Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 13

P r o t o k ó ł  Nr 13/20

posiedzenia Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu 16.09.2020 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214
w godzinach 14:15 – 15:30.

 

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 5 – ciu członków Komisji                                            - wg załączonej listy obecności
  2. Burmistrz Miasta Zambrów                                           - p. Kazimierz Dąbrowski
  3. Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej             - p. Halina Brulińska
  4. Pracownik PGK Sp. z o.o.                                            - p. Zenobia Dzieżyc

 

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
  3. Opinia Komisji dotycząca projektu uchwały w sprawie metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wysokości stawki opłaty oraz stawki za pojemnik.
  4. Sprawy różne.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych na wstępie protokołu. Stwierdził prawomocność posiedzenia i poinformował, że uczestniczą w nim wszyscy członkowie Komisji.

Ad. 1.

Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak odczytał proponowany porządek posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji uznał, iż proponowany porządek posiedzenia Komisji jest przyjęty.

Ad. 2.

Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak zapytał, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poddał pod głosowanie protokół poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja w głosowaniu jawnym 4 głosami za, bez głosów przeciwnych oraz przy 1 głosie wstrzymującym przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad. 3.

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że z dniem 31 grudnia br. kończy się umowa zawarta z PGK Sp. z o.o. z dnia 10.01.2018 r. na odbiór odpadów i zagospodarowanie odpadów komunalnych. W związku z powyższym w dn. 03.06.2020 r. został ogłoszony przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie miasta Zambrów na lata 2021–2022. Wpłynęły dwie oferty: PGK Sp. z o.o. na kwotę 11 071 436,68 zł oraz PU-A ASTWA Sp. z o.o. na kwotę 20 640 096,00 zł. W wyniku przeprowadzenia badania i oceny złożonych ofert, została wybrana oferta PGK Sp. z o.o.
W dniu 20.08.2020 r. została podpisana umowa z PGK Sp. z o.o. Burmistrz Miasta poinformował, że ceny usług wzrosły, ponieważ m.in. wzrosły opłaty za prąd, energię elektryczną, opłata środowiskowa oraz wzrosła minimalna pensja. Burmistrz Miasta oznajmił, że przedłożony projekt uchwały określa wybór metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zgodnie z którą opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi będzie wnoszona od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość. Ustalona została miesięczną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi w sposób selektywny, w wysokości: lokale niezamieszkałe w budownictwie wielorodzinnym i nieruchomości zamieszkałe przez 1 osobę – 30 zł, nieruchomości zamieszkałe przez 2 osoby – 50 zł, nieruchomości zamieszkałe przez 3 i więcej osób – 75 zł. W przypadku nieselektywnej zbiórki odpadów przewidziane zostały podwyższone opłaty: lokale niezamieszkałe w budownictwie wielorodzinnym i nieruchomości zamieszkałe przez 1 osobę – 60 zł, nieruchomości zamieszkałe przez 2 osoby – 100 zł, nieruchomości zamieszkałe przez 3 i więcej osób – 150 zł. Jednocześnie zwolnieni z części opłaty za gospodarowanie odpadami będą właściciele nieruchomości jednorodzinnych kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym w wysokości 2,00 zł.

Radny p. Ryszard Kaźmierczak zwrócił się z pytaniem, czy trzeba będzie ponownie składać deklaracje.

Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej p. Halina Brulińska poinformowała, że
w budownictwie jednorodzinnym mieszkańcy będą składać nowe deklaracje bezpośrednio do urzędu, zaś w imieniu mieszkańców budownictwa wielorodzinnego deklaracje zbiorcze złożą zarządcy danej nieruchomości.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że system musi się bilansować. Kalkulacje zostały oparte na podstawie przyjętych wartości: ilości wyprodukowanych odpadów tj. 15 000,00 ton rocznie oraz ilości zamieszkałych mieszkańców tj. 17 000,00 zł

Radna p. Grażyna Wyszyńska poinformowała, że jest zadowolona ze zmiany metody naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Radna dodała, że przedstawione stawki są bardzo wysokie. Jednocześnie wskazała, że nie powinna być ustalana opłata za nieruchomości niezamieszkałe. Ponadto Radna wskazała, że w nieruchomościach zamieszkałych przez jedną osobę opłata powinna zostać ustalona proporcjonalnie do innych stawek tj. 25 zł.

Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej p. Halina Brulińska poinformowała, że obecnie obowiązująca metoda naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest niewymierna. Osoby mieszkające w domach jednorodzinnych płaciły za odpady znacznie więcej, niż osoby mieszkające w budownictwie wielorodzinnym. Naczelnik dodała, że podwyżki opłat będą bardziej odczuwalne w budownictwie wielorodzinnym.

Radna p. Grażyna Wyszyńska zwróciła się z pytaniem o odzyskiwanie odpadów wtórnych.

Pracownik PGK Sp. z o.o. p. Zenobia Dieżyc odpowiedziała, że odpady ze selektywnej zbiórki odpadów wywożone są do Czerwonego Boru i przekazywane są do odzysku. Poinformowała, że PGK Sp. z o.o. nie posiada spalarni, ani cementowni.

Radna p. Grażyna Wyszyńska zapytała, czy planowana jest budowa spalarni.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że powstaje Stowarzyszenie pn. Łomżyńskie Forum Samorządowe do którego planuje przystąpić samorząd miasta. Jednym
z założeń ww. Stowarzyszenia jest utworzenie spalarni.

Radny p. Kamil Kowalczyk zwrócił się z pytaniem, na jakiej podstawie będą naliczane wyższe opłaty za nieselektywną zbiórkę odpadów.

Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej p. Halina Brulińska odpowiedziała, że odbierający odpady komunalne są zobowiązani do przekazywania informacji
o nieselektywnej zbiórce odpadów.

Radna p. Grażyna Wyszyńska zwróciła się z pytaniem, czy istnieje możliwość odstąpienia od opłaty za lokale niezamieszkałe.

Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej p. Halina Brulińska odpowiedziała, że nie jest w stanie zweryfikować, czy dany lokal jest rzeczywiście zamieszkały, czy nie. Wyznaczona minimalna opłata, jest gotowością do korzystania z wiaty śmietnikowej. Zarządca nieruchomości zbiera oświadczenia od mieszkańców i w ich imieniu przekazuje do urzędu. Zarządcy mogą zweryfikować ilość mieszkańców zamieszkałych dany lokal poprzez zużycie wody.

W związku z brakiem dalszych uwag, Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak poddał pod głosowanie projekt uchwały  w sprawie metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wysokości stawki opłaty oraz stawki za pojemnik. Komisja w głosowaniu jawnym 4 głosami za, bez głosów przeciwnych oraz przy 1 głosie wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

(projekt uchwały dołączono do protokołu)

Ad. 4.

W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów objętych porządkiem posiedzenia Przewodniczący Komisji p. Łukasz Miszak podziękował za udział, zamknął posiedzenie Komisji.

Protokołowała: Karolna Kulesza

Przewodniczący Komisji: Łukasz Miszak   


Lista obecności:

  1. Łukasz Miszak
  2. Kamil Kowalczyk
  3. Ryszard Kaźmierczak
  4. Michał Klimowicz
  5. Grażyna Wyszyńska

    


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Kulesza

Data wytworzenia:
06 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Karolina Kulesza

Data publikacji:
06 sty 2021, godz. 17:46

Osoba aktualizująca informacje

Karolina Kulesza

Data aktualizacji:
06 sty 2021, godz. 17:46