Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 13

P r o t o k ó ł  Nr 13/20

posiedzenia Komisji Budżetowej Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu 29.06.2020 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214 w godzinach 14:00 – 14:50.

 

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 6 - ciu członków Komisji                                                - wg załączonej listy obecności
  2. Burmistrz Miasta Zambrów                                            - p. Kazimierz Dąbrowski
  3. Skarbnik Miasta Zambrów                                              - p. Barbara Gardocka
  4. Dyrektor MOPS                                                               - p. Janina Komorowska

 

                                 

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Przyjęcie protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.
  3. Informacja dotycząca działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w zakresie uzyskiwanych przychodów i ponoszonych wydatków na zasiłki i inne formy udzielanej pomocy socjalnej.
  4. Opinia Komisji dotycząca projektów uchwał w sprawie:
    1. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Zambrów na lata 2020 - 2025;
    2. zmian w budżecie Miasta Zambrów w 2020 r.;
    3. zwolnień od podatku od nieruchomości;
    4. wysokości, zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki na terenie Miasta Zambrów.
  5. Sprawy różne.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych na wstępie protokołu. Stwierdził prawomocność posiedzenia i poinformował, że uczestniczy w nim sześciu członków Komisji.

Ad. 1.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski odczytał proponowany porządek posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji uznał, iż proponowany porządek posiedzenia Komisji jest przyjęty.

Ad. 2.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski zapytał, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poddał pod głosowanie protokół poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad. 3.

Wprowadzenia do tematu dokonała Dyrektor MOPS p. Janina Komorowska. Dyrektor poinformowała, że informacja zawiera wszystkie dochody i wydatki na zasiłki i inne formy pomocy społecznej udzielonej w poprzednim roku. Następnie zwróciła się z prośbą o pytania w powyższej sprawie.

Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski zwrócił się z pytaniem, jak wygląda budżet MOPS-u  związku z licznymi formami pomocy społecznej.

Dyrektor MOPS p. Janina Komorowska odpowiedziała, że z ok 30 000 000,00 budżetu na pomoc społeczną wydatkowano 4 043 749,62 zł. Dyrektor wyjaśniła, że społeczeństwo starzeje się i coraz więcej środków będzie potrzebnych na ten cel.

Radna p. Anna Chętnik zapytała, czy zwiększa się ilość osób w noclegowni.

Dyrektor MOPS p. Janina Komorowska odpowiedziała, że noclegownia ma przygotowanych 12 miejsc. W czasie pandemii, do końca maja br. z noclegowni korzystało 8 osób.

W związku z brakiem dalszych uwag,  Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski podziękował Dyrektor MOPS p. Janinie Komorowskiej za udział w Komisji. Następnie zaproponował przejście do omawiania kolejnego punktu porządku posiedzenia.

Ad. 4. a

Wprowadzenia do tematu dokonała Skarbnik Miasta Zambrów p. Barbara Gardocka. Poinformowała, że główną przyczyną zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej jest zmiana głównego przedsięwzięcia. Planowana budowa drogi zbiorczej od ul. Ostrowskiej do ul. Aleja Wojska Polskiego zostanie zrealizowana przez GDDKiA, dlatego też zostaje wykreślona z WPF. W te miejsce zostanie wpisane nowe przedsięwzięcie tj. budowa drogi od ul. Pileckiego do ul. Białostockiej. Wprowadzony został również nowy projekt kierowany do szkół podstawowych „Dobry Start”. Planowane jest rozpoczęcie ww. projektu w lipcu br. i będzie trwał dwa lata. Ponadto zostały skorygowane kwoty związane z faktycznym wykonaniem budżetu za 2019 r. oraz wynik finansowy. Rozdysponowana została nadwyżka budżetowa.

W związku z brakiem uwag,  Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Zambrów na lata 2020 – 2025. Komisja w głosowaniu jawnym, jednogłośnie bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

(projekt uchwały dołączono do protokołu)

Ad. 4. b

Wprowadzenia do tematu dokonała Skarbnik Miasta Zambrów p. Barbara Gardocka. Poinformowała, że zwiększony został plan dochodów budżetowych o kwotę 1 429 407,78 zł oraz plan wydatków budżetowych o kwotę 1 429 407,78 zł. Deficyt budżetu w kwocie 6 500 000,00 zł pokryty zostanie kredytem długoterminowym w rachunku bieżącym budżetu miasta w kwocie 4 937 388,28 zł i nadwyżką budżetu z lat ubiegłych w kwocie 1 562 611,72 zł. Następnie Skarbnik Miasta przedstawiła zmiany planu dochodów oraz wydatków budżetu miasta.

W związku z brakiem uwag,  Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta Zambrów w 2020 r. Komisja w głosowaniu jawnym, jednogłośnie bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

(projekt uchwały dołączono do protokołu)

Ad. 4. c

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta Zambrów. Poinformował, że dobrą tradycją jest stworzenie dogodnych warunków do funkcjonowania przedsiębiorstw w mieście. Przedłożony projekt uchwały ma na celu pomoc publiczną dla przedsiębiorców polegającą na zwolnieniu z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis.

W związku z brakiem uwag,  Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości. Komisja
w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

(projekt uchwały dołączono do protokołu)

Ad. 4. d

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że do porządku posiedzenia Komisji powinien być dołączony również projekt uchwały uchylający uchwałę w sprawie wprowadzenia świadczenia pieniężnego przeznaczonego na dofinansowanie pobytu dzieci w wieku do lat 3 w niepublicznych instytucjach opieki. Oznajmił, że dokona jedocześnie wprowadzenia do dwóch projektów uchwał, gdyż są ze sobą powiązane. Burmistrz Miasta przypomniał, że w związku z powstaniem Żłobka Miejskiego, Rada Miasta Zambrów podjęła uchwałę Nr 186/XXXII/17w dniu 17 listopada 2017 r. w sprawie wprowadzenia świadczenia pieniężnego przeznaczonego na dofinansowanie pobytu dzieci w wieku do lat 3 w niepublicznych instytucjach opieki. Burmistrz Miasta poinformował, że zgłosiła się osoba, która jest zainteresowana otwarciem niepublicznego żłobka. W związku z powyższym należy ujednolicić stawki dla żłobka publicznego oraz prywatnego. Burmistrz Miasta oznajmił, że został przygotowany projekt uchwały uchylający ww. uchwałę oraz projekt uchwały z nowymi, jednolitymi stawkami opłat.

W związku z brakiem uwag Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wysokości, zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki na terenie Miasta Zambrów. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

 (projekt uchwały dołączono do protokołu)

Ad. 5.

W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów objętych porządkiem posiedzenia Przewodniczący Komisji p. Zbigniew Korzeniowski podziękował za udział, następnie zamknął posiedzenie Komisji.

 

Protokołowała: Karolina Kulesza

Przewodniczący Komisji: Zbigniew Korzeniowski


Lista obecności:

  1. Zbigniew Korzeniowski
  2. Agnieszka Ogórkowska
  3. Anna Chętnik
  4. Tomasz Kosek
  5. Jacek Olszewski
  6. Anna Truchel

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Kulesza

Data wytworzenia:
07 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Karolina Kulesza

Data publikacji:
07 sty 2021, godz. 11:36

Osoba aktualizująca informacje

Karolina Kulesza

Data aktualizacji:
07 sty 2021, godz. 11:36