Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 8

P r o t o k ó ł  Nr VIII/19

obrad VIII sesji Rady Miasta Zambrów odbytej w dniu 23 kwietnia 2019 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miasta pokój Nr 214 w godzinach: 12:00 – 14:30.

W posiedzeniu wzięło udział 20 członków.

Obecni:

1. Bogdan Andrzejczuk
2. Wiesława Arent
3. Radosław Bańkowski
4. Anna Chętnik
5. Ryszard Kaźmierczak
6. Michał Klimowicz
7. Zbigniew Korzeniowski
8. Tomasz Józef Kosek
9. Kamil Kowalczyk
10. Zbigniew Kulesza
11. Barbara Danuta Laszuk
12. Łukasz Miszak
13. Agnieszka Ogórkowska
14. Jacek Olszewski
15. Mariusz Prusiński
16. Barbara Reinke
17. Henryk Rykaczewski
18. Anna Truchel
19. Wioletta Walasek
20. Cezary Witkowski
21. Grażyna Anna Wyszyńska

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

  1. Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski
  2. Z-ca Burmistrza Miasta Zambrów p. Adam Libuda
  3. Sekretarz Miasta Zambrów p. Jolanta Gronostajska
  4. Skarbnik Miasta Zambrów p. Barbara Gardocka
  5. Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej p. Janina Komorowska
  6. Naczelnik Wydziału Gospodarki Przestrzennej p. Danuta Łapińska
  7. Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich p. Zbigniew Jach
  8. Zastępca Naczelnika Wydziału Rozwoju Gospodarczego p. Barbara Zawistowska

 

Porządek obrad:

  1. Ustalenie porządku obrad.
  2. Przyjęcie protokołu obrad poprzedniej sesji.
  3. Informacja Burmistrza w zakresie zarządzania Miastem.
  4. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  5. Interpelacje i zapytania radnych.
  6. Podjęcie uchwał w sprawie:
  1. aktualności studium i planów miejscowych Miasta Zambrów;
  2. o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia Zambrowskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2019 r.;
  3. o zmianie uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży
    i podawania napojów alkoholowych.
  1. Analiza stanu bezpieczeństwa na terenie miasta Zambrów za 2018 r. w oparciu
    o informację:
  1.  Prokuratury Rejonowej w Zambrowie;
  2.  Komendy Powiatowej Policji w Zambrowie;
  3.  Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Zambrowie;
  4.  Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Zambrowie.
  1. Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zambrowie
    w 2018 r.
  2. Ocena zasobów pomocy społecznej Miasta Zambrów za rok 2018.
  3. Wolne wnioski oraz sprawy różne. 
  4. Zamknięcie obrad.

1. Ustalenie porządku obrad.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski przedstawił porządek obrad sesji. Następnie zapytał, czy są uwagi do porządku obrad.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski poinformował, że porządek obrad sesji został ustalony.

2. Przyjęcie protokołu obrad poprzedniej sesji.

Brak uwag do protokołu.  

Głosowano w sprawie:
Przyjęcie protokołu obrad poprzedniej sesji.

Wyniki głosowania
ZA: 20, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (20)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Ryszard Kaźmierczak, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Barbara Danuta Laszuk, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Henryk Rykaczewski, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski, Grażyna Anna Wyszyńska

NIEOBECNI (1)
Mariusz Prusiński

3. Informacja Burmistrza w zakresie zarządzania Miastem.

Radna p. Barbara Laszuk zwróciła się z prośbą o przybliżenie postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowę oświetlenia ulicznego ul. Białostockiej od ul. Wiśniowej do granic miasta Zambrów”.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że Komisja przetargowa jako najkorzystniejszą wskazała ofertę firmy INSTAL – GROT  w kwocie 152.397 zł brutto. Burmistrz Miasta wskazał, że na sfinansowanie tego zadania zaplanowano przeznaczyć 325 000,00 zł.

 

Radna p. Barbara Laszuk zwróciła się z prośbą o podanie przyczyny zwiększenia składu  Gminnej Komisji Urbanistycznej.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że skład ww. Komisji został poszerzony o dwóch pracowników Urzędu Miasta Zambrów.

4. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
Brak interpelacji.
5. Interpelacje i zapytania radnych.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski poinformował, że w dniu dzisiejszym interpelację złożyła Radna p. Anna Chętnik. Następnie Przewodniczący Rady oczytał powyższą informację. Oznajmił, że interpelacja zostanie przekazana według właściwości, odpowiedź zostanie udzielona.

6. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) aktualności studium i planów miejscowych Miasta Zambrów;

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w celu aktualności studium i planów miejscowych wójt, burmistrz albo prezydent miasta dokonuje analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, ocenia postępy w opracowywaniu planów miejscowych i opracowuje wieloletnie programy i ich sporządzania w nawiązywaniu do ustaleń studium, z uwzględnieniem decyzji zamieszczonych w rejestrach, o których mowa w art. 57 ust. 1 – 3 i art. 67 oraz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany planu miejscowego. Wynik analiz przekazywany jest radzie gminy co najmniej raz w czasie kadencji, po uprzednim uzyskaniu opinii komisji urbanistyczno – architektonicznej. Rada gminy podejmuje uchwałę w sprawie aktualności studium i planów miejscowych, a w przypadku uznania ich za nieaktualne, w całości lub w części, podejmuje działania, o których mowa w art. 27.Ostatnia analiza aktualności studium została sporządzona 29 grudnia 2016 r. Przedłożona obecnie analiza została sporządzona za okres od stycznia 2017 r. do kwietnia 2019 r. Obowiązujące Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Zambrów zostało sporządzone w oparciu o przepisy ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i uchwalone uchwałą Nr 50/XIII/11 Rady Miasta Zambrów z dnia 25 października 2011 r. zmienioną uchwałą Nr 69/XV/11 z dnia 29 grudnia 2011 r. Studium zmienione zostało następującymi uchwałami: uchwała Nr 56/XI/15 Rady Miasta Zambrów z dnia 27 października 2015 r. – zmiana dotyczyła wyznaczenia na terenie miasta Zambrów obszarów rozmieszczenia obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m², zmieniona uchwałą Nr 125/XXIII/16 Rady Miasta Zambrów z dnia 29 grudnia 2016 r. – zmiana w zakresie obejmującym ujednoliconą część graficzną w celu usunięcia błędnych oznaczeń graficznych na ujednoliconej części graficznej Studium, uchwałą Nr 187/XXXIII/17 Rady Miasta Zambrów z dnia 28 listopada 2017 r. zmiana dotyczyła wyznaczenia nowych terenów produkcyjno – usługowych. Burmistrz Miasta poinformował, że obecnie w mieście obowiązują ustalenia 33 miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmian, łącznie zajmują około 14,3 % powierzchni miasta.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego  Komisji Rozwoju Gospodarczego p. Bogdana Andrzejczuka o opinię Komisji nt. projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji p. Bogdan Andrzejczuk poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Głosowano w sprawie:
aktualności studium i planów miejscowych Miasta Zambrów;

Wyniki głosowania
ZA: 14, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 6, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (14)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski, Grażyna Anna Wyszyńska

WSTRZYMUJĘ SIĘ (6)
Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Ryszard Kaźmierczak, Barbara Danuta Laszuk, Henryk Rykaczewski, Anna Truchel
NIEOBECNI (1)
Mariusz Prusiński
 

(Uchwałę nr 32/VIII/2019 dołączono do protokołu)

b) o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia Zambrowskiego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2019 r.

c) o zmianie uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że przedłożone projekty uchwał są powiązane w związku z powyższym zaproponował, iż dokona omówienia obydwu projektów uchwał jednocześnie. Oznajmił, że obowiązują limity sprzedaży alkoholu zarówno w gastronomii jak i sprzedaży detalicznej. Następnie przedstawił limity zezwoleń obowiązujących w sprzedaży gastronomicznej oraz detalicznej
w rozróżnieniu na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających: do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo, powyżej 4,5 % do 18 % alkoholu oraz powyżej 18 % alkoholu. Burmistrz Miasta przypomniał, że zmiana uchwał podyktowana jest wnioskiem zgłoszonym przez Radnego p. Zbigniewa Kuleszę w sprawie zwiększenia limitu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego  Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej p. Łukasza Miszaka o opinię Komisji nt. projektów uchwał.

Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekty uchwał.

Radna p. Grażyna Wyszyńska powiedziała, że jej zdaniem 25 punktów gastronomicznych
z pozwoleniami na sprzedaż alkoholu jest wystarczająca w mieście. Zwiększenie limitu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych ułatwi do niego dostęp. Radna zaproponowała, aby limit punków z pozwoleniami na sprzedaż alkoholu pozostał niezmieniony.

Radny p. Cezary Witkowski powiedział, że ma odmienne zdanie w tym temacie. Zdaniem Radnego zwiększenie limitu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych nie ma wpływu na ilość osób spożywających alkohol. Według Radnego różnorodność lokali posiadających ww. zezwolenie będzie z korzyścią dla mieszkańców miasta.

Radny p. Zbigniew Korzeniowski powiedział, że to rynek powinien regulować ilość wydawanych zezwoleń na sprzedaż alkoholu.

Radna p. Barbara Laszuk powiedziała, że nie widzi problemu w zwiększeniu  limitu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Jednocześnie Radna zaapelowała, aby zwiększyć ilość kontroli w punktach sprzedaży napojów alkoholowych przeprowadzanych przez Miejską Komisję Rozwiązywania problemów Alkoholowych.

Radny p. Kamil Kowalczyk powiedział, że zwiększenie liczby punktów sprzedaży alkoholu wpłynie na poziomu bezpieczeństwa w mieście szczególnie w nadchodzącym okresie letnim.

W tym temacie wywiązała się dyskusja.

Głosowano w sprawie:

o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia Zambrowskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2019 r.

Wyniki głosowania

ZA: 15, PRZECIW: 5, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (15)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Ryszard Kaźmierczak, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Zbigniew Kulesza, Barbara Danuta Laszuk, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski

PRZECIW (5)

Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Kamil Kowalczyk, Henryk Rykaczewski, Grażyna Anna Wyszyńska

NIEOBECNI (1)
Mariusz Prusiński

(Uchwałę nr 33/VIII/2019 dołączono do protokołu)

Głosowano w sprawie:
o zmianie uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych..

Wyniki głosowania
ZA: 15, PRZECIW: 5, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (15)
Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Ryszard Kaźmierczak, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Zbigniew Kulesza, Barbara Danuta Laszuk, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski
PRZECIW (5)
Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Kamil Kowalczyk, Henryk Rykaczewski, Grażyna Anna Wyszyńska
NIEOBECNI (1)
Mariusz Prusiński
 

(Uchwałę nr 34/VIII/2019 dołączono do protokołu)

7. Analiza stanu bezpieczeństwa na terenie miasta Zambrów za 2018 r. w oparciu
o informacje:

a) Prokuratury Rejonowej w Zambrowie;

b) Komendy Powiatowej Policji w Zambrowie;

c) Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Zambrowie;

d) Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Zambrowie.

Radna p. Barbara Laszuk zwróciła się z prośbą, aby w kolejnych latach ww. informacje przygotowywane były w odniesieniu do miasta, a nie całego powiatu. Radna tłumaczyła, że wtedy informacje będą bardziej przejrzyste i mniej obszerne.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że zgadza się ze zdaniem Radnej
p. Barbary Laszuk w tej sprawie. Oznajmił, iż informacja Komendy Powiatowej Policji
w Zambrowie została udostępniona przez Starostwo Powiatowe w Zambrowie. Burmistrz Miasta wyjaśnił, że do chwili obecnej KPP nie przekazała ww. dokumentów.

W związku z brakiem dalszych uwag, Wiceprzewodniczący Rady p. Tomasz Kosek zaproponował przejście do kolejnego punktu porządku obrad.

(informacje dołączono do protokołu)

8. Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zambrowie
w 2018 r.

Wiceprzewodniczący Rady p. Tomasz Kosek zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego  Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej p. Łukasza Miszaka o opinię Komisji nt. sprawozdania.

Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie.

W związku z brakiem uwag, Wiceprzewodniczący Rady p. Tomasz Kosek uznał, że sprawozdanie zostało przyjęte. Następnie zaproponował przejście do kolejnego punktu porządku obrad.

 (sprawozdanie dołączono do protokołu)

9. Ocena zasobów pomocy społecznej Miasta Zambrów za rok 2018.

Wiceprzewodniczący Rady p. Tomasz Kosek zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego  Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej p. Łukasza Miszaka o opinię Komisji nt. sprawozdania.

Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie.

W związku z brakiem uwag, Wiceprzewodniczący Rady p. Tomasz Kosek uznał, że sprawozdanie zostało przyjęte. Następnie zaproponował przejście do kolejnego punktu porządku obrad.

 (sprawozdanie dołączono do protokołu)

10. Wolne wnioski oraz sprawy różne.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski przedstawił terminarz planowanych komisji oraz sesji Rady Miasta Zambrów w maju.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski poinformował, że do Biura Rady w dniu 1 kwietnia br. wpłynął wniosek o uchwalenie rekompensat finansowych dla taksówkarzy oraz skarga
z dnia 26 marca br. mieszkanki miasta dotycząca nagannego zachowania nieletniego sąsiada. Następnie Przewodniczący Rady odczytał powyższe pisma.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski przypomniał o obowiązku złożenia oświadczenia majątkowego do 30 kwietnia br.

Radny p. Cezary Witkowski przekazał prośbę mieszkańców o zwiększenie ilości śmietniczek w mieście. Radny zasygnalizował problem narastającej agresji kibiców Jagielloni Białystok oraz Legii Warszawa. W związku z powyższym zwrócił się z prośbą o obecność na kolejnym posiedzeniu sesji przedstawiciela Komendy Powiatowej Policji w Zambrowie.

Radna p. Wioletta Walasek w imieniu nauczycieli strajkujących zwróciła się z pytaniem, czy nauczyciele mogą liczyć na wynagrodzenie w czasie trwania strajku.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że odbył spotkanie ze Starostą Powiatowym oraz przedstawicielami związków zawodowych szkół średnich oraz szkół podstawowych. Oznajmił, że budżety szkół miejskich są uchwalone i nie zamierza tych środków zabierać.

11. Zamknięcie obrad.

W związku z wyczerpaniem wszystkich punktów porządku obrad Sesji Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski podziękował wszystkim za przybycie i udział w obradach, następnie zamknął VIII Sesję Rady Miasta Zambrów.

Na tym obrady VIII Sesji zostały zakończone.


Przygotowała: Karolina Kulesza

Przewodniczący Rady Miasta Zambrów: Jacek Olszewski

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Kulesza

Data wytworzenia:
07 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Karolina Kulesza

Data publikacji:
07 sty 2021, godz. 13:46

Osoba aktualizująca informacje

Karolina Kulesza

Data aktualizacji:
07 sty 2021, godz. 14:00