Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 5

P r o t o k ó ł  Nr 5/19

posiedzenia Komisji Kultury i Oświaty Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu 21.05.2019 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214 w godzinach 14:00 – 14:40.

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 7 - miu członków Komisji                                         - wg załączonej listy obecności
  2. Burmistrz Miasta Zambrów                                      - p. Kazimierz Dąbrowski
  3. Zastępca Burmistrza Miasta Zambrów                     - p. Adam Libuda
  4. Skarbnik Miasta Zambrów                                        - p. Barbara Gardocka

 

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Przyjęcie protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.
  3. Opinia Komisji w sprawie:
    1. raportu o stanie gminy Miasta Zambrów za 2018 rok;
    2. sprawozdania finansowego Miasta Zambrów za 2018 rok;
    3. sprawozdania z wykonania budżetu Miasta Zambrów za 2018 rok łącznie
      z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej.
  4. Sprawy różne.

Posiedzenie otworzyła i prowadziła Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek. Powitała członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych we wstępie protokołu. Stwierdziła prawomocność posiedzenia i poinformowała, że uczestniczą w nim wszyscy członkowie  Komisji.

Ad. 1.

Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek odczytała proponowany porządek posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag, Przewodnicząca Komisji uznała, iż proponowany porządek posiedzenia Komisji jest przyjęty.

Ad. 2.

Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek zapytała, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.

W związku z brakiem uwag, Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek poddała pod głosowanie protokół poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad. 3. a

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych wprowadziła obowiązek sporządzenia raportu o stanie gminy. Burmistrz zobowiązany jest co roku do 31 maja przedstawić radzie powyższy dokument. Raport obejmuje podsumowanie działalności burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał oraz budżetu obywatelskiego. Następnie Burmistrz Miasta przedstawił raport o stanie gminy Miasta Zambrów za 2018 rok.

Radna p. Grażyna Wyszyńska poinformowała, że ww. dokumencie brak jest informacji o bibliotekach.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski wyjaśnił, że biblioteka jest integralną częścią szkoły.

Radna p. Wioletta Walasek w odniesieniu do projektu „Zapobieganie wykluczeniu cyfrowemu” zapytała, czy sprzęt komputerowy po zakończeniu projektu pozostanie
u beneficjentów.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że prawdopodobnie sprzęt pozostanie u beneficjentów.

W związku z brakiem uwag, Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek poddała pod głosowanie raport o stanie gminy Miasta Zambrów za 2018 rok. Komisja w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała raport.

(raport dołączono do protokołu)

Ad. 3. b

Wprowadzenia do tematu dokonała Skarbnik Miasta p. Barbara Gardocka. Przedstawiła bilans z wykonania budżetu gminy Miasta Zambrów za 2018 rok. Poinformowała, że sprawozdanie finansowe składa się z: bilansu z wykonania budżetu gminy, bilansu łącznego jednostek budżetowych, informacji dodatkowej, łącznego rachunku zysków i strat jednostek budżetowych, zestawienia zmian w funduszu jednostek. Następnie omówiła łączny bilans jednostek budżetowych za ubiegły rok.

W związku z brakiem uwag, Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek poddała pod głosowanie sprawozdanie finansowe Miasta Zambrów za 2018 rok. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała powyższe sprawozdanie.

(sprawozdanie dołączono do protokołu)

Ad. 3. c

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że budżet Miasta Zambrów na 2018 r. uchwalony Uchwałą Rady Miasta Zambrów Nr 192/XXXIV/17 z dnia 29 grudnia 2017 r. określił plan dochodów budżetu w wysokości 87.925.314,00 zł, zaś plan wydatków budżetu w wysokości 92.925.314,00 zł. Zaplanowano, iż deficyt budżetu w kwocie 5.000.000,00 zł zostanie pokryty kredytem długoterminowym w rachunku bieżącym budżetu Miasta, zaciągniętym w Banku Spółdzielczym w Zambrowie. Uchwałą Nr 227/XLI/18 z dnia 26 czerwca 2018 r. zwiększono deficyt budżetu o kwotę 1.395.824,28 zł, który miał być pokryty nadwyżką budżetu z lat ubiegłych. Taki wynik budżetu został utrzymany do końca roku. W ciągu roku budżet korygowany był czterema Uchwałami Rady Miasta Zambrów i sześcioma Zarządzeniami Burmistrza Miasta Zambrów. W wyniku dokonanych zmian plan dochodów został zwiększony o 6.682.462,45 zł, a wydatków został zwiększony o 8.078.286,73 zł. Wyjaśnił, że najważniejszą przyczyną zwiększenia planu dochodów i wydatków było zwiększenie kwot dotacji otrzymanych z budżetu państwa oraz niektórych dochodów własnych. Budżet po dokonanych zmianach wyniósł: plan dochodów 94.607.776,45 zł, plan wydatków 101.003.600,73 zł. Wykonanie budżetu zamknęło się deficytem w kwocie 6.162.835,74 zł. Na koniec 2018 r. wykorzystanie kredytu przez Miasto Zambrów wyniosło 3.388.528,02 zł. Na zaplanowaną kwotę dochodów budżetu Miasta Zambrów w 2018 r. w wysokości 94.607.776,45 zł wykonanie dochodów wyniosło 92.260.933.96 zł, co stanowi 97,5 %. Dochody bieżące zostały zrealizowane w 98,5 %, a dochody majątkowe w 89,3 %. Zaplanowane wydatki budżetowe na 2018 r.
w wysokości 101.003.600,73 zł zostały zrealizowane w kwocie 98.423.769,70 zł, co stanowi 97,4 %. Wydatki bieżące zaplanowane na kwotę 80.373.060,57 zł zostały zrealizowane w 97,6 % i wyniosły 78.468.556,72 zł. Stanowią one 79,7 % wydatków ogółem. Wydatki majątkowe wyniosły w 2018 r. 19.955.212,98 zł i stanowiły 20,3 % wydatków ogółem, a plan zrealizowano w 96,7 %. Budżet Miasta Zambrów w 2018 r. został zrealizowany po stronie dochodów w 97,5 %, a po stronie wydatków w 97, 4 %. Wykonanie budżetu zamknęło się deficytem w kwocie 6.162.835,74 zł, który został pokryty nadwyżką budżetową z lat ubiegłych w kwocie 1.395.824,28 zł, kredytem długoterminowym w kwocie 3.388.528,02 zł i subwencją oświatową w kwocie 1.378.483,44 zł, która zmniejszyła wykorzystanie kredytu w rachunku bieżącym budżetu Miasta, którego limit wynosił 5.000.000,00 zł. Na koniec roku Miasto posiadało zadłużenie w wysokości 3.388.528,02 zł. Następnie Burmistrz Miasta przedstawił inwestycje, które nie zostały zrealizowane m.in.: budowa kładki przy ul. 71 Pułku Piechoty, rewitalizacja koszar (monitoring, zagospodarowanie terenu), budowa ulicy 01 02 03 KD, budowa ul. Spacerowej (termin inwestycji odroczony do 31 maja br.)

W związku z brakiem uwag, Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek poddała pod głosowanie sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Zambrów za 2018 rok. Komisja w głosowaniu jawnym 6 głosami za, bez głosów przeciwnych oraz przy 1 głosie wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała powyższe sprawozdanie.

(sprawozdanie dołączono do protokołu)

Ad. 4.

Radna p. Grażyna Wyszyńska poinformowała, że ponownie nie świecą lampy uliczne przy Szkole Muzycznej.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że przekazywał już powyższą informację.

Radna p. Barbara Reinke poinformowała, że w okolicach Miejskiego Przedszkola Nr 3 po ulewnych deszczach powstaje na ulicy bardzo duża kałuża.

Radna p. Grażyna Wyszyńska poinformowała, że przez cięcia drzew oraz pracę sokolnika wrony przeniosły się na cmentarz parafialny. Radna wskazała, że mieszkańcy skarżą się, że wrony zanieczyszczają pomniki.

Ad. 5.

W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów objętych porządkiem posiedzenia Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek podziękowała za udział, zamknęła posiedzenie Komisji.

Protokołowała: Karolina Kulesza

Przewodnicząca Komisji: Wioletta Walasek


Lista obecności:

  1. Wioletta Walasek
  2. Mariusz Prusiński
  3. Zbigniew Kulesza
  4. Barbara Laszuk
  5. Agnieszka Ogórkowska
  6. Barbara Reinke
  7. Grażyna Wyszyńska

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Kulesza

Data wytworzenia:
06 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Karolina Kulesza

Data publikacji:
06 sty 2021, godz. 21:58

Osoba aktualizująca informacje

Karolina Kulesza

Data aktualizacji:
06 sty 2021, godz. 21:58