Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 3

P r o t o k ó ł  Nr 3/19

posiedzenia Komisji Kultury i Oświaty Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu 12.02.2019 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214
w godzinach 14:00 – 15:00.

 

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 6-ciu członków Komisji                                            - wg załączonej listy obecności
  2. Burmistrz Miasta Zambrów                                      - p. Kazimierz Dąbrowski
  3. Dyrektorzy Miejskich Przedszkoli w Zambrowie
  4. Inspektor do spraw oświaty                                      - p. Beata Bernatowicz

 

Porządek posiedzenia:

 

1.     Przyjęcie porządku posiedzenia.

2.     Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

3.    Opinia Komisji dotycząca projektów uchwał w sprawie:

   a.   o zmianie uchwały w sprawie ustalenia kryteriów wraz z liczbą punktów na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz publicznych innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Miasto Zambrów;

b.   określenia zadań inwestycyjnych Gminy Miasto Zambrów przewidzianych do realizacji w czasie VIII kadencji organów gminy.

4.     Sprawy różne.

Posiedzenie otworzyła i prowadziła Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek. Powitała członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych we wstępie protokołu . Stwierdziła prawomocność posiedzenia i poinformowała, że uczestniczy w nim sześciu zgromadzonych członków  Komisji.

Ad. 1.

Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek odczytała proponowany porządek posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag, Przewodnicząca Komisji uznała, iż proponowany porządek posiedzenia Komisji jest przyjęty.

Ad. 2.

Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek zapytała, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.

Radna p. Grażyna Wyszyńska zgłosiła brak zanotowanej wypowiedzi na temat środków przeznaczanych na remont szkół. Radna powiedziała, że zaplanowana kwota w budżecie na remont szkół jest zbyt mała. Radna wskazała, że Szkoła Podstawowa Nr 5 ma bardzo duże potrzeby m.in. remont instalacji elektrycznej oraz remont toalet.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski zapewnił Radną p. Grażynę Wyszyńską, że protokół uzupełniony będzie o powyższą wypowiedź.

W związku z brakiem dalszych uwag, Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek poddała pod głosowanie protokół poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad. 3. a

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że projekt uchwały został przygotowany na podstawie ustawy Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r., gdzie mowa jest o rekrutacji do publicznych przedszkoli i szkół, oddziałów przedszkolnych, do których rekrutacja oparta jest na 7 kryteriach zawartych w  art. 131 § 2 takich jak: ”wielodzietność rodziny kandydata, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata, niepełnosprawność obojga rodziców kandydata, niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą”. Burmistrz Miasta przypomniał, że 21 lutego 2017 r. Rada Miasta Zambrów podjęła powyższą uchwałę. Burmistrz Miasta poinformował, że pod koniec 2018 r. Najwyższa Izba Kontrolna z Białegostoku kontrolowała Urząd Miasta. Stwierdziła dwie nieprawidłowości w powyższej uchwale a mianowicie: „dwa z pięciu kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego nie były spójne z założeniem art. 131 ust. 4 Prawa oświatowego. W myśl powołanego przepisu, kryteria te powinny zostać określone” z uwzględnieniem zapewnienia jak najpełniejszej realizacji potrzeb dziecka i jego rodziny, zwłaszcza potrzeb rodziny, w której rodzice albo rodzic samotnie wychowujący kandydata muszą pogodzić z obowiązkami rodzinnymi. Nieprawidłowość I: „pozostawienie obojga rodziców w zatrudnieniu lub prowadzenie przez nich działalności gospodarczej – 2 pkt. Przy czym inne kryterium brzmiało jedno z rodziców kandydata pozostaje w zatrudnieniu lub prowadzi działalność gospodarczą – 1 pkt. Tym samym kandydat rodzica samotnie wychowującego dziecko otrzymywał mniejszą ilość punktów, co stawiało go w gorszej sytuacji. Nieprawidłowość II: zadeklarowanie przez rodziców kandydata korzystania przez niego z wychowania przedszkolnego powyżej 5 godzin dziennie – 1 pkt. którego spełnienie nie było możliwe do zweryfikowania na etapie rekrutacji (rodzice mogli określić tylko przewidywany czas korzystania z opieki, a samo złożenie oświadczenia nie dawało pewności, że zachowają się tak w przyszłości).” Burmistrz Miasta oznajmił, że przedłożony projekt uchwały zawiera uwagi  NIK.

W związku z brakiem dalszych uwag, Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie ustalenia kryteriów wraz z liczbą punktów na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz publicznych innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Miasto Zambrów. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 4. b

Wprowadzenia do tematu dokonał  Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że po raz pierwszy postanowił przedstawić Radzie Miasta harmonogram realizacji zadań inwestycyjnych w czasie VIII kadencji na lata 2019 – 2023. Dodał, że przedstawione koszty zadań zostały określone orientacyjnie i mogą w każdej chwili ulec zmianie. Burmistrz Miasta oznajmił, że planowane jest pozyskanie na ten cel środków zewnętrznych m.in. środki na dofinansowanie inwestycji drogowych z Funduszu Finansowania Dróg Samorządowych, z Ministerstwa Sportu i Turystyki, np. na budowę nowej sali gimnastycznej przy SP nr 3 w Zambrowie czy renowacje kortów tenisowych. Burmistrz Miasta podkreślił, że zależy mu na realizacji programów: Zielony Zambrów, Zielony Ogród, Program dofinansowania budynków zabytkowych oraz Program czysty Zambrów. Następnie Burmistrz Miasta odniósł się do pkt.11 części opisowej harmonogramu to jest „Dziennego Domu Seniora”. Burmistrz Miasta poinformował, że spotkał się z Panią Śledziewską, która prowadzi w Szumowie Zakład Opieki Zdrowotnej. Pani Śledziewska chciałaby nawiązać współpracę z Miastem Zambrów w celu utworzenia „Dziennego Domu Seniora”. Zaproponowała, że Miasto wskaże lokalizację powyższej inwestycji, zaś ona przekaże środki finansowe pozyskane z Regionalnego Programu Województwa Podlaskiego w kwocie 1 300 000,00 zł. „Dzienny dom Seniora” przeznaczony będzie w szczególności dla osób starszych przewlekle chorych. Burmistrz Miasta powiedział, iż zamierza zlokalizować powyższą inwestycję przy
ul. Białostockiej 3.

Radna p. Barbara Laszuk zwróciła się z pytaniem, iż w przedstawionym w harmonogramie brakuje zapisu dotyczącego oświetlenia  ul. Białostockiej.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że powyższa inwestycja została uwzględniona w budżecie miasta. Poinformował, że działania w tej sprawie zostały podjęte, obecnie przeprowadzany jest przetarg.

Radna p. Barbara Laszuk zwróciła się z zapytaniem dotyczącym terenów zielonych przy ul. Piłsudskiego, czy uda się zrealizować plan znajdujący się na tym terenie.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski przekazał, że nie jest to proste ponieważ po przeprowadzonych analizach musi być przekształcony plan zagospodarowania przestrzennego tego terenu. Jest tam obecnie zieleń z dopuszczeniem usług, a miastu zależy by była to zieleń niska z dopuszczeniem usług.

Radna p. Barbara Reinke zwróciła się z pytaniem dotyczącym ponoszenia kosztów za osoby przebywające w schronisku z poza Zambrowa oraz czy będzie zorganizowany dla tych osób posiłek.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że chciałby przebudować budynek na ul. Mazowieckiej noclegownię w miejsce dla osób bezdomnych z zapewnionym wyżywieniem i miejsce, które będzie czynne całodobowo.

Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek zwróciła się z pytaniem, czy rowerkami wodnymi będzie można dopłynąć aż do mostu.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że jest taka możliwość, jednocześnie wskazał, że jedynym problemem, jest klarowność wody.

Radny p. Zbigniew Kulesza poinformował, że przy nowej drodze 04 KD, która jest przedłużeniem ul. Świerkowej jest utrudniony wjazd na skrzyżowanie. Burmistrz Dąbrowski potwierdził, oznajmił, że jest uskok od ul. Pileckiego do ul. Ostrowskiej.

Radna p. Grażyna Anna Wyszyńska zwróciła się z pytaniem z jakich środków budowane są place zabaw.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że został złożony wniosek do Ministerstwa Sportu i Turystyki o dofinansowanie budowy placów zabaw. W przypadku braku dofinansowania w budżecie miasta jest przeznaczona na ten cel kwota 100 000,00 zł. W roku ubiegłym zostały wykonane dwa place zabaw przy ul. Magazynowej, a drugi przy Miejskim Przedszkolu nr 6 przy ul. 71 Pułku Piechoty.

Radna p. Grażyna Wyszyńska zapytała czy powstanie kolejny budynek komunalny.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odparł, że jest możliwe wykonanie inwestycji  jedynie z dofinansowaniem państwa, tak jak zostało to zrobione przy budynku znajdującym się na ul. Ogrodowej. Miasto posiada tereny, które wydają się być odpowiednią lokalizacją, ale bez dofinansowania i odpowiedniego zagospodarowania terenu nie ma możliwości rozpoczęcia inwestycji.

Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek zapytała o budynek znajdujący się przy ul. Białostockiej obok pogotowia.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że jest to własność prywatna, właściciel budynku zapowiedział, że ma plany co do tego miejsca jednak na dzień dzisiejszy dalej jest on pusty i w surowym stanie.

Radny p. Zbigniew Kulesza  zapytał o planowany remont budynku przy Stadionie Miejskim.  Zaproponował, by powstał nowy obiekt.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odparł, że były podjęte rozmowy w sprawie tego budynku przy projekcie remontu stadionu. Zakomunikował, że zbyt wcześnie na rozmowy w tym temacie. Planowany jest  remont kortów tenisowych.

Radna p. Grażyna Wyszyńska zwróciła się z zapytaniem, czy wszystkie koszty związane z remontem Miejskiego Przedszkola Nr 5 zostały uregulowane.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że zadanie zostało wykonane do końca i ostatnie raty zostały spłacone bez żadnego oprocentowania.

Radna p. Grażyna Wyszyńska kontynuując zapytała, czy w Szkole Podstawowej Nr 5 jest planowany remont. Radna wskazała, że należy poprawić stan pomieszczeń oraz instalacje elektryczne.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski zakomunikował, iż w budżecie miasta na 2019 rok nie zostały przewidziane środki na wykonanie tych prac. W roku 2018 zostały wykonane ocieplenia budynków w Szkoły Podstawowej Nr 4, Szkoły Podstawowej Nr 5, zaś w  Szkole Podstawowej Nr 3 planowana jest budowa nowej sali gimnastycznej. Przypomniał o możliwości składania wniosków do budżetu miasta do 1 października bieżącego roku.

W związku z brakiem dalszych uwag, Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia zadań inwestycyjnych Gminy Miasto Zambrów przewidzianych do realizacji w czasie VIII kadencji organów gminy. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 4.

Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek odczytała wniosek Radnej p. Grażyny Wyszyńskiej złożony w dniu 14.01.2019 r. Biurze Rady, dotyczący zmiany w Regulaminie dorocznej nagrody Burmistrza Miasta Zamrów.

 Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że nie jest za tym by dodatkowo wynagradzać kadrę nauczycielską. Poinformował, iż mają oni swoje święto podczas, którego są wynagradzani.

W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów objętych porządkiem posiedzenia Przewodnicząca Komisji p. Wioletta Walasek podziękowała za udział, zamknęła posiedzenie Komisji.

Protokołowała: Monika Mierzejewska

Przewodnicząca Komisji: Wioletta Walasek


Lista obecności:

  1.  Zbigniew Kulesza
  2.  Barbara Laszuk
  3.  Agnieszka Ogórkowska
  4.  Barbara Reinke
  5.  Wioletta Walasek
  6.  Grazyna Wyszyńska

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Kulesza

Data wytworzenia:
06 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Karolina Kulesza

Data publikacji:
06 sty 2021, godz. 21:42

Osoba aktualizująca informacje

Karolina Kulesza

Data aktualizacji:
07 sty 2021, godz. 08:04