Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 5

P r o t o k ó ł  Nr 5/19

posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu 24.05.2019 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214
w godzinach 14:00 – 14:20.

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 4 - ech członków Komisji                                               - wg załączonej listy obecności
  2. Burmistrz Miasta Zambrów                                            - p. Kazimierz Dąbrowski
  3. Zastępca Burmistrza Miasta Zambrów                           - p. Adam Libuda
  4. Skarbnik Miasta Zambrów                                              - p. Barbara Gardocka
  5. Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej               - p. Jerzy Burak   

 

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
  3. Opinia Komisji w sprawie:
    1. raportu o stanie gminy Miasta Zambrów za 2018 rok;
    2. sprawozdania finansowego Miasta Zambrów za 2018 rok;
    3. sprawozdania z wykonania budżetu Miasta Zambrów za 2018 rok łącznie
      z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej.
  4. Roczna analiza stanu gospodarowania odpadami komunalnymi Gminy Miasta Zambrów za 2018 rok.
  5. Sprawy różne.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych na wstępie protokołu. Stwierdził prawomocność posiedzenia i poinformował, że uczestniczą w nim wszyscy członkowie Komisji.

Ad. 1.

Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk odczytał proponowany porządek posiedzenia Komisji. Następnie zapytał, czy są uwagi do przedstawionego porządku posiedzenia Komisji.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski zaproponował, aby pkt. 4 omawiany był w pierwszej kolejności z uwagi na obecność Naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej p. Jerzego Buraka.

W związku z brakiem dalszych uwag, Przewodniczący Komisji uznał, proponowany porządek posiedzenia Komisji za przyjęty.

Ad. 2.

Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk zapytał, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk poddał pod głosowanie protokół poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad. 3.

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że informacje zostały przekazane w związku z powyższym zaproponował przejście bezpośrednio do dyskusji.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk przeszedł do realizacji kolejnego punktu porządku posiedzenia Komisji.

Ad. 4. a

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych wprowadziła obowiązek sporządzenia raportu o stanie gminy. Burmistrz zobowiązany jest co roku do 31 maja przedstawić radzie powyższy dokument. Raport obejmuje podsumowanie działalności burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał oraz budżetu obywatelskiego. Następnie Burmistrz Miasta przedstawił raport o stanie gminy Miasta Zambrów za 2018 rok.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk poddał pod głosowanie raport o stanie gminy Miasta Zambrów za 2018 rok. Komisja w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała raport.

(raport dołączono do protokołu)

Ad. 4. b

Wprowadzenia do tematu dokonała Skarbnik Miasta p. Barbara Gardocka. Przedstawiła bilans z wykonania budżetu gminy Miasta Zambrów za 2018 rok. Poinformowała, że sprawozdanie finansowe składa się z: bilansu z wykonania budżetu gminy, bilansu łącznego jednostek budżetowych, informacji dodatkowej, łącznego rachunku zysków i strat jednostek budżetowych, zestawienia zmian w funduszu jednostek. Następnie omówiła łączny bilans jednostek budżetowych za ubiegły rok.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk poddał pod głosowanie sprawozdanie finansowe Miasta Zambrów za 2018 rok. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała powyższe sprawozdanie.

(sprawozdanie dołączono do protokołu)

Ad. 4. c

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że budżet Miasta Zambrów na 2018 r. uchwalony Uchwałą Rady Miasta Zambrów Nr 192/XXXIV/17 z dnia 29 grudnia 2017 r. określił plan dochodów budżetu w wysokości 87.925.314,00 zł, zaś plan wydatków budżetu w wysokości 92.925.314,00 zł. Zaplanowano, iż deficyt budżetu w kwocie 5.000.000,00 zł zostanie pokryty kredytem długoterminowym w rachunku bieżącym budżetu Miasta, zaciągniętym w Banku Spółdzielczym w Zambrowie. Uchwałą Nr 227/XLI/18 z dnia 26 czerwca 2018 r. zwiększono deficyt budżetu o kwotę 1.395.824,28 zł, który miał być pokryty nadwyżką budżetu z lat ubiegłych. Taki wynik budżetu został utrzymany do końca roku. W ciągu roku budżet korygowany był czterema Uchwałami Rady Miasta Zambrów i sześcioma Zarządzeniami Burmistrza Miasta Zambrów. W wyniku dokonanych zmian plan dochodów został zwiększony o 6.682.462,45 zł, a wydatków został zwiększony o 8.078.286,73 zł. Wyjaśnił, że najważniejszą przyczyną zwiększenia planu dochodów i wydatków było zwiększenie kwot dotacji otrzymanych z budżetu państwa oraz niektórych dochodów własnych. Budżet po dokonanych zmianach wyniósł: plan dochodów 94.607.776,45 zł, plan wydatków 101.003.600,73 zł. Wykonanie budżetu zamknęło się deficytem w kwocie 6.162.835,74 zł. Na koniec 2018 r. wykorzystanie kredytu przez Miasto Zambrów wyniosło 3.388.528,02 zł. Na zaplanowaną kwotę dochodów budżetu Miasta Zambrów w 2018 r. w wysokości 94.607.776,45 zł wykonanie dochodów wyniosło 92.260.933.96 zł, co stanowi 97,5 %. Dochody bieżące zostały zrealizowane w 98,5 %, a dochody majątkowe w 89,3 %. Zaplanowane wydatki budżetowe na 2018 r.
w wysokości 101.003.600,73 zł zostały zrealizowane w kwocie 98.423.769,70 zł, co stanowi 97,4 %. Wydatki bieżące zaplanowane na kwotę 80.373.060,57 zł zostały zrealizowane w 97,6 % i wyniosły 78.468.556,72 zł. Stanowią one 79,7 % wydatków ogółem. Wydatki majątkowe wyniosły w 2018 r. 19.955.212,98 zł i stanowiły 20,3 % wydatków ogółem, a plan zrealizowano w 96,7 %. Budżet Miasta Zambrów w 2018 r. został zrealizowany po stronie dochodów w 97,5 %, a po stronie wydatków w 97, 4 %. Wykonanie budżetu zamknęło się deficytem w kwocie 6.162.835,74 zł, który został pokryty nadwyżką budżetową z lat ubiegłych w kwocie 1.395.824,28 zł, kredytem długoterminowym w kwocie 3.388.528,02 zł i subwencją oświatową w kwocie 1.378.483,44 zł, która zmniejszyła wykorzystanie kredytu w rachunku bieżącym budżetu Miasta, którego limit wynosił 5.000.000,00 zł. Na koniec roku Miasto posiadało zadłużenie w wysokości 3.388.528,02 zł. Następnie Burmistrz Miasta przedstawił inwestycje, które nie zostały zrealizowane m.in.: budowa kładki przy ul. 71 Pułku Piechoty, rewitalizacja koszar (monitoring, zagospodarowanie terenu), budowa ulicy 01 02 03 KD, budowa ul. Spacerowej, której termin zakończenia robót odroczony został do 31 maja br.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk poddał pod głosowanie sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Zambrów za 2018 rok. Komisja w głosowaniu jawnym 2 głosami za, przy 1 przeciwnym oraz przy 1 głosie wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała powyższe sprawozdanie.

(sprawozdanie dołączono do protokołu)

Ad. 5.

Radna p. Barbara Laszuk powiedziała, że w jej ocenie koncerty z okazji Dnia Matki lub Dnia Kobiet powinny być częściowo płatne. Radna wskazała również, że spore środki finansowe przekazywane są na tego typu imprezy, dlatego też zaproponowała, aby angażowani byli artyści lokalni.

Radna p. Barbara Laszuk zwróciła się z prośbą o wyjaśnienie stwierdzenia „koszty zarządu” Miejskiego Ośrodka Kultury.

Skarbnik Miasta Zambrów p. Barbara Gardocka powiedziała, że kosztem zarządu są: wynagrodzenia dyrektor, księgowej, obsługa prawna, usługi pocztowe, zakup artykułów biurowych itp. Skarbnik wskazała, że jest to sformułowanie nieprecyzyjne. 

W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów objętych porządkiem posiedzenia Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk podziękował za udział, zamknął posiedzenie Komisji.

 

Protokołowała: Karolina Kulesza

Przewodniczący Komisji: Kamil Kowalczyk 


Lista obecności:

  1. Kamil Kowalczyk
  2. Radosław Bańkowski
  3. Wiesława Arent
  4. Barbara Laszuk
  5. Jacek Olszewski

  


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Kulesza

Data wytworzenia:
06 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Karolina Kulesza

Data publikacji:
06 sty 2021, godz. 18:24

Osoba aktualizująca informacje

Karolina Kulesza

Data aktualizacji:
06 sty 2021, godz. 18:24