raportu o stanie gminy Miasta Zambrów za 2018 rok.

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych wprowadziła obowiązek sporządzenia raportu o stanie gminy. Burmistrz zobowiązany jest co roku do 31 maja przedstawić radzie powyższy dokument. Raport obejmuje podsumowanie działalności burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał oraz budżetu obywatelskiego. Następnie Burmistrz Miasta przedstawił raport o stanie gminy Miasta Zambrów za 2018 rok.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski zwrócił się z prośbą do Przewodniczących  poszczególnych Komisji Rady Miasta Zambrów o opinię nt. raportu o stanie gminy Miasta Zambrów za 2018 rok.

 

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej p. Barbara Reinke poinformowała, że Komisja
w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała raport o stanie gminy Miasta Zambrów za 2018 rok.

Przewodniczący Komisji Budżetowej p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała raport o stanie gminy Miasta Zambrów za 2018 rok.

Przewodnicząca Komisji Kultury i Oświaty p. Wioletta Walasek poinformowała, że Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała raport o stanie gminy Miasta Zambrów za 2018 rok.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego p. Bogdan Andrzejczuk  poinformował, że Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała raport o stanie gminy Miasta Zambrów za 2018 rok.

Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego p. Kamil Kowalczyk poinformował, że Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała raport o stanie gminy Miasta Zambrów za 2018 rok.

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej p. Łukasz Miszak poinformował, że Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała raport o stanie gminy Miasta Zambrów za 2018 rok.

Radna p. Barbara Laszuk zapytała, dlaczego nie została zrealizowana inwestycja budowa ulicy od ul. Pileckiego do ul. Sienkiewicza. Radna zwróciła również uwagę na zapis
w raporcie dotyczący zatrudnienia w Urzędzie Miasta Zambrów. Radna zapytała również
o zadłużenie miasta, które pod koniec ubiegłego roku wyniosło 3 388 528,02 zł.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że od dwóch lat stara się wybudować drogę, która roboczo została nazwana 01 02 03 KD. Wskazał, że właściciele nieruchomości przyległych zaskarżają decyzje pozwolenia na budowę do Wojewody Podlaskiego, w wyniku czego inwestycja nie została zrealizowana. Wystąpiono ponownie do Starosty Powiatowego
w Zambrowie o wydanie decyzji pozwolenie na budowę. Burmistrz Miasta poinformował, że  zostały uwzględnione uwagi Wojewody Podlaskiego. Powiedział, że w Urzędzie Miasta Zambrów pracuje 55 osób, w tym 54 osoby na stanowiskach kierowniczych urzędniczych, urzędniczych oraz kierowca. W odniesieniu do zadłużenia miasta, Burmistrz Miasta poinformował, że zaciągnięty kredyt planowany jest do spłacenia w przeciągu dwóch lat.

Głosowano w sprawie:
udzielenia wotum zaufania Burmistrzowi Miasta Zambrów.

Wyniki głosowania
ZA: 18, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 2, BRAK GŁOSU: 1, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (18)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Anna Chętnik, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Barbara Danuta Laszuk, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Henryk Rykaczewski, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski, Grażyna Anna Wyszyńska

WSTRZYMUJĘ SIĘ (2)
Radosław Bańkowski, Mariusz Prusiński
BRAK GŁOSU (1)
Ryszard Kaźmierczak

(Uchwałę nr 35/IX/2019 dołączono do protokołu)

7. Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem
z wykonania budżetu Miasta Zambrów za 2018 r.

Wprowadzenia do tematu dokonała Skarbnik Miasta p. Barbara Gardocka. Przedstawiła bilans z wykonania budżetu gminy Miasta Zambrów za 2018 rok. Poinformowała, że sprawozdanie finansowe składa się z: bilansu z wykonania budżetu gminy, bilansu łącznego jednostek budżetowych, informacji dodatkowej, łącznego rachunku zysków i strat jednostek budżetowych, zestawienia zmian w funduszu jednostek. Następnie omówiła łączny bilans jednostek budżetowych za ubiegły rok.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski zwrócił się z prośbą do Przewodniczących  poszczególnych Komisji Rady Miasta Zambrów o opinię nt. sprawozdania finansowego Miasta Zambrów za 2018 rok.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej p. Barbara Reinke poinformowała, że Komisja
w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie finansowe Miasta Zambrów za 2018 rok.

Przewodniczący Komisji Budżetowej p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie finansowe Miasta Zambrów za 2018 rok.

Przewodnicząca Komisji Kultury i Oświaty p. Wioletta Walasek poinformowała, że Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie finansowe Miasta Zambrów za 2018 rok.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego p. Bogdan Andrzejczuk  poinformował, że Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie finansowe Miasta Zambrów za 2018 rok.

Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego p. Kamil Kowalczyk poinformował, że Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie finansowe Miasta Zambrów za 2018 rok.

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej p. Łukasz Miszak poinformował, że Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie finansowe Miasta Zambrów za 2018 rok.

Głosowano w sprawie:

Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem
z wykonania budżetu Miasta Zambrów za 2018 r.

Wyniki głosowania

ZA: 21, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (21)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Ryszard Kaźmierczak, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Barbara Danuta Laszuk, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Mariusz Prusiński, Barbara Reinke, Henryk Rykaczewski, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski, Grażyna Anna Wyszyńska

(Uchwałę nr 36/IX/2019 dołączono do protokołu)

8. Absolutorium.

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że szczegółowe sprawozdanie z wykonania budżetu za 2018 r. wraz z załącznikami otrzymaliście Państwo Radni w dniu 29 marca br. Komisja Rewizyjna, jak również wszystkie komisje problemowe Rady Miasta zajmowały się wykonaniem budżetu i wypracowały stosowne opinie, które Przewodniczący poszczególnych Komisji przedstawią Wysokiej Radzie. Ponadto Przewodniczący Rady posiada opinię o wykonaniu budżetu wydaną przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Białystoku.  Uchwalony przez Wysoką Radę budżet na sesji Rady Miasta w dniu 29.12.2017 r.  określił: plan dochodów na kwotę 87 925 314 zł oraz plan wydatków na kwotę 92 925 314 zł. Planowany deficyt budżetowy w kwocie 5 mln złotych miał być pokryty kredytem długoterminowym w rachunku bieżącym.  W ciągu roku budżetowego 2018 budżet był korygowany czterema uchwałami Rady Miasta oraz sześcioma zarządzeniami Burmistrza. Po dokonanych zmianach budżet wynosił: plan dochodów – 4 607 776,45 zł oraz plan wydatków – 101 003 600,73 zł. Ostateczne wykonanie budżetu przedstawia się następująco: dochody wyniosły – 92 260 933,96 zł – 97,5%, z czego dochody bieżące zostały zrealizowane w 98,5%, a dochody majątkowe w 89,3%. Wydatki wyniosły – 98 423 769,70 zł – 97,4%, z czego wydatki bieżące zostały zrealizowane w 97,6%, a wydatki majątkowe w 96,7%. Wykonanie budżetu zamknęło się deficytem w kwocie 6 162 835,74 zł, który został pokryty: nadwyżką budżetową z lat ubiegłych – 1 395 824,28 zł, kredytem długoterminowym – 3 388 528,02 zł, subwencją oświatową – 1 378 483,44 zł. Na koniec roku budżetowego Miasto posiadało zadłużenie w wysokości 3 388 528,02 zł. Najwięcej wydatków poniesiono na: oświatę i wychowanie – 30 270 503 zł – 30,76%, pomoc społeczna i rodzina – 28 241 977 zł – 28,69%, administracja publiczna – 6 279 554 zł – 6,38 %, gospodarka komunalna – 4 481 122 zł – 4,55 %.  Na inwestycje i remonty przeznaczona została rekordowa kwotę 20 520 909 zł, co stanowi 20,8% wszystkich wydatków,  z czego na inwestycje wydatkowana została kwota 19 955 212,98 zł, a na remonty 565 697 zł. Nie zostały zrealizowane zapisane w uchwale budżetowej zadania inwestycyjne: budowa kładki na ul. 71 Pułku Piechoty, budowa ulicy 01KD, 02KD, 03KD pomiędzy ulicami: Pileckiego, Sadową i Sienkiewicza, rewitalizacja koszar – monitoring koszar i zagospodarowanie terenu przy ul. Wojska Polskiego nr 54 i nr 58, wykonanie całej ul. Spacerowej zostało przesunięte na 31 maja 2019 roku. Nie wykonano zaplanowanych remontów, które zostały wyszczególnione w części opisowej budżetu miasta:  utworzenie miejsc parkingowych przy ul. Wilsona i Placu Sikorskiego 1, remont chodnika przy ul. Białostockiej i Sosnowej, remont nawierzchni ul. Świętokrzyskiej, ze względu na brak środków z budżetu miasta. Realizacja i wykonanie największego kwotowo budżetu w historii samorządu miasta Zambrów było zadaniem bardzo trudnym i złożonym, ale dzięki rzetelnej pracy oraz dużemu zaangażowaniu pracowników Urzędu Miasta oraz dyrektorów jednostek organizacyjnych i prezesów spółek został zrealizowany. Realizacja tego budżetu była również możliwa dzięki całorocznej, systematycznej współpracy z Radą Miasta VII kadencji, jak również z obecną Radą, opartej na zdrowo-rozsądkowych realiach, w których liczył się wyłącznie interes naszego miasta i jego mieszkańców, a nie partykularne interesy partyjne. Następnie zwrócił się z prośbą do Wysokiej Rady o przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu za 2018 rok i udzielenie absolutorium.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski zwrócił się z prośbą do Przewodniczących  poszczególnych Komisji Rady Miasta Zambrów o opinię nt. udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Zambrów z tytułu wykonania budżetu miasta Zambrów za 2018 r.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej p. Barbara Reinke poinformowała, że Komisja w głosowaniu jawnym 3 głosami za, bez głosów przeciwnych oraz przy 1 głosie wstrzymującym wyraziła pozytywną opinię na temat udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Zambrów z tytułu wykonania budżetu Miasta Zambrów za 2018 rok.

Przewodniczący Komisji Budżetowej p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że Komisja w głosowaniu jawnym 6 głosami za, bez głosów przeciwnych oraz przy 1 głosie wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta Zambrów z tytułu wykonania budżetu miasta Zambrów za 2018 r.

Przewodnicząca Komisji Kultury i Oświaty p. Wioletta Walasek poinformowała, że Komisja w głosowaniu jawnym 6 głosami za, bez głosów przeciwnych oraz przy 1 głosie wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta Zambrów z tytułu wykonania budżetu miasta Zambrów za 2018 r.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego p. Bogdan Andrzejczuk  poinformował, że Komisja w głosowaniu jawnym 4 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym oraz przy 1 głosie wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta Zambrów z tytułu wykonania budżetu miasta Zambrów za 2018 r.

Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego p. Kamil Kowalczyk poinformował, że Komisja w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta Zambrów z tytułu wykonania budżetu miasta Zambrów za 2018 r.

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej p. Łukasz Miszak poinformował, że Komisja w głosowaniu jawnym 2 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym oraz przy 1 głosie wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta Zambrów z tytułu wykonania budżetu miasta Zambrów za 2018 r.


Głosowano w sprawie:
udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Zambrów.

Wyniki głosowania
ZA: 15, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 5, BRAK GŁOSU: 1, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (15)
Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Barbara Danuta Laszuk, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski
WSTRZYMUJĘ SIĘ (5)

Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Mariusz Prusiński, Henryk Rykaczewski, Grażyna Anna Wyszyńska

BRAK GŁOSU (1)
Ryszard Kaźmierczak

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski podziękował Wysokiej Radzie za udzielenie wotum zaufania oraz udzielenie absolutorium.

(Uchwałę nr 37/IX/2019 dołączono do protokołu)

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski poinformował, że w związku z licznymi pytaniami jakie padały na poprzednich obradach sesji zaproszeni zostali na obecną sesję: Komendant Powiatowy Policji w Zambrowie p. Anna Bajeńska oraz przedstawiciel Komendy Powiatowej PSP p. Paweł Gwardiak. Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą o kierowanie pytań do ww. osób.

Radny p. Cezary Witkowski przedstawił problem narastającej agresji kibiców Jagielloni Białystok oraz Legii Warszawa. Poinformował o najazdach członków obydwu klubów na terenie miasta. Radny zapytał, czy podjęte są działania w tym temacie.

Komendant Powiatowy Policji w Zambrowie p. Anna Bajeńska odpowiedziała, że nie posiada wiedzy w powyższym temacie. Jednocześnie zwróciła się z prośbą, aby o takich incydentach informować na bieżąco funkcjonariuszy KPP.

Radny p. Cezary Witkowski zwrócił się z prośbą, aby patrole piesze odbywały się
w godzinach wieczornych. Radny poinformował, że na terenach zielonych często dochodzi do sytuacji niebezpiecznych, ponieważ właściciele spuszczają swoje psy ze smyczy.

Radny p. Barbara Reinke poinformowała, że są niszczone budki z książkami z „wędrującej biblioteki”. Radna powiedziała, że zwracała się z prośbą o zwiększenie patroli pieszych
w miejscach gdzie są one umiejscowione.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że szczególnie w sezonie letnim na terenach zielonych niszczone są m.in.: urządzenia rekreacyjne, ławki, kosze. W związku
z powyższym zwrócił się z prośbą, aby funkcjonariusze patrolujący miasto zwracali uwagę na porządek.

Radna p. Anna Chętnik poinformowała, o problemie mieszkańców ze skontaktowaniem się
z Komendant Powiatowym Policji.

Radny p. Henryk Rykaczewski zwrócił uwagę na niebezpieczne skrzyżowanie znajdujące się przy ul. Konopnickiej oraz ul. Pileckiego.

Komendant Powiatowy Policji w Zambrowie p. Anna Bajeńska odpowiedziała, że sytuacje niebezpieczne stwarzają również rodzice wysadzający swoje dzieci na ulicy. Komendant zaapelowała o rozwagę w tym temacie. Jednocześnie obiecała zwiększenie patroli w okolicach szkół.

W związku z brakiem dalszych pytań, Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski podziękował za udział w obradach sesji Komendant PP p. Annie Bajeńskiej oraz przedstawicielowi KPPSP p. Pawłowi Gwardiakowi. Następnie ogłosił 10 minutową przerwę.

9. Podjęcie uchwał w sprawie:
 

a) rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektor Żłobka Miejskiego w Zambrowie;

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski zwrócił się z prośbą do Przewodniczącej Komisji Skarg, Wniosków i Petycji p. Anny Truchel o opinię nt. rozpatrzenia powyższej skargi.

Przewodnicząca Komisji Skarg, Wniosków i Petycji p. Anna Truchel poinformowała, że Komisja nie zajęła stanowiska w sprawie zasadności złożonej skargi na sposób organizacji
i funkcjonowania Żłobka Miejskiego w Zambrowie. Przewodnicząca dodała, że Komisja nie zajęła stanowiska w powyższej sprawie z uwagi na liczne wątpliwości oraz brak strony skarżącej na posiedzeniu Komisji.

Dyrektor Żłobka Miejskiego p. Elżbieta Perkowska przedstawiła sposób organizacji Miejskiego Żłobka w Zambrowie. W szczególności omówiła przebieg rekrutacji pracowników, poinformowała o ilości dzieci uczęszczających z podziałem na poszczególne grupy oraz przedstawiła wymagania kwalifikacyjne na stanowisko opiekuna w żłobku. Dyrektor poinformowała, że w związku z konfliktem pań pracujących w V grupie w dniu 04.04.2019 r. rozwiązane zostały umowy za porozumieniem stron z dwoma opiekunkami oraz przerwany staż z osobą odbywającą staż. W celu zapewnienia ciągłości opieki nad dziećmi został zatrudniony nowy personel.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że w dniu 08.04.2019 r. otrzymał niepokojące informacje od Dyrektor Żłobka Miejskiego p. Elżbiety Perkowskiej na temat zaistniałej sytuacji w placówce. W związku z powyższym następnego dnia zostało zorganizowane spotkanie, w którym wzięli udział: Dyrektor Żłobka Miejskiego, Sekretarz Miasta oraz Inspektor ds. oświaty. Na powyższym spotkaniu Dyrektor udzieliła ustnych oraz pisemnych wyjaśnień na temat sytuacji w grupie V. Dyrektor poinformowała o niewłaściwym i nieetycznym zachowaniu opiekunek w tej grupie. Dlatego też, z dniem 04.04.2019 r. rozwiązane zostały umowy za porozumieniem stron z dwoma opiekunkami. Ponadto w dniu 08.04.2019 r. zorganizowała zebranie z rodzicami dzieci uczęszczających do grupy V w celu wyjaśnienia zaistniałych okoliczności. Na spotkanie przybyły także zwolnione pracownice.
W związku z licznymi zarzutami jakie padały podczas zebrania, zostali wezwani funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Zambrowie. W dniu 09.04.2019 r. za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy została rozwiązana umowa z osobą odbywającą staż na stanowisku pomoc opiekunki w grupie V. Dyrektor poinformowała, że w celu zapewnienia ciągłości opieki nad dziećmi został zatrudniony nowy personel. Zapewniła, że zatrudnione osoby posiadają odpowiednie kwalifikacje. Burmistrz oznajmił, że w dniu 10.04.2019 r. wysłuchał również wyjaśnień rodziców dzieci uczęszczających do grupy V.
Po wysłuchaniu wyjaśnień Dyrektor Żłobka Miejskiego oraz rodziców uznał, że doszło do naruszenia dyscypliny pracy oraz braku nadzoru bezpośredniego ze strony Dyrektor. Dyrektor otrzymała karę dyscyplinarną zgodnie z kodeksem pracy za niedopełnienie obowiązków służbowych. Ponadto zlecona została kontrola w Żłobku Miejskim.  Burmistrz Miasta wskaz, że zlecił Dyrektor większą staranność w doborze personelu oraz podjęcie działań naprawczych.

Audytor wewnętrzny p. Jolanta Gronostajska poinformowała, że na szczególne polecenie w związku z zaistniałą sytuacją została przeprowadzona kontrola. Poinformowała, że celem ww. kontroli było sprawdzenie: warunków i jakości usług świadczonych przez placówkę w zakresie opieki nad dziećmi, funkcjonowanie systemu zarządzania oraz kwalifikacji osób zatrudnionych. W odniesieniu do kwalifikacji w szczególności opiekunek stwierdzono, że większość zatrudnionych osób na tym stanowisku, nie ma potwierdzonego doświadczenia pracy z dziećmi, które powinno być udokumentowane. Zalecono, aby opiekunki, które nie posiadają potwierdzonego doświadczenia przeszły specjalistyczne szkolenie. Przeprowadzono program naprawczy tj. ankiety przeprowadzane wśród rodziców i personelu, niezapowiedziane wizytacje w grupach.

Radna p. Barbara Laszuk poinformowała, że w projekcie uchwały zawarty jest nieprecyzyjny zapis dotyczący objęcia żłobka częstszym nadzorem przez organ prowadzący. Radna wskazała, że projekt uchwały powinien zawierać określoną ilość planowanych kontroli. Ponadto Radna zwróciła się z pytaniem, czy w Żłobku Miejskim nadal pracują osoby nieposiadające wymaganego doświadczenia oraz, czy przed wyżej opisanym zdarzeniem obowiązywały procedury bezpieczeństwa i zdrowia w Żłobku Miejskim w Zambrowie.

Dyrektor Żłobka Miejskiego p. Elżbieta Perkowska poinformowała, że na dzień dzisiejszy cztery opiekunki mają ukończony kurs, zaś trzy obecnie kończą. Dyrektor podkreśliła, że osoby zatrudnione w placówce posiadają referencje. Dyrektor wskazała, że nie ma przepisu, który by wskazywał na obowiązek potwierdzania doświadczenia umową, czy świadectwem pracy.

Radna p. Barbara Laszuk zwróciła się z prośbą o opinię w tej sprawie inspektora ds. obsługi prawnej p. Krzysztofa Kapitana.

Inspektor ds. obsługi prawnej p. Krzysztof Kapitan poinformował, że w art. 16 ust. 2 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 określone są wymagane kwalifikacje opiekunów w żłobkach. W ustawie nie ma mowy jak te doświadczenie ma być potwierdzone. Istotne jest posiadane doświadczenie, które musi być w podmiotach profesjonalnie zajmujących się opieką nad dzieckiem. Celem ustawy było sprecyzowanie kwalifikacji opiekunów w żłobkach, aby zatrudniane osoby posiadały odpowiednie kwalifikacje a nie jakiekolwiek.  Zgodnie z komentarzami do ww. ustawy przez doświadczenie w pracy z dziećmi należy rozumieć pracę z dziećmi innymi niż własne lub spokrewnione, wykonywaną w profesjonalnych placówkach tj. żłobkach, klubach dziecięcych, przedszkolach.

Głosowano w sprawie:
rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektor Żłobka Miejskiego w Zambrowie;

Wyniki głosowania

ZA: 10, PRZECIW: 1, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 10, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (10)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Mariusz Prusiński, Anna Truchel, Cezary Witkowski

PRZECIW (1)
Barbara Danuta Laszuk
WSTRZYMUJĘ SIĘ (10)

Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Ryszard Kaźmierczak, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Łukasz Miszak, Barbara Reinke, Henryk Rykaczewski, Wioletta Walasek, Grażyna Anna Wyszyńska

(Uchwałę nr 38/IX/2019 dołączono do protokołu)

b) przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Zambrowa w części obejmującej obszar położony w obrębie ulic: Białostockiej i Prymasa Wyszyńskiego.

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego miasta Zambrowa w części obejmującej obszar położony w obrębie ulic: Białostockiej i Prymasa Wyszyńskiego uchwalony uchwałą Nr 199/XXXI/01 Rady Miejskiej w Zambrowie z dnia 9 października 2001 r. ustala dla terenu oznaczonego symbolem ZP*UG przeznaczenie podstawowe pod zieleń parkową, jako dopuszczalne ustala urządzenia infrastruktury technicznej oraz usługi z zakresu gastronomi. Wnioskowany teren przylega bezpośrednio do urządzonych terenów rekreacyjnych nad zalewem i jego zagospodarowanie powinno stanowić kontynuację strefy zieleni
i wypoczynku. W chwili obecnej obszar ten wyróżnia się w sposób niekorzystny na tle atrakcyjnego terenu rekreacyjnego centrum miasta. Burmistrz Miasta przypomniał, że wielokrotnie podejmowane były próby porozumienia się z właścicielami nieruchomości w celu uporządkowania tego terenu, lecz bezskutecznie.

Wiceprzewodniczący Rady p. Tomasz Kosek zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego p. Bogdana Andrzejczuka o opinię nt. projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego p. Bogdan Andrzejczuk poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Głosowano w sprawie:

przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Zambrowa w części obejmującej obszar położony w obrębie ulic: Białostockiej
i Prymasa Wyszyńskiego.

Wyniki głosowania

ZA: 16, PRZECIW: 2, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 3, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (16)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Radosław Bańkowski, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Barbara Danuta Laszuk, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Mariusz Prusiński, Barbara Reinke, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski

PRZECIW (2)
Anna Chętnik, Henryk Rykaczewski
WSTRZYMUJĘ SIĘ (3)
Ryszard Kaźmierczak, Anna Truchel, Grażyna Anna Wyszyńska

(Uchwałę nr 39/IX/2019 dołączono do protokołu)

10. Sprawozdanie z realizacji uchwał w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Zambrów oraz uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Miasta Zambrów na lata 2018 – 2022.

Wprowadzenia do tematu dokonał Wiceprzewodniczący Rady p. Zbigniew Kulsza poinformował, że sprawozdanie zostało przekazane, w związku z powyższym zaproponował przejście bezpośrednio do dyskusji.

W związku z brakiem uwag, Wiceprzewodniczący Rady p. Zbigniew Kulsza przeszedł do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.

(sprawozdanie dołączono do protokołu)

11. Roczna analiza stanu gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Miasto Zambrów za 2018 rok.

Wprowadzenia do tematu dokonał Wiceprzewodniczący Rady p. Zbigniew Kulesza poinformował, że analiza została przekazana, w związku z powyższym zaproponował przejście bezpośrednio do dyskusji.

W związku z brakiem uwag, Wiceprzewodniczący Rady p. Zbigniew Kulsza przeszedł do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.

(analizę dołączono do protokołu)

12. Wolne wnioski oraz sprawy różne.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski przedstawił terminarz planowanych komisji oraz sesji Rady Miasta Zambrów w czerwcu.

Radny p. Radosław Bańkowski zwrócił się z pytaniem dotyczącym dzierżawy cmentarza komunalnego, a mianowicie ile było przetargów, gdzie umieszczane są informacje
o przetargach, kto przystępuje do przetargu.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że w 2010 r. był ogłoszony przetarg na dzierżawę cmentarzy komunalnych. Obecnie kończy się umowa z administratorem został ogłoszony nowy przetarg, którego rozstrzygnięcie nastąpi 29 maja br. Informacje dotyczące przetargu umieszczane są na stronie www.umzabrow.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

13. Zamknięcie obrad.

W związku z wyczerpaniem wszystkich punktów porządku obrad Sesji Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski podziękował wszystkim za przybycie i udział w obradach, następnie zamknął IX Sesję Rady Miasta Zambrów.

Na tym obrady IX Sesji zostały zakończone.

 

Przygotowała: Karolina Kulesza

Przewodniczący Rady Miasta Zambrów: Jacek Olszewski

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Kulesza

Data wytworzenia:
07 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Karolina Kulesza

Data publikacji:
07 sty 2021, godz. 13:51

Osoba aktualizująca informacje

Karolina Kulesza

Data aktualizacji:
07 sty 2021, godz. 13:57