Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 3

P r o t o k ó ł  Nr 3/19

posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu 09.05.2019 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214
w godzinach 14:00 – 15:15.

 

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 5 - ciu członków Komisji                                                - wg załączonej listy obecności
  2. Burmistrz Miasta Zambrów                                            - p. Kazimierz Dąbrowski
  3. Przewodniczący Rady Miasta Zambrów                         - p. Jacek Olszewski
  4. Audytor wewnętrzny                                                      - p. Jolanta Gronostajska
  5. Inspektor ds. obsługi prawnej Urzędu                            - p. Krzysztof Kapitan
  6. Inspektor ds. oświaty                                                      - p. Beata Bernatowicz
  7. Dyrektor Żłobka Miejskiego                                           - p. Elżbieta Perkowska
  8. Pełnomocnik Dyrektor Żłobka Miejskiego                     - p. Grzegorz Wakułowski

   

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Przyjęcie protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.
  3. Rozpatrzenie skargi na sposób organizacji i funkcjonowania Żłobka Miejskiego w Zambrowie.
  4. Sprawy różne.

 

Posiedzenie otworzyła i prowadziła Przewodnicząca Komisji  p. Anna Truchel. Powitała członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych na wstępie protokołu. Stwierdziła prawomocność posiedzenia i poinformowała, że uczestniczą w nim wszyscy członkowie  Komisji.

Ad. 1.

Przewodnicząca Komisji  p. Anna Truchel odczytała proponowany porządek posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag, Przewodnicząca Komisji uznała proponowany porządek posiedzenia Komisji za przyjęty.

Ad. 2.

Przewodnicząca Komisji p. Anna Truchel zapytała, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.

W związku z brakiem uwag, Przewodnicząca Komisji p. Anna Truchel poddała pod głosowanie protokół poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad. 3.

Wprowadzenia do tematu dokonała Dyrektor Żłobka Miejskiego p. Elżbieta Perkowska. Przedstawiła sposób organizacji Miejskiego Żłobka w Zambrowie. W szczególności omówiła przebieg rekrutacji pracowników, poinformowała o ilości dzieci uczęszczających z podziałem na poszczególne grupy oraz przedstawiła wymagania kwalifikacyjne na stanowisko opiekuna w żłobku. Następnie Dyrektor poinformowała, że w dniu 02.04.2019 r. opiekunka z grupy V przekazała informacje o konflikcie pomiędzy opiekunkami oraz o niewłaściwym ich zachowaniu wobec dzieci. Ponadto rodzice dzieci uczęszczających do tej grupy, poinformowali o niestosownych wiadomościach wysyłanych przez opiekunki na temat dzieci. W związku z zasięgniętymi informacjami Dyrektor zorganizowała spotkanie ze wszystkimi opiekunkami z grupy V w celu wyjaśnienia sprawy. Dyrektor zaproponowała również spotkanie pań z ww. grupy bez jej obecności, jednak te nie wyraziły zgody. W związku z brakiem porozumienia pomiędzy paniami, 04.04.2019 r. rozwiązane zostały umowy za porozumieniem stron z dwoma opiekunkami. W dniu 08.04.2019 r. zostało zorganizowane zebranie z rodzicami dzieci uczęszczających do grupy V w celu wyjaśnienia zaistniałych okoliczności. Na spotkanie przybyły także zwolnione pracownice. W związku z licznymi zarzutami jakie padały podczas zebrania, zostali wezwani funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Zambrowie. W dniu 09.04.2019 r. za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy została rozwiązana umowa z osobą odbywającą staż na stanowisku pomoc opiekunki w grupie V. Dyrektor poinformowała, że w celu zapewnienia ciągłości opieki nad dziećmi został zatrudniony nowy personel. Zapewniła, że zatrudnione osoby posiadają odpowiednie kwalifikacje. Dyrektor poinformowała, że został wdrożony Program naprawczy mający na celu stałe monitorowanie pracy placówki, poprawę jakości i bezpieczeństwa świadczonej opieki oraz szerszą współpracę z rodzicami. Dyrektor podkreśliła, że wcześniej nie docierały do niej żadne wiadomości, sygnały świadczące o nieprawidłowościach w podległej placówce.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że w dniu 08.04.2019 r. otrzymał niepokojące informacje od rodziców dzieci uczęszczających do Żłobka Miejskiego oraz od Dyrektor Żłobka Miejskiego p. Elżbiety Perkowskiej. Dlatego też, zwrócił się do Dyrektor Żłobka o pisemne wyjaśnienia tej sprawy. Ponadto następnego dnia zostało zorganizowane spotkanie, w którym wzięli udział: Dyrektor Żłobka Miejskiego, Sekretarz Miasta oraz Inspektor ds. oświaty. Na powyższym spotkaniu Dyrektor udzieliła ustnych oraz pisemnych wyjaśnień. Burmistrz Miasta powiedział, że zalecił Dyrektor większą staranność w doborze personelu oraz podjęcie działań naprawczych. Poinformował, że Dyrektor otrzymała naganę za niewłaściwe sprawowanie nadzoru nad podległymi pracownikami oraz placówką. Burmistrz Miasta dodał, że Komenda Powiatowa Policji prowadzi postępowanie w celu wyjaśnienia zasadności skarg rodziców na niewłaściwe zachowania opiekunek wobec dzieci. Na dzień dzisiejszy nie są znane wyniki tego postępowania.

Następnie głos zabrała p. Jolanta Gronostajska – audytor wewnętrzny, która w dniu 02.05.2019 r. przeprowadziła w Żłobku Miejskim kontrolę z zakresu warunków i jakości świadczonej przez placówkę opieki nad dzieckiem. Poinformowała, że celem ww. kontroli było sprawdzenie: warunków i jakości usług świadczonych przez placówkę w zakresie opieki nad dziećmi, funkcjonowanie systemu zarządzania oraz kwalifikacji osób zatrudnionych. Wyjaśniła, że część personelu przeszła ze Żłobka Miejskiego mieszczącego się w budynku Miejskiego Przedszkola Nr 6 do nowej siedziby. Pozostałe osoby zostały zatrudnione w ramach naboru prowadzonego przez Dyrektor Żłobka p. Elżbietę Perkowską oraz pracownika Żłobka. Z przeprowadzonej kontroli wynika, że część opiekunek posiadających wykształcenie średnie posiada doświadczenie w pracy z dziećmi udokumentowane jedynie referencjami rodziców. Zdaniem kontrolującej nie są to wystarczające kwalifikacje zgodne z art. 16 ustawy z dnia 4 lutego 2011 o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3. Jednocześnie wskazała, że w miesiącu kwietniu br. opiekunki te rozpoczęły 280 - godzinne szkolenie z zakresu opieki nad dziećmi uprawniające do pracy w Żłobku. W związku z zaistniałym konfliktem zostały rozwiązane umowy o pracę z dwom osobami oraz osobą odbywającą staż. Zdaniem kontrolującej realizacja Programu naprawczego przynosi skutki. Program naprawczy nakłada obowiązek pisemnego informowania Dyrektor oraz Burmistrza o wszelkich niepokojących sytuacjach, przeprowadzanie badań ankietowych wśród personelu oraz rodziców. Ponadto zgodnie z Programem przeprowadzona została niezapowiedziana wizytacja przez Dyrektor oraz jednego z rodziców w grupie V. Żadnych nieprawidłowości nie stwierdzono. Na zakończenie wypowiedzi kontrolująca stwierdziła, że realizacja Programu naprawczego przynosi zadawalające efekty.

Radny p. Henryk Rykaczewski zwrócił się z pytaniem, czy osoby z którymi rozwiązane zostały umowy były zatrudnione przez Dyrektor Żłobka Miejskiego p. Elżbietę Perkowską.

Dyrektor Żłobka Miejskiego p. Elżbieta Perkowska odpowiedziała, że to ona zatrudniła ww. osoby.

Radna p. Wioletta Walasek zwróciła się z pytaniem, jakie wykształcenie posiadały te osoby.

Dyrektor Żłobka Miejskiego p. Elżbieta Perkowska odpowiedziała, że obie panie posiadają wykształcenie średnie, od października rozpoczęły studia licencjackie w kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.

Radna p. Wioletta Walasek zwróciła się z pytaniem, czy dziecko osób skarżących uczęszcza nadal do Żłobka Miejskiego.

Dyrektor Żłobka Miejskiego p. Elżbieta Perkowska odpowiedziała, że tak.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski zwrócił się z pytaniem, czy zostało wypisane jakiekolwiek dziecko z grupy V.

Dyrektor Żłobka Miejskiego p. Elżbieta Perkowska powiedziała,  że zostało wypisane jedno dziecko z tej grupy, ale z uwagi na stan zdrowia.

Radny p. Henryk Rykaczewski zapytał, czy Dyrektor Żłobka jest w stanie dopilnować podległych pracowników.

Dyrektor Żłobka Miejskiego p. Elżbieta Perkowska odpowiedziała, że w miarę możliwości kontroluje grupy, jednocześnie wskazała, że nie da się wszystkiego dopilnować.

Radna p. Wioletta Walasek zwróciła się z pytaniem, jak do tej pory wyglądały relacje pań w grupie V.

Dyrektor Żłobka Miejskiego p. Elżbieta Perkowska odpowiedziała, że dotychczas nie zauważyła niczego niepokojącego w zachowaniu opiekunek w tej grupie.

Inspektor ds. obsługi prawnej Urzędu p. Krzysztof Kapitan poinformował, że w rozpatrywanej skardze brak jest szerszego uzasadnienia do stawianych zarzutów. Podkreślił, że trudno odnieść się do skargi z uwagi na brak szerszych informacji. Oznajmił, że liczył na obecność skarżących na posiedzeniu Komisji.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski zwrócił się z pytaniem, czy jest możliwość zawieszenia dzisiejszego posiedzenia Komisji do momentu uzyskania wyników śledztwa Komendy Powiatowej Policji.

Inspektor ds. obsługi prawnej Urzędu p. Krzysztof Kapitan poinformował, że zgodnie z art. 237 §1 Kodeksu postępowania administracyjnego organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż wciągu miesiąca. Oznajmił, iż Rada Miasta Zambrów będzie rozpatrywała powyższą skargę na najbliższej sesji. Zaproponował, aby Komisja zebrała się ponownie w późniejszym terminie z uwagi na brak szerszych informacji oraz z uwagi na nieobecność skarżących.

Pełnomocnik Dyrektor Miejskiego Żłobka p. Grzegorz Wakułowski powiedział, że skarga nie jest sprecyzowana, zawiera szereg zarzutów, lecz są bardzo lakonicznie przedstawione. Skarga powinna być uzupełniona o dowody. Wskazał, że brak skarżących na posiedzeniu Komisji wskazuje na stosunek do powyższej sprawy.

W związku z brakiem dalszych uwag, Przewodnicząca Komisji p. Anna Truchel poddała pod głosowanie zasadność złożonej skargi na sposób organizacji i funkcjonowania Żłobka Miejskiego w Zambrowie. Komisja w głosowaniu jawnym, bez głosów za, bez głosów przeciwnych oraz przy 5 głosach wstrzymujących nie zajęła stanowiska w powyższej sprawie.

Komisja nie zajęła stanowiska w powyższej sprawie z uwagi na liczne wątpliwości oraz brak strony skarżącej na posiedzeniu Komisji.

Ad. 4.

Brak uwag.

W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów objętych porządkiem posiedzenia Przewodnicząca Komisji p. Anna Truchel podziękowała za udział, następnie zamknęła posiedzenie Komisji.

Protokołowała: Karolina Kulesza                                                    Przewodnicząca Komisji: Anna Truchel


 
  1. Strona główna
  2. Rada Miasta Zambrów
  3. KADENCJA 2018 - 2023
  4. Komisje Rady Miasta Zambrów
  5. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji
  6. Protokoły

Protokół Nr 1

P r o t o k ó ł  Nr 1/18

posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu 18.12.2018 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214
w godzinach 14:30 – 15:00.

 

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 5 - ciu członków Komisji                                                - wg załączonej listy obecności
  2. Zastępca Burmistrza Miasta Zambrów                           - p. Bogdan Kamiński
  3. Przewodniczący Rady Miasta Zambrów                        - p. Jacek Olszewski

 

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Wybór Przewodniczącego oraz Wiceprzewodniczącego Komisji.
  3. Sprawy różne.

 

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych na wstępie protokołu. Stwierdził prawomocność posiedzenia i poinformował, że uczestniczy w nim pięciu członków Komisji.

Ad. 1.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski odczytał proponowany porządek posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Rady uznał proponowany porządek posiedzenia Komisji za przyjęty.

Ad. 2.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski zwrócił się z prośbą do członków komisji o zgłaszanie kandydatur na stanowisko Przewodniczącego Komisji.

Radny p. Cezary Witkowski zgłosił kandydaturę Radnej p. Anny Truchel, która wyraziła zgodę.

W związku z brakiem dalszych zgłoszeń, Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski poddał pod głosowanie zgłoszoną kandydaturę. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących poparła kandydaturę Radnej p. Anny Truchel.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski poinformował, że Przewodniczącą Komisji Skarg, Wniosków i Petycji została Radna p. Anna Truchel.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski zwrócił się z prośbą do członków komisji o zgłaszanie kandydatur na stanowisko Wiceprzewodniczącego Komisji.

Radny p. Bogdan Andrzejczuk zgłosił kandydaturę Radnego p. Cezarego Witkowskiego, który wyraził zgodę.

W związku z brakiem dalszych zgłoszeń, Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski poddał pod głosowanie zgłoszoną kandydaturę. Komisja w głosowaniu jawnym 4 głosami za, bez głosów przeciwnych oraz przy 1 głosie wstrzymującym poparła kandydaturę Radnego p. Cezarego Witkowskiego.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski poinformował, że Wiceprzewodniczącym Komisji Skarg, Wniosków i Petycji został Radny p. Cezary Witkowski.

Dalsze prowadzenie obrad komisji przejęła Przewodnicząca Komisji p. Anna Truchel.

Przewodnicząca Komisji p. Anna Truchel podziękowała za wybór oraz poparcie jej kandydatury.

Ad. 3.

W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów objętych porządkiem posiedzenia Przewodnicząca Komisji p. Anna Truchel podziękowała za udział, zamknęła posiedzenie Komisji.

Protokołowała: Karolina Kulesza       
Przewodnicząca Komisji: Anna Truchel


Lista obecności:                                       

1. Anna Truchel

2. Cezary Witkowski

3. Bogdan Andrzejczuk

4. Henryk Rykaczewski

5. Wioletta Walasek


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Kulesza

Data wytworzenia:
04 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Karolina Kulesza

Data publikacji:
04 sty 2021, godz. 14:56

Osoba aktualizująca informacje

Karolina Kulesza

Data aktualizacji:
04 sty 2021, godz. 15:10