Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 5

P r o t o k ó ł  Nr 5/19

posiedzenia Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu 17.04.2019 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214
w godzinach 14:00 – 15:00.

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 4 - ech członków Komisji                                            - wg załączonej listy obecności
  2. Burmistrz Miasta Zambrów                                           - p. Kazimierz Dąbrowski
  3. Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej      - p. Janina Komorowska
  4. Przewodniczący Miejskiej Komisji Rozwiązywania

Problemów Alkoholowych                                            - p. Krzysztof Radomski

 

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
  3. Opinia Komisji dotycząca projektów uchwał:
    1. o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia Zambrowskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2019 r.;
    2. o zmianie uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży
      i podawania napojów alkoholowych.
  4. Przyjęcie sprawozdania z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
    w Zambrowie w 2018 r.
  5. Ocena zasobów pomocy społecznej Miasta Zambrów za rok 2018.
  6. Sprawy różne.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych na wstępie protokołu. Stwierdził prawomocność posiedzenia i poinformował, że uczestniczy w nim czterech członków Komisji.

Ad. 1.

Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak odczytał proponowany porządek posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji uznał, iż proponowany porządek posiedzenia Komisji jest przyjęty.

Ad. 2

Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak zapytał, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poddał pod głosowanie protokół poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad. 3. a i b

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że przedłożone projekty uchwał są powiązane w związku z powyższym zaproponował, iż dokona omówienia obydwu projektów uchwał jednocześnie. Burmistrz Miasta oznajmił, że zmiana uchwał podyktowana jest wnioskiem zgłoszonym przez Radnego p. Zbigniewa Kuleszę w sprawie zwiększenia limitu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Oznajmił, że obowiązują limity sprzedaży alkoholu zarówno w gastronomii jak i detalu. Następnie przedstawił limity zezwoleń obowiązujących w sprzedaży gastronomicznej oraz detalu w rozróżnieniu na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających: do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo, powyżej 4,5 % do 18 % alkoholu oraz powyżej 18 % alkoholu.

Radny p. Ryszard Kaźmierczak zwrócił się z pytaniem, czy wpłynął wniosek od przedsiębiorcy o zajęcie części pasa drogowego w celu utworzenia ogródka piwnego.

Burmistrz Miasta potwierdził, poinformował, że wpłynęły dwa wnioski o zajęcie pasa drogowego.

Radna p. Grażyna Wyszyńska poinformowała, że jest przeciwna zwiększaniu limitów zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Zdaniem Radnej zwiększenie ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych ułatwi do nich dostęp mieszkańcom oraz młodzieży.

Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak powiedział, że zwiększenie limitu wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych jest dla przedsiębiorców szansą na pozyskanie klienta.

Radny p. Ryszard Kaźmierczak oznajmił, że jest za zwiększeniem limitu wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Radny oznajmił, że należy wspierać przedsiębiorców.

W związku brakiem dalszych pytań, Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poddał pod głosowanie projekt uchwały o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia Zambrowskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2019 r. Komisja w głosowaniu jawnym 3 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym, bez głosów wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Następnie Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poddał pod głosowanie projekt uchwały o zmianie uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych. Komisja w głosowaniu jawnym 3 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym, bez głosów wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 4.

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej istnieje obowiązek przedłożenia radzie gminy corocznego sprawozdania z działalności ośrodka.

Dyrektor MOPS p. Janina Komorowska przedstawiła zakres działalności ośrodka oraz formy pomocy społecznej.

Radna p. Grażyna Wyszyńska zwróciła się z pytaniem, czy w mieście funkcjonują mieszkania chronione.

Dyrektor MOPS p. Janina Komorowska odpowiedziała, że w Kolnie prowadzony jest Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie, który oferuje miejsca noclegowe.

Radna p. Grażyna Wyszyńska zwróciła się z pytaniem, w jakich okolicznościach należy uiszczać odpłatność za pobyt w Domu Pomocy Społecznej.

Dyrektor MOPS p. Janina Komorowska odpowiedziała, że w każdym jednym przypadku.

Radna p. Grażyna Wyszyńska zapytała, czy zostały opracowane projekty socjalne.

Dyrektor MOPS p. Janina Komorowska odpowiedziała, że dotychczas nie było takiej potrzeby.

Radna p. Grażyna Wyszyńska zapytała, jak sobie radzi Dyrektor MOPS w związku ze zwiększeniem zadań.

Dyrektor MOPS p. Janina Komorowska odpowiedziała, że są pewne kłopoty, jest bardzo ciężko.

W związku z brakiem dalszych uwag, Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poddał pod głosowanie sprawozdania z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zambrowie w 2018 r. Komisja w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących zaopiniowała sprawozdanie.

Ad. 5.

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej istnieje obowiązek sporządzenia corocznie oceny zasobów pomocy społecznej.

Radna p. Grażyna Wyszyńska zapytała się z jakimi trudnościami boryka się ośrodek.

Dyrektor MOPS p. Janina Komorowska odpowiedziała, że jest kumulacja obowiązków co w znaczny sposób obciąża pracowników.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poddał pod głosowanie Ocenę zasobów pomocy społecznej Miasta Zambrów za rok 2018. Komisja w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących zaopiniowała sprawozdanie.

Ad. 6.

W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów objętych porządkiem posiedzenia Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak podziękował za udział, zamknął posiedzenie Komisji.

 

Protokołowała: Karolina Kulesza

Przewodniczący Komisji: Łukasz Miszak      


Lista obecności:

  1. Łukasz Miszak
  2. Kamil Kowalczyk
  3. Ryszard Kaźmierczak
  4. Grażyna Wyszyńska

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Kulesza

Data wytworzenia:
06 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Karolina Kulesza

Data publikacji:
06 sty 2021, godz. 17:04

Osoba aktualizująca informacje

Karolina Kulesza

Data aktualizacji:
06 sty 2021, godz. 17:18