Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 3

P r o t o k ó ł  Nr 3/19

posiedzenia Komisji Budżetowej Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu 11.02.2019 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214 w godzinach 14:00 – 15:00.

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 6 - ciu członków Komisji                                                - wg załączonej listy obecności
  2. Zastępca Burmistrza Miasta Zambrów                           - p. Bogdan Kamiński

 

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
  3. Opinia Komisji dotycząca projektów uchwał w sprawie:
    1. określenia wysokości oraz warunków udzielenia bonifikaty od opłaty wnoszonej za dany rok za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów;
    2. określenia zadań inwestycyjnych Gminy Miasto Zambrów przewidzianych do realizacji w czasie VIII kadencji organów gminy;
    3. zasad przyznawania i wysokości diet radnych Rady Miasta Zambrów.
  4. Sprawy różne.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych na wstępie protokołu. Stwierdził prawomocność posiedzenia i poinformował, że uczestniczy w nim sześciu członków Komisji.

Ad. 1.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski odczytał proponowany porządek posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji uznał, iż proponowany porządek posiedzenia Komisji jest przyjęty.

Ad. 2

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski zapytał, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poddał pod głosowanie protokół poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad. 3. a

Wprowadzenia do tematu dokonał Zastępca Burmistrza p. Bogdan Kamiński. Poinformował, że w dniu 18 stycznia br. do Biura Rady wpłynął wniosek p. Anety Gwardiak, który następnie był odczytany na sesji Rady Miasta Zambrów w dniu 22 stycznia br. Powyższy wniosek został skierowany na Komisję Skarg, Wniosków i Petycji, która odbyła się 25 stycznia br.   Komisja zajęła stanowisko, że powinna być wprowadzona przez Radę Miasta Zambrów bonifikata, która by przysługiwała w zakresie przewidzianym ustawą o gospodarce nieruchomościami dla osób o niskich dochodach, tj. o dochodach nie przekraczających 50 % przeciętnego wynagrodzenia. W związku z powyższym został przygotowany projekt uchwały w sprawie określenia wysokości oraz warunków udzielenia bonifikaty od opłaty wnoszonej za dany rok za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia wysokości oraz warunków udzielenia bonifikaty od opłaty wnoszonej za dany rok za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów. Komisja w głosowaniu jawnym, 5 głosami za, bez głosów przeciwnych oraz przy 1 głosie wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 3. b

Wprowadzenia do tematu dokonał Zastępca Burmistrza Miasta p. Bogdan Kamiński. Poinformował, że przedłożony projekt uchwały wskazuje główne kierunki działań władz samorządu Gminy Miasta Zambrów w okresie VIII kadencji w latach 2019 – 2023. Stanowi podstawę do planowania zadań inwestycyjnych w poszczególnych latach oraz przygotowania niezbędnych dokumentów formalno – prawnych umożliwiających zarówno rozpoczęcie inwestycji, jak i ubieganie się o wsparcie inwestycji środkami zewnętrznymi. Ustalając proponowaną kolejność realizacji poszczególnych zadań brano pod uwagę możliwości budżetu miasta w poszczególnych latach wynikające z projektu budżetu miasta na 2019 r. oraz wynikającej z Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2019 – 2023 dostępności środków na wydatki majątkowe w poszczególnych latach.

Radna p. Anna Chętnik zwróciła się z pytaniem, czy znana jest lokalizacja Dziennego Domu Seniora.

Zastępca Burmistrza Miasta p. Bogdan Kamiński odpowiedział, że brany jest pod uwagę budynek znajdujący się przy ul. Białostockiej 3.

Radna p. Anna Chętnik zwróciła się z pytaniem, czy byłaby możliwość zlokalizowania filii Dziennego Domu Seniora na koszarach.

Zastępca Burmistrza Miasta p. Bogdan Kamiński odpowiedział, że na razie są plany utworzenia Dziennego Domu Seniora.

Radna p. Anna Truchel zwróciła się z pytaniem, czy będą modernizowane korty tenisowe.

Zastępca Burmistrza Miasta p. Bogdan Kamiński potwierdził, dodał, że w ramach modernizacji stadionu zostaną wykonane prace: remont i adaptacja istniejącego budynku na potrzeby zaplecza treningowego, remont wiaty na sprzęt modernizację kortów tenisowych polegającą na renowacji nawierzchni kortów, wymianie ogrodzenia oraz budowie oświetlenia kortów.

Radna p. Anna Chętnik zwróciła się z pytaniem o inwestycję dotyczącą remontu ul. Spacerowej. Radna oznajmiła, że most również wymaga remontu.

Zastępca Burmistrza Miasta p. Bogdan Kamiński odpowiedział, że most nie wymaga remontu. Zapewnił, że co roku wykonywana jest ekspertyza.

Radna p. Anna Chętnik zapytała, czy miasto stać na budowę odkrytego basenu.

Zastępca Burmistrza Miasta p. Bogdan Kamiński odpowiedział, że to nie jest inwestycja pierwszej potrzeby. Budowa odkrytego basenu zaplanowana jest na 2020 r., jeżeli budżet nie podoła inwestycja zostanie przełożona.

Radna p. Anna Chętnik zwróciła się z pytaniem dotyczącym planowanej budowy budynku komunalnego.

Zastępca Burmistrza Miasta p. Bogdan Kamiński odpowiedział, że planowana jest budowa wielomieszkaniowego budynku komunalnego w celu utworzenia mieszkań komunalnych, przy wsparciu finansowym z budżetu państwa. Inwestycja została zaplanowana na 2023 r. Zastępca Burmistrza przypomniał, że budowa budynku komunalnego przy ul. Ogrodowej budziła wiele kontrowersji.

Radna p. Anna Chętnik zapytała, czy zadaszenie lodowiska będzie ruchome.

Zastępca Burmistrza Miasta p. Bogdan Kamiński odpowiedział, że zadaszenie lodowiska będzie składane.

Radna p. Anna Truchel zwróciła się z pytaniem, gdzie zlokalizowany amfiteatr.

Zastępca Burmistrza Miasta p. Bogdan Kamiński odpowiedział, że planowana jest budowa amfiteatru na terenach zielonych nad zalewem w pobliżu placu zabaw. Obecnie w tym miejscu wykonany jest nasyp ziemny.

W związku z brakiem dalszych uwag, Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia zadań inwestycyjnych Gminy Miasto Zambrów przewidzianych do realizacji w czasie VIII kadencji organów gminy. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów  przeciwnych oraz wstrzymujących  pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 3. c

Wprowadzenia do tematu dokonał Zastępca Burmistrza p. Bogdan Kamiński. Poinformował, że organ nadzorczy zakwestionował w uchwale sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych Rady Miasta Zambrów zapis w § 10. „Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2019 r.” Zdaniem Wojewody Podlaskiego powyższa uchwała jest aktem prawa miejscowego, dlatego też został przygotowany projekt uchwały zawierający sugestie Wojewody Podlaskiego.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych Rady Miasta Zambrów. Komisja w głosowaniu jawnym 5 głosami za, bez głosów przeciwnych oraz przy 1 głosie wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 4.

Radna p. Anna Chętnik zapytała o możliwość utworzenia wybiegu dla psów na terenach po dawnej kolei.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski odpowiedział, że Burmistrz Miasta planuje utworzenie wybiegu dla psów na trenach Zambrowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. Magazynowej. Przewodniczący Komisji dodał, że w tej sprawie zostało podpisane porozumienie.

Radna p. Anna Truchel zwróciła się z prośbą o szybsze przekazywanie materiałów na komisje.

W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów objętych porządkiem posiedzenia Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski podziękował za udział, zamknął posiedzenie Komisji.

 

Protokołowała: Karolina Kulesza

Przewodniczący Komisji: Zbigniew Korzeniowski


Lista obecności:

  1. Zbigniew Korzeniowski
  2. Agnieszka Ogórkowska
  3. Anna Chętnik
  4. Tomasz Kosek
  5. Jacek Olszewski
  6. Anna Truchel

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Kulesza

Data wytworzenia:
07 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Karolina Kulesza

Data publikacji:
07 sty 2021, godz. 10:35

Osoba aktualizująca informacje

Karolina Kulesza

Data aktualizacji:
07 sty 2021, godz. 10:35