Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 8

P r o t o k ó ł  Nr 8/19

posiedzenia Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu 16.10.2019 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214
w godzinach 14:15 – 14:50.

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 5 – ciu członków Komisji                                            - wg załączonej listy obecności
  2. Burmistrz Miasta Zambrów                                           - p. Kazimierz Dąbrowski
  3. Skarbnik Miasta Zambrów                                            - p. Barbara Gardocka
  4. Dyrektor MOPS                                                            - p. Janina Komorowska
  5. Przewodniczący Miejskiej Komisji Rozwiązywania    

Problemów Alkoholowych                                            - p. Krzysztof Radomski

 

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
  3. Opinia Komisji dotycząca projektów uchwał w sprawie:
    1. Zambrowskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2020 r.
    2. określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości;
    3. określenia stawek podatku od środków transportowych.
  4. Sprawy różne.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych na wstępie protokołu. Stwierdził prawomocność posiedzenia i poinformował, że uczestniczą w nim wszyscy członkowie Komisji.

Ad. 1.

Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak odczytał proponowany porządek posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji uznał, iż proponowany porządek posiedzenia Komisji jest przyjęty.

Ad. 2.

Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak zapytał, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poddał pod głosowanie protokół poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad. 3. a

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że zgodnie z ustawą z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi został przygotowany projekt Zambrowskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2020 r.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie Zambrowskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2020 r. Komisja w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 3. b i c

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że stawki podatku od posiadania środków transportowych nie były aktualizowane od  29 listopada 2011 r., zaś stawki podatku od nieruchomości od 27 listopada 2012 r. Wyjaśnił, że podatki nie były podwyższane, ponieważ nie wymagał tego budżet miasta. Dotychczas inwestycje były wykonywane, zaś plan finansowy był realizowany. Zdaniem Burmistrza Miasta „dobra era” samorządów minęła. Burmistrz Miasta oznajmił, że coraz większa jest różnica między stawkami podatku Ministra Finansów, a lokalnymi. W 2018 roku różnica między stawkami wynosiła 1 744 000,00 zł. Obecna propozycja zwiększenia stawek podatku spowodowana jest m.in.: zmniejszaniem się dochodów miasta, niedoszacowaniem subwencji oświatowej (brak środków na: odprawy nauczycieli wygaszonego Gimnazjum Miejskiego, podwyżki dla nauczycieli), obniżeniem stawki podatku z 18 % na 17 %, zwolnieniem z opodatkowania wynagrodzeń osób do ukończenia 26 r.ż. oraz podwyżka płacy minimalnej. Oszacowano, że wzrost płacy minimalnej od 2020 r. będzie kosztować miasto 1 600 000,00 zł. Następnie Burmistrz Miasta przedstawił proponowane podwyżki poszczególnych stawek podatku. Ponadto omówił obowiązujące stawki podatków w miastach ościennych.

W związku z brakiem dalszych uwag, Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości. Komisja w głosowaniu jawnym 4 głosami za, bez głosów przeciwnych oraz przy 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała projekt uchwały.

Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych. Komisja w głosowaniu jawnym 4 głosami za, bez głosów przeciwnych oraz przy 1 głosie wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 4.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski w odniesieniu do wcześniejszych zgłoszeń Radnej p. Grażyny Wyszyńskiej dotyczących braku oświetlenia ulicznego przy Szkole Muzycznej poinformował, że była awaria oświetlenia, która została już naprawiona.

W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów objętych porządkiem posiedzenia Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak podziękował za udział, zamknął posiedzenie Komisji.

Protokołowała:                                                                                Przewodniczący Komisji

        Karolina Kulesza                                                                           Łukasz Miszak      


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Kulesza

Data wytworzenia:
06 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Karolina Kulesza

Data publikacji:
06 sty 2021, godz. 17:28

Osoba aktualizująca informacje

Karolina Kulesza

Data aktualizacji:
06 sty 2021, godz. 17:28