Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 32/22

P r o t o k ó ł  Nr 32/22

posiedzenia Komisji Budżetowej Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu  21.11.2022 r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214 w godzinach 14:00 – 14:55.

 

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

 

  1. 6 - ciu członków Komisji                                          - wg załączonej listy obecności
  2. Burmistrz Miasta Zambrów                                      - p. Kazimierz Dąbrowski
  3. Skarbnik Miasta                                                        - p. Anna Sadowska Piętak                           

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia Komisji.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
  3. Monitorowanie realizacji inwestycji miejskich objętych uchwałą budżetową na rok 2022 wraz z informacją o wynikach przetargów i różnicach pomiędzy kosztorysem inwestorskim a cenami ofertowymi.
  4. Opinia Komisji dotycząca projektów uchwał w sprawie:
    1. zmian w budżecie Miasta Zambrów na 2022 rok
    2. uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Zambrów na lata 2023 - 2026;
    3. uchwalenia budżetu miasta Zambrów na 2023 rok.
  5. Sprawy różne.

 

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych na wstępie protokołu.  Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski stwierdził prawomocność posiedzenia i poinformował, że uczestniczy w nim sześciu członków Komisji.

 

Ad. 1.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski odczytał proponowany porządek posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski uznał, iż proponowany porządek posiedzenia jest przyjęty.

Ad. 2.

 

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski zapytał, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poddał pod głosowanie protokół poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad.3.

Wprowadzenia do tematu dokonał Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski. Poinformował, że podobnym zagadnieniem zajmowała się również Komisja Rewizyjna, więc radni którzy są członkami komisji mieli okazję zapoznać się z tym tematem.

Radna p. Anna Truchel zwróciła się z prośbą o udzielenie informacji, dot. kryteriów oceny ofert.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że cena nie jest jedynym kryterium, ponieważ ważny jest także okres gwarancji. Kryterium oceny wynosi 60%, a przykładowo, tak jak na kortach tenisowych okres gwarancji wynosi 20%.

Radna p. Anna Truchel zapytała, czy jest to w rozbiciu o cenę.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że tak. Poinformował, że w innych zadaniach jest 60%, a lata gwarancji wynoszą 40%, ponieważ ważne jest, czy ktoś oferuje 36 miesięcy, czy 5 lat. Burmistrz Miasta oznajmił, że preferowany okres gwarancji wynosi 5 lat.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że ustawa Prawo zamówień publicznych wymaga, żeby były kryteria poza cenowe. Kilka lat temu była możliwość, że tylko cena była jednym kryterium, natomiast aktualnie wymagane są też kryteria poza cenowe, stąd też zamawiający muszą je stosować. Jest również waga kryterium, tak jak w materiałach, gdzie wartość jest określona procentowo.

Ad.4.a.

Wprowadzenia do tematu dokonała Skarbnik Miasta Zambrów p. Anna Sadowska Piętak. Zwróciła się z pytaniem, czy omawiać dokładnie zmiany w budżecie miasta.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski oznajmił, że wszystkie projekty uchwał są zamieszczane do wglądu w aplikacji przed komisją, aby wszyscy członkowie mogli się z nimi zapoznać.

Radna p. Anna Truchel zwróciła się z prośbą o omówienie najistotniejszych rzeczy.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że czytanie całego materiału mija się z celem. W związku z tym zaproponował, aby omówić tylko najważniejsze rzeczy.

Skarbnik Miasta Zambrów p. Anna Sadowska Piętak poinformowała, że w dochodach była tzw. subwencja wyrównawcza do dochodów tzw. utraconych w kwocie 1 mln zł. oraz podatki w wysokości 280tys. zł. Od chwili przekazania materiałów zmieniło się dosyć dużo. Jeśli chodzi o dochody, to wpłynęła subwencja 96.244zł na zadania zlecone, czyli na USC i sprawy obywatelskie, a na stypendia 6.250zł z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego. Jeśli chodzi o wydatki, to nastąpiło wiele zmian w porównaniu do otrzymanych materiałów, a głównie chodzi o szkoły. W szkołach był program unijny Dobry Start i jednostka, która prowadziła nadzór zmieniła dużo, jeśli chodzi o wydatki w poszczególnych szkołach. Wspomniany 1 mln zł przeznaczony został na inwestycje, które przejdą na przyszły rok, czyli tereny rekreacyjne nad zalewem i częściowo na remonty. Skarbnik Miasta Zambrów p. Anna Sadowska Piętak poinformowała, że omówione zmiany są autopoprawką do projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta Zambrów na 2022 rok. Komisja w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Ad.4.b

Wprowadzenia do tematu dokonała Skarbnik Miasta Zambrów p. Anna Sadowska Piętak. Poinformowała, że Wieloletnia Prognoza Finansowa dla Miasta Zambrów została sporządzona na lata 2023-2026. Prognozę na lata 2024-2026 trudno było zaplanować z tego względu, że nie wiadomo jaka będzie inflacja. W projekcie uchwały optymistycznie przewiduje się, że inflacja będzie niska 3% lub 4%. Skarbnik Miasta p. Anna Sadowska Piętak poinformowała, że niezbędnym do opracowanie WPF, był projekt budżetu miasta na 2023 rok.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski zgodził się, że prognozowanie czegokolwiek w obecnych czasach graniczy z cudem. Trudności z tym związane są nie tylko w samorządach, ale  wszędzie w firmach, gdzie trzeba zarządzać budżetem. Natomiast odnosząc się do prognozy Przewodniczący Komisji oznajmił, że jest to „majster sztyk”, żeby cos takiego wykonać w tak niewiadomych czasach.

Skarbnik Miasta Zambrów p. Anna Sadowska Piętak poinformowała, że najważniejsze jest, aby zgadzały się wszystkie wskaźniki, ponieważ inaczej  RIO odrzuci uchwałę. Dużo prościej było, jak była stabilność i można było coś przewidzieć.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że przy 20% inflacji, prognoza całkowicie traci sens.

Radna p. Marta Worosilak oznajmiła, że spadek na 3% na przyszły rok z 20% jest dosyć dużym optymizmem.

Skarbnik Miasta Zambrów p. Anna Sadowska Piętak odpowiedziała, że w prognozie w latach 2024/25 jest dość racjonalne podejście.

Radna p. Marta Worosilak poinformowała, że może tak szybko jak wzrosła inflacja, tak samo szybko spadnie.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kaźmierz Dąbrowski odpowiedział, że inflacja tak szybko nie spadnie.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że wzrosnąć może dość szybko, tak się zresztą stało. Natomiast zdławić inflację nie jest tak łatwo.

W związku z brakiem dalszych uwag Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Zambrów na lata 2023 – 2026. Komisja w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Ad.4.c

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że podniesione zostały stawki podatku od nieruchomości i środków transportowych. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów płaca minimalna wzrośnie od 1 stycznia o 480zł i wyniesie 3490zł, natomiast od 1 lipca wzrośnie dodatkowo o 110zł i wyniesie 3600zł. W związku z tym w budżecie miasta zostały zaplanowane podwyżki dla wszystkich pracowników jednostek organizacyjnych i pracowników Urzędu, oprócz minimalnego 500zł brutto. Złożony był wniosek m.in. przez Przewodniczącego Komisji, żeby podnieść płace o 600zł, ale skutek podwyżki o 500zł daje rocznie około 1 mln zł w budżecie miasta. Został poluzowany art. 242 ustawy o finansach publicznych dotyczący tzw. nadwyżki operacyjnej. W ubiegłych latach Regionalna Izba Obrachunkowa nie zatwierdzała projektu budżetu, jeśli wydatki bieżące były wyższe niż dochody, natomiast w tej chwili zostało to poluzowane. Szacuje się, że dochody budżetu Miasta Zambrów na 2023 r. stanowić będą kwotę 132.308.593,00 zł, z tego dochody bieżące - 100.967.842,00 zł, dochody majątkowe – 31.340.751,00 zł. Wydatki budżetu stanowić będą kwotę 145.612.637,51 zł, z tego wydatki bieżące w wysokości 110.582.193,51 zł, wydatki majątkowe w wysokości 35.050.444,00 zł. Deficyt budżetu w wysokości 13.304.044,51 zł, zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych kredytów w rachunku bieżącym w kwocie 5.000.000,00 zł, oraz nadwyżką budżetu z lat ubiegłych w kwocie 8.041.235,51 zł. Nadwyżka ta składać się będzie z dotacji rozwojowej tytułem rekompensaty środków utraconych z podatku dochodowego od osób fizycznych tj. 2.888.000zł. W dochodach bieżących nie zostały uwzględnione m.in. środki na pomoc obywatelom Ukrainy, dotacje celowe z budżetu państwa na stypendia i wyżywienie dzieci, dotacje celowe z zakresu celowego dot. zakresu pomocy społecznej, dotacje celowe z zakresu rodziny. Dochody te, zostaną przyjęte do budżetu miasta w trakcie 2023 roku. Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych tzw. PIT wynosić będą 16.859.704,00zł, kwota ta jest większa tylko o 108.555,00zł od roku 2022. Według obliczeń wykonanych przez Związek Miast Polskich w latach 2019-2023, ubytek podatku dochodowego wypłacanego miastom wynosi 20.340.824zł. Miasto Zambrów otrzymało rekompensatę w wysokości ponad 6 mln zł, ubytek wynosi 14.107.653zł. Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski oznajmił, że odkąd jest Burmistrzem to nigdy nie zdarzyło się, aby subwencja oświatowa zaspokoiła potrzeby, przynajmniej na wydatki podstawowe. W przyszłym roku przewiduje się podwyżkę dla nauczycieli w wysokości 7,8%, natomiast nauczyciele przedszkolni, to zadanie własne miasta. Jeśli chodzi o remonty i inwestycje to przeznaczone zostanie ponad 35.050.044zł m.in. kapitalny remont ul. Łąkowej tj. wymiana kanalizacji sanitarnej oraz podłoże 700.000,00 zł, remont ul. Stokrotki czyli przedłużenie 300.000,00 zł, remont orlików przy SP3 i SP4 całkowita wartość inwestycji 1.272.680,00 zł, z czego dofinansowanie wynosi 636.340,00 zł. Na remonty szkół i przedszkoli zaplanowane zostało 15.000.000zł. Łącznie remonty i inwestycje dają kwotę 52.327.124zł, co stanowi rekordowy procent wydatków przeznaczonych na inwestycje 35,9%. Związane jest o z tym, że otrzymaliśmy dosyć dużo środków z Rządowego Programu Polski Ład, pięć inwestycji jest na kwotę dofinansowania 35.360.000zł, ogólna wartość tych inwestycji wynosi 45.986.744zł. Kwoty te mogą się zmieniać, ponieważ przed nami są jeszcze przetargi na tereny zielone, na które nie wyszedł pierwszy przetarg była kwota 16.304.000zł i aktualnie planowane jest ograniczenie do zakresyu, który będzie na terenach nad zalewem. Wyłączony jest z tego skate park i górka saneczkowa, ale żeby to ogłosić potrzebna jest zgoda Banku Gospodarstwa Krajowego. Nie jest wiadome także co będzie dalej, jeśli chodzi o przetarg na placówki oświatowe. Dochody zostały mocno naciągnięte, wręcz do granic możliwości, dlatego też niewiele można już zmienić. Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski zaznaczył, że jeśli radni wnioskować będą o wprowadzenie nowej pozycji lub zwiększenie pozycji zapisanej w budżecie, to jednocześnie należy wskazać źródło pokrycia. Na sytuację budżetową miasta wpływ będą miały dwa przetargi, ponieważ nie wiadomo jakie będą ostatecznie kwoty. Nadwyżka budżetowa oraz deficyt będą sprawą płynną, można to zaobserwować na przykładzie budowy otwartej pływalni. Planowane było przerobienie w tym roku około 8 mln zł na tą inwestycję, jednak przerobiony zostanie prawdopodobnie tylko 1mln zł. Przetarg na tereny zielone również przejdzie na przyszły rok. Nie są znane również koszty utrzymania jednostek organizacyjnych m.in. koszty energii cieplnej i elektrycznej. Rząd planuje podjąć uchwałę, żeby waloryzować wszystkie umowy, które do tej pory funkcjonują z wykonawcami o przynajmniej średni stopień inflacji, co także spowoduje wzrost kosztów. W rezerwowych inwestycjach zapisane są wnioski dotyczące ścieżki rowerowej do McDonalda na ul. Ostrowskiej, dokumentacja wykonywana będzie 22 marca. Druga inwestycja, to rondo przy ul. Ostrowskiej, gdzie będzie wykonana dokumentacja w sierpniu. Jeśli otrzymamy dofinasowanie w wysokości 60% na wspomniane  dwie inwestycje, to będą one wykonane. Jeśli chodzi o wnioski radnych, to część została uwzględniona. Na pozostałych komisjach nie został postawiony żaden formalny wniosek, jednak przewijały się 3 tematy tj. 150 tys. zł na rehabilitację po COVID-19, Burmistrz Miasta oznajmił, że jeśli będzie wiadoma kwota nadwyżki to wróci do tego tematu. Druga dyskusja dotyczyła poczekalni autobusowej, Burmistrz Miasta poinformował, że przeprowadził rozmowę z właścicielem i powierzchnia budynku wynosi 150 m2 a koszt wynajmu wynosi 2 tys. zł. miesięcznie plus 23% VAT, łącznie jest to 2460zł i 12 miesięcy daje kwotę 29.520zł. Dochodzą do tego koszty eksploatacyjne tj. prąd, woda i ciepło 200zł rocznie wyniesie 2400zł. Ponadto musi być osoba zajmująca się pracami porządkowymi, zamykać oraz otwierać budynek licząc 500zł razy 12 miesięcy tj.
6 tys. zł, razem wszystko daje kwotę 37.912zł. Współwłaściciel budynku powiadomił, że nie ma możliwości wynajęcia budynku wyłącznie na okres zimowy. Burmistrz Miasta poinformował, że była propozycja radnych z innej komisji, aby zdjąć 20 tys. zł dofinansowania ze straży pożarnej na fotowoltaikę. Jednak co roku środki są przekazywane dla straży, na poczet dobrej współpracy i świadczonych usług mieszkańcom miasta. Padła także propozycja, aby zdjąć 5 tys. zł z imprez na koszarach. Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że dzisiejszego dnia otworzony został przetarg na komunikację miejską, były dwie oferty PKS NOVA 1.810.836zł na 3 lata tj. 8% VAT co daje 12,90zł za 1 km z VATem, rocznie tj. 603.612ZŁ. Druga firma VOYAGER, która do tej pory świadczy nam usługi 1.632.770zł, za 1 km wynosi 11,69zł z VAT, co rocznie daje kwotę 544.025zł. W projekcie budżetu zapisana kwota na ten cel wynosi 443.000zł, różnica stanowi 101.000zł co jest skutkiem poszerzenia o 4km na tereny przemysłowe.

Radny p. Tomasz Kosek zapytał, czy do chwili obecnej komunikacja rocznie wynosiła 300.000zł.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że 335.000zł, ale kwota została zwiększona do 443.000zł ze względu na ceny paliwa.

Radna p. Anna Truchel zwróciła się z prośbą o wyjaśnienie, czy nie ma możliwości wynająć części budynku na poczekalnię, zamiast całych 150m2.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że trzeba wynająć całość.

Radny p. Tomasz Kosek stwierdził, że cena wynajmu nie jest wysoka.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że mimo wszystko miasto poniesie koszty.

Radna p. Marta Worosilak oznajmiła, że poczekalnia nie musi być otwarta 8 godzin.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że bez względu na godziny działania, ktoś musi poczekalnię otworzyć, zamknąć oraz sprzątnąć toaletę.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że analizując powyższy temat, to z poczekalni mieszkańcy Zambrowa korzystają znacznie mniej, niż mieszkańcy gmin ościennych. Należy postawić pytanie, dlaczego to miasto Zambrów miałoby podejmować koszty korzystania z poczekalni dla mieszkańców, którzy nie płacą podatków w naszym mieście, ponieważ byłoby to sporą kontrowersją. Przewodniczący Komisji oznajmił, że nie słyszał, żeby któraś z gmin powiatu zambrowskiego chciałaby ewentualnie się w to włączyć.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że Wójt nie jest zainteresowany współpracą w tym temacie. Dodał, że kilka osób dojeżdża rano do szkoły do Łomży.

Radna p. Marta Worosilak oznajmiła, że młodzież nie korzysta z poczekalni.

Radny p. Tomasz Kosek zapytał, czy dworzec jest własnością miasta, czy PKS.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że przystanki są własnością miasta, a PKS tylko wydzierżawia. Burmistrz Miasta zwrócił się z prośbą o doradztwo, co powinien zrobić odnośnie przetargu na komunikację.

Radna p. Marta Worosilak poinformowała, że duża część mieszkańców korzysta z komunikacji i dobrze byłoby ją zostawić.

Skarbnik Miasta Zambrów p. Anna Sadowska Piętak zaproponowała, aby 50% płacił mieszkaniec, a 50% dopłacałoby miasto.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że cos takiego by nie przeszło.

Radna p. Anna Chętnik zwróciła się z prośba o udzielenie informacji, dot. linii idącej na tereny przemysłowe.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że przedsiębiorcy zadeklarowali na spotkaniu w kwietniu, że mogliby dołożyć środki do komunikacji, ale nie można tego zrobić, bo jest to komunikacja miejska.

Radna p. Anna Chętnik poinformowała, że w tych konkretnych godzinach byłby to celowy dojazd do pracy, więc można byłoby skorzystać z propozycji przedsiębiorców.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że prawdopodobnie ogłoszony będzie nowy przetarg i wyłączone zostaną tereny przemysłowe, co ograniczy koszty.

Radna p. Anna Chętnik zaproponowałaby, aby skorzystać z propozycji przedsiębiorców.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że formalnie byłoby to trudne do zrobienia. Zastanowić się trzeba nad tym, czym różni się pracownik firmy, która zlokalizowana jest na terenach przemysłowych od nauczyciela, pielęgniarki czy urzędnika dojeżdżających do pracy komunikacją miejską, są to również mieszkańcy Zambrowa i poruszają się na ternie miasta, dlatego też należałoby sprawiedliwie podchodzić do tematu. Skoro rada zdecydowała, że komunikacja miejska jest bezpłatna, to niech obejmuje wszystkich.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że komunikacja jest na 3 lata.

Radny p. Jacek Olszewski zapytał, czy kwota rocznie wynosi 30.000zł.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski oznajmił, że podniesiony został standard, żeby samochody nie byłby starsze niż z 2012 roku, do tej pory były z 2008 roku. Autobusy muszą być niskopodłogowe, klimatyzowane i posiadać 70 miejsc stojących.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski oznajmił, że odnosi wrażenie iż z komunikacją miejską jest jak z 500+, jak się raz dało to już nie można zabrać.

Radny p. Tomasz Kosek poinformował, że jeśli trzeba na czymś oszczędzić, to lepiej na poczekalni niż na komunikacji.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski oznajmił, że ubolewa nad brakiem środków na rehabilitację po COVID-19, ponieważ dużo mieszkańców miasta korzystało z zabiegów.

Radna p. Marta Worosilak zapytała, czy wspomniana rehabilitacja jest w szpitalu.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że rehabilitacja jest przy ul. Białostockiej 3 w miejscu, gdzie była restauracja Lotos. Poinformował, że znalazły się tylko środki dla szpitala 150 tys. zł na rehabilitację oraz 200 tys. zł na dokumentację techniczną.

Skarbnik Miasta Zambrów p. Anna Sadowska Piętak poinformowała, że nadwyżka będzie wynosiła 8 mln. Zł.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski oznajmił, że jest jedno niebezpieczeństwo dot. remontów szkół i przedszkoli, ponieważ zaplanowane jest 15 mln. Zł, jednak może być sytuacja, że cena wyniesie przykładowo 17 mln zł.

Radna p. Anna Chętnik zapytała, która szkoła generuje najwięcej wydatków.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że szkoły zrobiły dokumentację techniczną i kosztorysy, miały pewne kwoty w których musieli się zamknąć. Następnym etapem jest przygotowanie przetargu, wykonanie go planowane jest do końca stycznia. Będzie to bardzo skomplikowane przedsięwzięcie na 7 podmiotów, przetarg będzie ogłaszany  na wszystkie budynki oraz na każdy oddzielnie. Rodzice maja pretensje, że czerwiec może być ciężki, ale planowane jest ulżenie im w postaci organizowania zajęć i kolonii. Burmistrz Miasta poinformował, że w remontach szkół zaplanowane są prace, które można zacząć wykonywać wcześniej np. fotowoltaika w przedszkolach, ogrodzenie w SP3 lub elewacje. Natomiast na wykonanie prac wewnętrznych wykonawca będzie miał 3 miesiące tj. czerwiec, lipiec, sierpień.

Radny p. Tomasz Kosek zapytał, czy z pięcioma inwestycjami z Polskiego Ładu, jest tak że miasto musi najpierw wyłożyć środki i na koniec otrzyma zwrot.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że w niektórych częściowo będzie refundacja, jak złożone zostaną faktury. Na chwilę obecną, realizowana jest inwestycja ścieżki rowerowej do Czerwonego Boru, której zakres ograniczony został o kładkę.

Radny p. Tomasz Kosek zapytał, czy ścieżka będzie asfaltowa.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że tendencja jest taka, że ścieżki zazwyczaj są asfaltowe.

W związku z barkiem dalszych uwag Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu miasta Zambrów na 2023 rok. Komisja w głosowaniu jawnym 5 głosami za, przy 1 wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Ad.5.

Radna p. Anna Chętnik zwróciła się z prośbą o udzielenie informacji, dotyczącej doświetlenia przejść w mieście.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że przejścia są już doświetlone, wykonała to GDDKiA.

Radna p. Anna Truchel zapytała, gdzie można zakupić węgiel.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że procedura jest złożona. Poinformował, że węgiel odbierany będzie z Białegostoku i jutro zostanie podpisana z p. Kołakowskim, który jako jedyny złożył ofertę. Mieszkańcy składają wniosek do MOPSu tam jest weryfikowany, następnie mieszkaniec musi wpłacić środki na konto miasta i wtedy robiona jest lista dla p. Kołakowskiego, który później dzwoni do konkretnych osób, aby zgłosiły się po odbiór węgla. Miasto musiało złożyć zapotrzebowanie na podstawie zgłoszeń mieszkańców i jest to łącznie 500 ton, z czego 300t groszek i ekogroszek, a 200t to brykiet. Zamówiony opał musi być rozwieziony do 31.12.2022 roku, istnieje jednak obawa że może się to nie udać. Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że potencjalny klient będzie kupował opał za 1500zł i 500zł miało być zyskiem dystrybutora. Jednak z uwagi na fakt, iż jest mała odległość do Białegostoku, to negocjowana będzie cena zysku z 500zł na 300zł.

Radny p. Tomasz Kosek zapytał, czy p. Kołakowski będzie przywoził węgiel z Białegostoku na swój skład i będzie go rozprowadzał.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że tak. Poinformował, że węgiel pochodzi z polskich kopalni i musi posiadać świeży certyfikat.

W związku z wyczerpaniem wszystkich punktów objętych porządkiem posiedzenia Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski podziękował za udział i zamknął posiedzenie komisji.

   Protokołowała                                                                       Przewodniczący Komisji Budżetowej 

Aleksandra Zaleska                                                                     Zbigniew Korzeniowski


Lista obecności:

1. Zbigniew Korzeniowski

2. Anna Chętnik

3. Tomasz Kosek

4. Jacek Olszewski

5. Anna Truchel

6. Marta Worosilak

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anna Skarzyńska

Data wytworzenia:
24 lip 2023

Osoba dodająca informacje

Anna Skarzyńska

Data publikacji:
24 lip 2023, godz. 09:26

Osoba aktualizująca informacje

Anna Skarzyńska

Data aktualizacji:
24 lip 2023, godz. 09:26