Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 29/22

P r o t o k ó ł  Nr  29/22

Posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego Rady Miasta Zambrów odbytego
w dniu 14 kwietnia 2022 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214 w godzinach 13:00 – 13:15

 

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 7-miu członków Komisji                                                 -wg. załączonej listy obecności
  2. Zastępca Burmistrza Miasta Zambrów                           -p. Adam Libuda
  3. Naczelnik Wydziału Gospodarki Przestrzennej              -p. Danuta Łapińska
  4. Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej                -p. Halina Brulińska
  5. Prezes ZMK Sp. z o.o.                                                 -p. Józef Przeździecki

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Przyjęcie protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.
  3. Przyjęcie sprawozdania z realizacji uchwał w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Zambrów oraz uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Miasta Zambrów na lata 2018 – 2022.
  4. Analiza przeprowadzonych przetargów w 2021 r.
  5. Opinia Komisji dotycząca projektów uchwał w sprawie:
  1. przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Zambrów dotyczącej obszaru położonego pomiędzy ulicami: Targową, Aleją Wojska Polskiego oraz południową granicą miasta Zambrów;
  2. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wysokości stawki opłaty oraz stawki za pojemnik lub worek;
  1. Sprawy różne.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji p. Bogdan Andrzejczuk. Powitał członków Komisji i zaproszonych gości wymienionych na wstępie protokołu.  Stwierdził prawomocność posiedzenia i poinformował, że uczestniczą w nim wszyscy członkowie Komisji.

 

Ad.1.

Przewodniczący Komisji p. Bogdan Andrzejczuk przedstawił porządek posiedzenia Komisji. Następnie zapytał, czy są uwagi do porządku posiedzenia.

W związku z brakiem uwag. Przewodniczący Komisji p. Bogdan Andrzejczuk poddał pod głosowanie porządek posiedzenia.

Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych i wstrzymujących przyjęła proponowany porządek posiedzenia Komisji.

 

Ad.2.

Przewodniczący Komisji p. Bogdan Andrzejczuk zapytał, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.

W związku z brakiem uwag Przewodniczący Komisji p. Bogdan Andrzejczuk poddał pod głosowanie protokół poprzedniego posiedzenia.

Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących  przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad.3.

W związku z brakiem uwag Przewodniczący Komisji p. Bogdan Andrzejczuk poddał pod głosowanie sprawozdanie z realizacji uchwał w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Zambrów oraz uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Miasta Zambrów na lata 2018 – 2022.

Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie przyjęła powyższe sprawozdanie.

(Sprawozdanie dołączono do protokołu)

Ad.4.

W związku z brakiem uwag Przewodniczący Komisji p. Bogdan Andrzejczuk poddał pod głosowanie analizę z przeprowadzonych przetargów w 2021 roku.

Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała powyższą analizę.

(Informację dołączono do protokołu)

Ad.5.

a)

Wprowadzenia do tematu dokonał Zastępca Burmistrza Miasta Zambrów p. Adam Libuda. Poinformował, że zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego części  miasta Zambrowa  dotyczącej obszaru położonego pomiędzy ulicami: Targową, Aleją Wojska Polskiego oraz południową granicą Miasta Zambrów, uchwalonego uchwałą Nr 192/XXXVIII/05 Rady Miasta Zambrów z dnia 20 grudnia 2005r. z późniejszymi zmianami tereny oznaczone symbolami 01 P-U, 02 P-U, 03 P-U przeznaczone są pod zabudowę przemysłową z towarzyszeniem usług. Dla tych obszarów w § 17 uchwały ustalono parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy, a w tym maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy– 40%. Dla pozostałych terenów przeznaczonych pod funkcję przemysłową wskaźnik ten wynosi 70%. Celem zmiany planu jest zwiększenie wskaźnika powierzchni zabudowy na terenach przemysłowo-usługowych, co pozwoli właścicielom gruntów na maksymalne wykorzystanie działek budowlanych. Z wnioskiem o zwiększenie wskaźnika zabudowy występował jeden z przedsiębiorców, który planuje rozbudowę istniejącego zakładu produkcyjnego, a wskaźnik zabudowy uniemożliwia realizację obiektu.

Radny p. Cezary Witkowski zapytał, czy wskaźnik na w/w terenie zostanie podniesiony do 70%.

Zastępca Burmistrza Miasta Zambrów p. Adam Libuda odpowiedział, że tak.

Radny p. Tomasz Kosek zwrócił się z prośbą o udzielenie informacji, z czego wynika różnica wskaźnika zabudowy na w/w terenach.

Naczelnik Wydziału Gospodarki Przestrzennej p. Danuta Łapińska poinformowała, że w ubiegłych latach na terenach produkcyjnych była przeprowadzona zmiana. Natomiast na terenach produkcyjno - usługowych nie było takiej potrzeby, ponieważ obiekty, które się tam znajdowały mieściły się w wyznaczonym wskaźniku.

Przewodniczący Komisji p. Bogdan Andrzejczuk poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Zambrów dotyczącej obszaru położonego pomiędzy ulicami: Targową, Aleją Wojska Polskiego oraz południową granicą miasta Zambrów.

Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych i wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała projekt powyższej uchwały.

(Projekt uchwały dołączono do protokołu)

b)

Wprowadzenia do tematu dokonała Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej p. Halina Brulińska. Poinformowała, że uchwała oraz wysokość stawek pozostają bez zmian. Potrzeba uchwalenia przedmiotowej uchwały wynika z faktu, iż obecnie obowiązująca traci moc z dniem 30 czerwca 2022 r.

Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej p. Halina Brulińska poinformowała, że obecnie obowiązujące stawki za pojemnik lub worek, dotyczące nieruchomości niezamieszkałych mogły zostać zwiększone. Po przeprowadzonej analizie finansowej zmiany stawek w stosunku do ilości nieruchomości niezamieszkałych, które były objęte podwyższeniem stawek – odstąpiono do podwyższania stawek.

Radny p. Henryk Rykaczewski zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie czy właściciele nieruchomości niezamieszkałych będą płacić za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej p. Halina Brulińska odpowiedziała, że zgodnie z obowiązującą uchwałą płacą i to pozostaje bez zmiany. Dodała, że w SGOK istnieją nieruchomości z wydzieloną funkcją mieszkalną i częścią na działalność gospodarczą tzw. nieruchomości mieszane. W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej w nieruchomości bez funkcji mieszkalnej  - taka nieruchomość nie podlega pod SGOK. Natomiast, jeżeli prowadzona jest działalność gospodarcza np. w bloku lub domu jednorodzinnym, to w takim przypadku podlega pod SGOK i należy złożyć stosowną deklarację.

Przewodniczący Komisji p. Bogdan Andrzejczuk poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wysokości stawki opłaty oraz stawki za pojemnik lub worek.

Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała projekt powyższej uchwały.

(Projekt uchwały dołączono do protokołu)

Ad.6.

Radny p Ryszard Kaźmierczak poinformował, że budynek, gdzie mieściła się  kiedyś restauracja Lotos, jest bardzo zaniedbany.

Zastępca Burmistrza Miasta p. Adam Libuda odpowiedział, że przekaże informacje zarządcy w/w terenu, aby zajął się zaistniałym problemem.

Radny p. Zbigniew Kulesza zwrócił się z prośbą, aby przy ul. Legionowej 4 postawić psi pakiet.

Zastępca Burmistrza Miasta p. Adam Libuda poinformował, że przekaże sprawę właściwemu wydziałowi Urzędu Miasta Zambrów.

W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów objętych porządkiem posiedzenia Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego p. Bogdan Andrzejczuk podziękował za udział i zamknął posiedzenie Komisji.

 

  Protokołowała                                                                    Przewodniczący Komisji

Anna Skarzyńska                                                                     Bogdan Andrzejczuk    


Lista obecności:

1. Bogdan Andrzejczuk

2. Radosław Bańkowski

3. Ryszard Kaźmierczak

4. Tomasz Kosek

5. Zbigniew Kulesza

6. Henryk Rykaczewski

7. Cezary Witkowski


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anna Skarzyńska

Data wytworzenia:
20 maj 2022

Osoba dodająca informacje

Anna Skarzyńska

Data publikacji:
20 maj 2022, godz. 13:22

Osoba aktualizująca informacje

Anna Skarzyńska

Data aktualizacji:
20 maj 2022, godz. 13:22