Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 15/22

P r o t o k ó ł Nr XV/22

Posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu 30.08.2022r. w Sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214  w godzinach 14:00 – 14:35.

 

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 5 – ciu członków Komisji                                               -wg. załączonej listy obecności
  2. Burmistrz Miasta Zambrów                                             -p. Kazimierz Dąbrowski
  3. Prezes Spółki Zarząd Nieruchomościami Sp. z o. o.       -p. Stefan Wojno
  4. Prezes Spółki Zarząd Mienia Komunalnego  Sp. z o. o.  -p. Józef  Przeździecki

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
  3. Ocena wyników finansowych spółek miejskich za rok 2021 ( Zarząd Nieruchomościami Sp. z o. o. i Zarząd Mienia Komunalnego Sp. z o. o. ).
  4. Kontrola przeprowadzonych postępowań na realizację wybranych inwestycji miejskich w 2021 r.
  5. Sprawy różne.

 

Posiedzenie otworzyła i prowadziła Przewodnicząca Komisji p. Barbara Reinke. Powitała członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych na wstępie protokołu. Stwierdziła prawomocność posiedzenia i poinformowała, że uczestniczy w nim pięciu członków Komisji.

 

Ad.1.

Przewodnicząca Komisji p. Barbara Reinke odczytała proponowany porządek posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag Przewodnicząca Komisja p. Barbara Reinke uznała, iż proponowany porządek posiedzenia Komisji został przyjęty.

 

Ad.2.

Przewodnicząca Komisji p. Barbara Reinke zapytała, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.

W związku z brakiem uwag Przewodnicząca Komisji p. Barbara Reinke poddała pod głosowanie protokół poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad.3.

Radny p. Zbigniew Korzeniowski zwrócił się z prośbą o udzielenie informacji, czy pandemia COVID-19 spowodowała ograniczenia w egzekwowaniu należności od dłużników oraz zapytał, czy okres ten wpłynął w jakiś sposób na zadłużenia zasobów spółki

Prezes ZMK p. Józef Przeździecki odpowiedział, że proporcjonalnie nie. Wzrosły jednak dość wysoko opłaty ze media, wodę i ogrzewanie. Na dzień dzisiejszy zadłużenie na koniec lipca wynosi 1 193 000 zł, natomiast rok temu zadłużenie wynosiło 1 084 000 zł.

Radny p. Zbigniew Korzeniowski zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie, czy ww zadłużenie jest zadłużeniem całkowitym, oraz jaka część z tego jest zadłużeniem długoterminowym.

Prezes ZMK p. Józef Przeździecki odpowiedział, że jest to zadłużenie długoletnie. Poinformował,  że 800 000zł jest nie do odzyskania.

Radny p. Łukasz Miszak zwrócił się z prośbą o udzielnie informacji, czy w danych lokalach stale mieszkają osoby posiadające zadłużenia.

Prezes ZMK p. Józef Przeździecki odpowiedział, że jest kilka lokali w których mieszkają osoby zadłużone. Poinformował, że nastąpiło pierwsze do tej pory przymusowe wykwaterowanie.

Radny p. Łukasz Miszak zwrócił się z prośbą o udzielenie informacji, czy istnieje możliwość aby wobec takiej osoby wszcząć postępowanie komornicze.

Prezes ZMK p. Józef Przeździecki odpowiedział że tak, jednak aby założyć sprawę komorniczą potrzebna jest zgoda sądu, na którą niestety czeka się dosyć długo.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski oznajmił, że był przypadek kiedy kobieta mieszkała ponad 30 lat i nie dokonywała żadnych opłat.

Prezes ZMK p. Józef Przeździecki poinformował, że fundacja przekazała 36 000zł na opłatę zaległych należności za mieszkanie.

Radny p. Łukasz Miszak zapytał, czy kobieta o której mowa wyżej posiada zatrudnienie lub jakiś stopień niepełnosprawności.

Prezes ZMK p. Józef Przeździecki odpowiedział, że nigdy nie posiadała zatrudnienia i nie ma stwierdzonej niepełnosprawności.

Radny p. Zbigniew Korzeniowski zwrócił się z prośbą o udzielenie informacji, dotyczącej liczby lokali mieszkalnych.

Prezes ZMK p. Józef Przeździecki odpowiedział,  że w chwili obecnej jest 805 lokali.  Natomiast w roku ubiegłym  ubyło ich 15.

Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski zwrócił się z prośbą o podanie różnicy ilości lokali socjalnych.

Prezes ZMK p. Józef Przeździecki odpowiedział, że zgodnie z nowelizacją ustawy o ochronie praw lokatorów nie ma już czegoś takiego jak lokal socjalny, istnieje tylko najem socjalny. W przypadku kiedy mieszkający nie reguluje opłat, istnieje możliwość przekształcenia na najem socjalny i w takich okolicznościach nie będzie płacił on normalnego czynszu, tylko dużo niższy.

Radna p. Anna Chętnik powiadomiła, że w bloku którym mieszka toczyło się postępowanie komornicze jednego mieszkania. Wydana musiała zostać decyzja, że dane mieszkanie nie należy do zasobów wspólnoty tylko mienia komunalnego.

Prezes ZMK p. Józef Przeździecki odpowiedział, że są to nieaktualne dane, ponieważ mieszkanie nie podlega egzekucji komorniczej dlatego że należy do miasta. Prezes ZMK p. Józef Przeździecki oznajmił, że w odniesieniu do lokali użytkowych, to największy problem stanowi Dom Książki. Poinformował, że zajmował się tym nadzorca sądowy i prawnie wygląda to tak, że w tym momencie nie można wypowiedzieć im umowy. Obecnie wdrożony jest system naprawczy przez sąd.

Radny p. Zbigniew Korzeniowski stwierdził, że zaburzenie kwotowo wzrosło, ale w stosunku do naliczania miesięcznego utrzymuję się ono na podobnym poziomie. Zapytał, czy wysokość opłat powoduje, że nominalnie zaburzenie jest większe.

Prezes ZMK p. Józef Przeździecki odpowiedział, że tak. Dodał że najgorszym problemem jest rozliczenie roku poprzedniego tj. wszystkie rozliczenia centralnego, wody itd., ponieważ bije to na końcowy wynik, który przez to jest wyjątkowo zniekształcony.

Radny p. Zbigniew Korzeniowski oznajmił że uważa, iż decyzja rządu dotycząca wstrzymania egzekucji na czas pandemii COVID-19 była błędem. Nie była to ochrona ludzi, którzy zostali dotknięci pandemią, tylko ochrona wszystkich niezależnie od tego czy ktoś wcześniej posiadał zadłużenie.

Prezes ZMK p. Józef Przeździecki poinformował, że w spółce prowadzona była windykacja czynszowa z tym, że nastąpiła modyfikacja pisma z ostatecznego wezwania na przypomnienie.

Radny p. Zbigniew Korzeniowski zwrócił się z prośbą do Prezesa ZN p. Stefana Wojno o udzielenie informacji, dotyczącej zadłużenia mieszkańców posiadających swoje lokale oraz zapytał, czy występują problemy z zadłużeniem wśród najemców w zambrowskim parku przemysłowym.

Prezes ZN p. Stefan Wojno odpowiedział, że jeśli chodzi o właścicieli mieszkaniowych da się zauważyć, że zaległości rosną i dłużników jest więcej. Przeprowadzona została już jedna licytacja komornicza lokalu, który zalegał z opłatami od ponad dwóch lat. Natomiast jeśli chodzi o  zambrowski park przemysłowy, to problem jest tylko z jednym z najemców.

Radny p. Łukasz Miszak zapytał, czy wspomniany najemca posiada problem z płynnością finansową.

Prezes ZN p. Stefan Wojno odpowiedział, że firma jako powód zadłużenia podaje problem z odzyskaniem należności od swoich odbiorców.

Radny p. Łukasz Miszak zwrócił się z prośbą o udzielenie informacji, dotyczącej ilości pracowników zatrudnionych w tej firmie..

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że zatrudnionych jest około 80 pracowników, poinformował że jest to firma Tefim specjalizująca się w produkcji różnego rodzaju worków i opakowań papierowych.

Prezes ZN p. Stefan Wojno oznajmił, że nie widać aby firma Tefim miała przestoje w produkcji.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski zwrócił się z prośbą o udzielenie informacji, czy po licytacji mieszkania środki przekazywane są wspólnocie.

Prezes ZN p. Stefan Wojno odpowiedział, że zazwyczaj jest tak, że dłużnicy posiadają zobowiązania jeszcze w innych instytucjach i w pierwszej kolejności regulowane są zadłużenia w banku, US, ZUSie itp. Skutki długotrwałego zadłużenia były takie, że brakowało wspólnocie środków na opłacenie bieżących należności za ciepło itp.

( informację dołączono do protokołu)

Ad.4.

Radny p. Zbigniew Korzeniowski w odniesieniu do przedłożonej informacji stwierdził, że jeśli chodzi o załącznik dotyczący wydatków majątkowych to można z niego uzyskać wiele informacji dotyczących tego, jaki był zakres i koszty poszczególnych etapów. Natomiast jeśli chodzi o informację o przetargach, to nie jest to informacja o przeprowadzonych przetargach, ale o podpisanych umowach i ich wysokościach.  Komisja Rewizyjna powinna dowiedzieć się jaki był kosztorys inwestorski na dane zadanie, ile firm stanęło do przetargu, jaka była najwyższa i najniższa oferta i jakie były kryteria oceny ofert, żeby członkowie Komisji mogli z tego wywnioskować jak przebiegają przetargi w Urzędzie Miasta. Przedłożona informacja powinna mieć formę zestawienia tabularycznego zawierająca zestawienie danych, które Komisji Rewizyjnej pokazałoby rzeczywistą informację o przeprowadzonych przetargach, a nie tylko o tym za ile podpisana została umowa na dane zadanie.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że informacja o przeprowadzonych przetargach zostanie poprawiona na kolejną komisję.

(informację dołączono do protokołu)

 

Ad.5.

Przewodnicząca Komisji p. Barbara Reinke zwróciła się z prośbą o udzielenie informacji, dotyczącej chodnika idącego wzdłuż ul. Al. Woj. Polskiego.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że problem został zgłoszony.

Przewodnicząca Komisji p. Barbara Reinke zwróciła uwagę na problem braku koszy na śmieci na ul. 71PP oraz na terenach zielonych.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że ilość koszy reguluje ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Dodał, że nie wszystkie drogi należą do miasta i problem nie dotyczy ilości, ale pojemności koszy na śmieci. Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że w tygodniu nie ma takiego problemu, gorzej jest w weekendy po imprezach okolicznościowych. 

Radna p. Anna Chętnik poinformowała, że kosze znajdujące się między pocztą przy Al. Woj. Polskiego, a biedronką nie są regularnie opróżniane.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział,  że zajmie się tym problemem.

Radna p. Anna Chętnik zwróciła uwagę na problem zaistniały przy placu zabaw na ul. Grunwaldzkiej, konkretnie chodzi o ptaki uprzykrzające życie mieszkańcom osiedla.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że jedynym rozwiązaniem możliwym do wykonania przy współpracy ze spółdzielniami jest podcinka drzew, żeby ptaki nie miały możliwości robienia gniazd. Poinformował, że zaplanowane jest już pielęgnacyjne cięcie  drzew w mieście na przyszły rok.

Radny p. Zbigniew Korzeniowski wyraził poparcie wyżej wymienionemu pomysłowi, jednocześnie zaznaczając, że czym innym jest zgoda na to, a czym innym pragmatyczne podejście. Radny p. Zbigniew Korzeniowski przytoczył sytuację, kiedy w okresie zimowym na jednym z zambrowskich osiedli wykonane zostało takie pielęgnacyjne podcięcie drzew, czego następstwem był protest mieszkańców osiedla.

Radna p. Anna Chętnik poinformowała, że protest dotyczył zbyt głębokiego podcięcia drzew.

Radny p. Zbigniew Korzeniowski odpowiedział, że drzewa nie uległy zniszczeniu i w chwili obecnej wróciły do stanu sprzed podcięcia.

Radna p. Barbara Reinke poinformowała, że do niej również wykonywane były telefony ze skargą nt. podcinki drzew. Zaznaczyła, że pielęgnacyjne podcinki drzew są jak najbardziej potrzebne, chociażby ze względu na silne burze podczas których odnoga drzewa może spaść na przejazd lub ubocze drogi i wyrządzić duże szkody.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że cztery lata temu zlecił dokonanie podcięcia drzew na Al. Wojska Polskiego, czego następstwem również było zgłoszenie do prokuratury.

W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów objętych porządkiem posiedzenia Przewodnicząca Komisji p. Barbara Reinke podziękowała za udział i zamknęła posiedzenie Komisji.

   Protokołowała                                                                                   Przewodnicząca Komisji                                                                                 

Aleksandra Zaleska                                                                                    Barbara Reinke


Lista obecności:

Barbara Reinke

Zbigniew Korzeniowski

Wiesława Arent

Anna Chętnik

Łukasz Miszak


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anna Skarzyńska

Data wytworzenia:
09 lis 2022

Osoba dodająca informacje

Anna Skarzyńska

Data publikacji:
09 lis 2022, godz. 14:38

Osoba aktualizująca informacje

Anna Skarzyńska

Data aktualizacji:
09 lis 2022, godz. 14:38