Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 7

P r o t o k ó ł  Nr 7/19

posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu 18.10.2019 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214
w godzinach 11:00 – 11:30.

 

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 5 - ciu członków Komisji                                                - wg załączonej listy obecności
  2. Burmistrz Miasta Zambrów                                            - p. Kazimierz Dąbrowski
  3. Skarbnik Miasta Zambrów                                              - p. Barbara Gardocka
  4. Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej               - p. Jerzy Burak   

 

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
  3. Opinia Komisji dotycząca projektów uchwał w sprawie:
    1. określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości;
    2. określenia stawek podatku od środków transportowych.
  4. Informacja dotycząca opieki nad zwierzętami bezdomnymi z terenu miasta.
  5. Sprawy różne.

 

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych na wstępie protokołu. Stwierdził prawomocność posiedzenia i poinformował, że uczestniczą w nim wszyscy członkowie Komisji.

Ad. 1.

Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk odczytał proponowany porządek posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag uznał, proponowany porządek posiedzenia Komisji za przyjęty.

Ad. 2.

Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk zapytał, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk poddał pod głosowanie protokół poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad. 3. a i b

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że stawki podatku od posiadania środków transportowych nie były aktualizowane od  29 listopada 2011 r., zaś stawki podatku od nieruchomości od 27 listopada 2012 r. Wyjaśnił, że podatki nie były podwyższane, ponieważ nie wymagał tego budżet miasta. Dotychczas inwestycje były wykonywane, zaś plan finansowy był realizowany. Zdaniem Burmistrza Miasta „dobra era” samorządów minęła. Burmistrz Miasta oznajmił, że coraz większa jest różnica między stawkami podatku Ministra Finansów, a lokalnymi. W 2018 roku różnica między stawkami wynosiła 1 744 000,00 zł. Obecna propozycja zwiększenia stawek podatku spowodowana jest m.in.: zmniejszaniem się dochodów miasta, niedoszacowaniem subwencji oświatowej (brak środków na: odprawy nauczycieli wygaszonego Gimnazjum Miejskiego, podwyżki dla nauczycieli), obniżeniem stawki podatku z 18 % na 17 %, zwolnieniem
z opodatkowania wynagrodzeń osób do ukończenia 26 r.ż., inflacją od 2011 r. oraz podwyżką płacy minimalnej. Oszacowano, że wzrost płacy minimalnej od 2020 r. będzie kosztować miasto 1 600 000,00 zł. Następnie Burmistrz Miasta przedstawił proponowane podwyżki poszczególnych stawek podatku. Ponadto porównał obowiązujące stawki podatku w miastach ościennych. Burmistrz Miasta oznajmił, że proponowane stawki podatku są umiarkowane.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Następnie Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 4.

Radna p. Barbara Laszuk zwróciła się z pytaniem, czy z Fundacją Jedno Serce Nie Da Rady jest podpisana umowa.  

Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej p. Jerzy Burak odpowiedział, że jest podpisane porozumienie o współpracy. Fundacja Jedno Serce Nie Da Rady pomaga w adopcji zwierząt.

Radna p. Barbara Laszuk poinformowała, że w dniu 17 października br. uczestniczyła w kontroli przeprowadzonej w Schronisku dla bezdomnych zwierząt w Radysach. Radna powiedziała, że jest zaskoczona pozytywnie warunkami panującymi w schronisku. Oznajmiła, że w jej odczuciu schronisko prowadzone jest na wysokim poziomie. Boksy są czyste, posprzątane, zaś część przeznaczona na legowisko są zadaszone. W chwili kontroli psy były karmione. Wolontariusze współpracujący ze schroniskiem wyprowadzają psy. Oznajmiła, że schronisko ma zatrudnionego lekarza weterynarii. Radna powiedziała, że na tyle co mogła zaobserwować podczas kontroli w tym schronisku krzywda nie powinna dziać się zwierzętom.

Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej p. Jerzy Burak poinformował, że w 2018 r. odłowiono 58 psów, zaś w 2019 r. - 32 psy.

Ad. 5.

Brak uwag.

W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów objętych porządkiem posiedzenia Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk podziękował za udział, zamknął posiedzenie Komisji.

Protokołowała: Karolina Kulesza

Przewodniczący Komisji: Kamil Kowalczyk  


  1. Kamil Kowalczyk
  2. Radosław Bańkowski
  3. Wiesława Arent
  4. Barbara Laszuk
  5. Jacek Olszewski

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Kulesza

Data wytworzenia:
06 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Karolina Kulesza

Data publikacji:
06 sty 2021, godz. 20:08

Osoba aktualizująca informacje

Karolina Kulesza

Data aktualizacji:
06 sty 2021, godz. 20:08