Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 22/21

P r o t o k ó ł  Nr 22/21

posiedzenia Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu 15.09.2021 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214

w godzinach 14:00 – 15:30.

 

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 5 – ciu członków Komisji                                           - wg załączonej listy obecności
  2. Burmistrz Miasta Zambrów                                        - p. Kazimierz Dąbrowski
  3. Dyrektor MOPS                                                          - p. Janina Komorowska
  4. Przewodniczący MKRPA                                           - p. Krzysztof Radomski     
     

 

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
  3. Opinia Komisji dotycząca projektów uchwał w sprawie:
    1. ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt
      w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach chronionych;
    2. o zmianie uchwały w sprawie Zambrowskiego Programu Profilaktyki
      i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2021 rok;
  4. Przedstawienie planów inwestycyjnych miasta Zambrów na lata 2022 - 2023.
  5. Informacja dotycząca szczepień przeciw COVID-19 w Zambrowie.
  6. Sprawy różne.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych na wstępie protokołu. Stwierdził prawomocność posiedzenia i poinformował, że uczestniczą w nim wszyscy członkowie Komisji.

 

Ad. 1.

Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak odczytał proponowany porządek posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji uznał, iż proponowany porządek posiedzenia Komisji jest przyjęty.

Ad. 2.

 

Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak zapytał, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poddał pod głosowanie protokół poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja w głosowaniu jawnym 4 głosami za, bez głosów przeciwnych oraz przy 1 głosie wstrzymującym przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad. 3. a

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że Wojewoda Podlaski kontrolował Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Zambrowie. W wyniku kompleksowej kontroli organ nadzorujący zalecił przygotowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach chronionych.

 

Dyrektor MOPS p. Janina Komorowska powiedziała, że przedłożony projekt uchwały uszczegóławia zasady ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach chronionych. Następnie przedstawiła zasady naliczania opłat za pobyt dziennych ośrodkach wsparcia oraz całodobowych ośrodkach wsparcia i mieszkaniach chronionych. Miasto nie posiada schroniska, dlatego też osoby kierowane są do okolicznych miast.

 

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że pobyt w Klubie Seniora
w Zambrowie pozostaje nadal bezpłatnie.

 

Radny p. Ryszard Kaźmierczak powiedział, że w jego opinii skoro pobyt jest bezpłatny to obiad powinien być płatny.

 

W związku z brakiem dalszych uwag, Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach chronionych. Komisja w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

(projekt uchwały dołączono do protokołu)

Ad. 3. b

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że zmiana projektu uchwały spowodowana jest otrzymaniem środków finansowych z Urzędu Skarbowego w kwocie 67 473,00 zł. Powyższe środki pochodzą z odpłatności za korzystanie z zezwoleń na hurtową sprzedaż napojów alkoholowych. Następnie Burmistrz Miasta przedstawił propozycje rozdysponowania powyższej kwoty. Ponadto powiedział, że wpłynął wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 4 p. Ryszarda Świderskiego w sprawie zajęć pozalekcyjnych. Powyższy wniosek został uwzględniony.

Radna p. Grażyna Wyszyńska zapytała, ile osób zatrudnionych jest w świetlicy Caritasu.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że w Caritasie jest
1,75 etatu, pracują p. Tarnowski oraz p. Reinke.

W związku z brakiem dalszych uwag, Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poddał pod głosowanie projekt uchwały o zmianie uchwały w sprawie Zambrowskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2021 rok. Komisja w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

(projekt uchwały dołączono do protokołu)

Ad. 4.

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że ma wątpliwości, czy uda się zrealizować plany inwestycyjne, które będzie przedstawiał. Podkreślił, że realizacja inwestycji możliwa jest przy współudziale środków z budżetu miasta oraz środków zewnętrznych.  Następnie przedstawił plany inwestycyjno – remontowe miasta Zambrów na lata 2022 – 2023 z perspektywą na kolejne lata. Wśród zaplanowanych inwestycji znalazły się: budowa sali gimnastycznej przy SP Nr 3 – 9 331 500,00 zł, budowa parku wodnego – 10 700 000,00 zł, zagospodarowanie terenów spacerowych przy zalewie (budynek gastronomiczny, całoroczny, tężnia solankowa) – 2 000 000,00 zł, remont kortów tenisowych z budową hali tenisowej – 1 500 000,00 zł, wykonanie ciągu pieszo – rowerowego od ul. Spacerowej do ul. Polowej – 800 000,00 zł, wykonanie ścieżki rowerowej od ul. Łomżyńskiej do ronda na drodze krajowej nr 63 – 5 000 000,00 zł, wykonanie ścieżki rowerowej przy ul. Ostrowskiej – 400 000,00 zł, budowa dróg do terenów usługowo – handlowych przy ul. Białostockiej – 7 000 000,00 zł, wykonanie dokumentacji technicznej na drogi przy ul. Żytniej i ul. Sosnowej – 100 000,00 zł, budowa pawilonu administracyjno  – szatniowego – 1 500 000,00 zł, remont budynków szkolnych – 2 000 000,00 zł, modernizacja oświetlenia w palcówkach oświatowych  – 500 000,00 zł, montaż paneli fotowoltaicznych na budynkach przedszkoli – 1 000 000,00 zł, termomodernizacja Pływalni Miejskiej, budowa trzech budynków czynszowych, kapitalny remont ul. Bema – 5 187 000,00 zł, budowa drogi do terenów inwestycyjnych przy Alei Wojska Polskiego – 14 000 000,00 zł, budowa skayparku o górki saneczkowej przy ul. Polowej – 1 200 000,00 zł, wykonanie zasilania energetycznego (Centrum Kultury, stadion miejski, tereny spacerowe przy zalewie) – 453 022,00 zł, wykonanie oświetlenia ulicznego ul. Stokrotki – 96 000,00 zł, budowa ronda na zbiegu ulic: Ostrowskiej, Polowej i Obrońców Zambrowa  – 1 500 000,00 zł.

Radna p. Grażyna Wyszyńska zaproponowała, aby Szkoła Podstawowa Nr 3 była remontowana w pierwszej kolejności. Radna zgłosiła również, że przecieka dach w hali sportowej Szkoły Podstawowej Nr 5.

W związku z brakiem dalszych uwag, Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak zaproponował realizację kolejnego punktu porządku posiedzenia Komisji.

Ad. 5.

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że informacja zawiera dane na dzień 10 września br. W Zambrowie w pełni zaszczepionych jest 39,7 % mieszkańców.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak zaproponował realizację kolejnego punktu porządku posiedzenia Komisji.

Ad. 6.

W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów objętych porządkiem posiedzenia Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak podziękował za udział, zamknął posiedzenie Komisji.

             Protokołowała                                                                           Przewodniczący Komisji

         Karolina Kulesza                                                                                    Łukasz Miszak


Lista obecności: 

  1. Łukasz Miszak
  2. Kamil Kowalczyk
  3. Ryszard Kaźmierczak
  4. Michał Klimowicz
  5. Grażyna Wyszyńska

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anna Skarzyńska

Data wytworzenia:
12 lis 2021

Osoba dodająca informacje

Anna Skarzyńska

Data publikacji:
12 lis 2021, godz. 09:30

Osoba aktualizująca informacje

Anna Skarzyńska

Data aktualizacji:
29 lis 2021, godz. 11:27