Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 12

P r o t o k ó ł  Nr XII/19

obrad XII sesji Rady Miasta Zambrów odbytej w dniu 22 października 2019 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miasta pokój Nr 214 w godzinach: 12:00 – 14:45.

W posiedzeniu wzięło udział 20 członków.

Obecni:

1. Bogdan Andrzejczuk
2. Wiesława Arent
3. Radosław Bańkowski
4. Anna Chętnik
5. Ryszard Kaźmierczak
6. Michał Klimowicz
7. Zbigniew Korzeniowski
8. Tomasz Józef Kosek
9. Kamil Kowalczyk
10. Zbigniew Kulesza
11. Barbara Danuta Laszuk
12. Łukasz Miszak
13. Agnieszka Ogórkowska
14. Jacek Olszewski
15. Mariusz Prusiński
16. Barbara Reinke
17. Henryk Rykaczewski
18. Anna Truchel
19. Wioletta Walasek
20. Cezary Witkowski
21. Grażyna Anna Wyszyńska

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

  1. Burmistrz Miasta Zambrów p. Kazimierz Dąbrowski
  2. Zastępca Burmistrza Miasta Zambrów p. Adam Libuda
  3. Sekretarz Miasta Zambrów p. Jolanta Gronostajska
  4. Skarbnik Miasta Zambrów p. Barbara Gardocka
  5. Radca Prawny p. Krzysztof Kapitan
  6. Naczelnik Wydziału Gospodarki Przestrzennej p. Danuta Łapińska
  7. Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich p. Zbigniew Jach
  8. Naczelnik Wydziału Rozwoju Gospodarczego p. Cezary Lasek
  9. Inspektor ds. oświaty p. Beata Bernatowicz
  10. Dyrektor MOPS p. Janina Komorowska
  11. Prezes ZMK Sp. z o.o. p. Józef Przeździecki
  12. Prezes PGK Sp. z o.o. p. Mieczysław Kaczyński
  13. Prezes ZN Sp. z o.o. p. Stefan Wojno
  14. Prezes ZCiW Sp. z o.o. p. Waldemar Gawkowski

Porządek obrad:

  1. Ustalenie porządku obrad.
  2. Przyjęcie protokołu obrad poprzedniej sesji.
  3. Informacja Burmistrza w zakresie zarządzania Miastem.
  4. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  5. Interpelacje i zapytania radnych.
  6. Podjęcie uchwał w sprawie:
  1. zmian w budżecie miasta na 2019 r.;
  2. określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości;
  3. określenia stawek podatku od środków transportowych;
  4. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Zambrów obejmującej obszar położony na częściach działek nr nr 456, 457 przy ul. Białostockiej;
  5. uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Zambrów dotyczącej obszaru położonego pomiędzy ulicami: Targową, Aleją Wojska Polskiego oraz południową granicą miasta Zambrów;
  6. wyboru ławników;
  7. Zambrowskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2020 r.
  8. uchylenia uchwały w sprawie ustanowienia dorocznych nagród Burmistrza Miasta Zambrów "Żubr";
  9. powołania Skarbnika Miasta Zambrów.
  1. Informacja dotycząca analizy oświadczeń majątkowych złożonych Przewodniczącemu Rady Miasta Zambrów w 2019 r.
  2. Informacja dotycząca analizy oświadczeń majątkowych złożonych Burmistrzowi Miasta Zambrów w 2019 r.
  3. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2018/2019.
  4. Wolne wnioski oraz sprawy różne.
  5. Zamknięcie obrad.

1. Ustalenie porządku obrad.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski przedstawił porządek obrad sesji. Następnie zapytał, czy są uwagi do porządku obrad.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski poinformował, że porządek obrad sesji został ustalony.

2. Przyjęcie protokołu obrad poprzedniej sesji.

Radny p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że w związku z dyskusją jaka miała miejsce na poprzednim posiedzeniu sesji Rady Miasta Zambrów dotyczącą możliwości zmiany porządku obrad przez Radę zwrócił się z prośbą o uzupełnienie protokołu o zapis:

„Radny p. Zbigniew Korzeniowski zwrócił uwagę na zapis § 24 ust. 6 Statutu Rady Miasta Zambrów o następującej treści: „W trakcie realizacji punktu porządku obrad, w którym przewiduje się podjęcie uchwały, deklaracji, oświadczenia, apelu lub opinii nie można odstąpić od głosowania nad nimi, chyba że wnioskodawca wycofa projekt najpóźniej w chwili zamknięcia dyskusji nad projektem.” Dodał, że jego zdaniem, w myśl tego przepisu nie jest możliwe zdjęcie z porządku obrad uchwały w punkcie, który jest realizowany, ponieważ wnioskodawca nie wycofał projektu. Jednocześnie podkreślił, że skoro odbyła się dyskusja to znaczy, że punkt jest właśnie w trakcie realizacji, a zatem zmiana nie polegałaby na usunięciu punktu z porządku obrad tylko na zakończeniu dyskusji bez przeprowadzenia głosowania.”

Radny p. Zbigniew Korzeniowski wyjaśnił, że po sesji zwrócił się z prośbą do Dyrektor Wydziału Nadzoru i Kontroli Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego p. Zofii Silwonik o zajęcie stanowiska w powyższej sprawie. Następnie odczytał udzieloną odpowiedź, z której wynika, że w przypadku rozpoczęcia przez Radę realizacji punktu, w którym przewiduje się podjęcie uchwały, nie jest możliwe zakończenie dyskusji bez przeprowadzania głosowania nad uchwałą, chyba że wnioskodawca wycofa projekt najpóźniej w chwili zamknięcia dyskusji nad projektem.

Radna p. Grażyna Wyszyńska zwróciła się z prośbą o doprecyzowanie w projekcie protokołu wypowiedzi dotyczącej zgłoszonego wniosku formalnego o wskazanie miejsca, gdzie miałoby odbyć się posiedzenie wyjazdowe sesji.

Głosowano w sprawie:
Przyjęcie protokołu obrad poprzedniej sesji.

Wyniki głosowania
ZA: 19, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 1, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 1
Wyniki imienne:
ZA (19)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Ryszard Kaźmierczak, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Henryk Rykaczewski, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski, Grażyna Anna Wyszyńska

WSTRZYMUJĘ SIĘ (1)
Barbara Danuta Laszuk
NIEOBECNI (1)
Mariusz Prusiński

3. Informacja Burmistrza w zakresie zarządzania Miastem.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski uzupełnił przedłożoną informację.

Wiceprzewodniczący Rady Miasta p. Zbigniew Kulesza zwrócił się z pytaniem, czy byłaby możliwość objęcia komunikacją miejską osiedla: Konopnicka, Żytnia.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że nie ma takiej możliwości, ponieważ każde rozszerzenie trasy wiąże się z dodatkowym kosztem.

Radna p. Anna Truchel poparła wniosek Wiceprzewodniczącego Rady p. Zbigniewa Kuleszy.

Radna p. Barbara Laszuk w odniesieniu do pkt. 6 przedłożonej informacji, zwróciła się z prośbą o informacje z przeprowadzonego przetargu.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że rozstrzygnięcie konkursu w ramach Regionalnego Programu Województwa Podlaskiego ustalono na październik br.

Radna p. Barbara Laszuk w odniesieniu do pkt. 12 przedłożonej informacji zapytała o wysokość nagród z okazji Dnia Edukacji Narodowej dla dyrektorów oraz nauczycieli.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że nagrody dla dyrektorów były w kwocie 3 200 zł brutto, zaś dla nauczycieli ok 2 200 zł.

4. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski poinformował, że na poprzedniej sesji interpelacje złożył Radny p. Michał Klimowicz, odpowiedzi zostały udzielone.

5. Interpelacje i zapytania radnych.

Brak interpelacji.

6. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) zmian w budżecie miasta na 2019 r.;

Wprowadzenia do tematu dokonała Skarbnik Miasta p. Barbara Gardocka. Poinformowała, że zwiększeniu ulega plan dochodów budżetowych oraz plan wydatków budżetowych o kwotę 2.872.889,44 zł. Rozdysponowana została rezerwa celowa przeznaczona: na nagrody Burmistrza Miasta Zambrów dla nauczycieli z okazji Dnia Edukacji Narodowej w kwocie 25 600,00 zł oraz dotację z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe w kwocie 16.000,00 zł, na zakup sprzętu dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej. Nadwyżka budżetu w kwocie 1.500.000,00 zł przeznaczona zostanie na spłatę kredytu długoterminowego w rachunku bieżącym budżetu Miasta, zaciągniętego w Banku Spółdzielczym w Zambrowie.

Wiceprzewodniczący Rady p. Zbigniew Kulesza zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego  Komisji Budżetowej p. Zbigniewa Korzeniowskiego o opinię nt. powyższego projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Budżetowej p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Głosowano w sprawie:
zmian w budżecie miasta na 2019 r.;

Wyniki głosowania
ZA: 19, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 1, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (19)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Ryszard Kaźmierczak, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Barbara Danuta Laszuk, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski, Grażyna Anna Wyszyńska

WSTRZYMUJĘ SIĘ (1)
Henryk Rykaczewski
NIEOBECNI (1)
Mariusz Prusiński

(Uchwałę nr 57/XII/2019 dołączono do protokołu)

b) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz

c) określenia stawek podatku od środków transportowych;

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że stawki podatku od posiadania środków transportowych nie były aktualizowane od 29 listopada 2011 r., zaś stawki podatku od nieruchomości od 27 listopada 2012 r. Wyjaśnił, że podatki nie były podwyższane, ponieważ nie wymagał tego budżet miasta. Dotychczas inwestycje były wykonywane, zaś plan finansowy był realizowany. Burmistrz Miasta oznajmił, że coraz większa jest różnica między stawkami podatku Ministra Finansów, a lokalnymi. W 2018 roku różnica między stawkami wynosiła 1 744 000,00 zł. Obecna propozycja zwiększenia stawek podatku spowodowana jest m.in.: zmniejszaniem się dochodów miasta, niedoszacowaniem subwencji oświatowej (brak środków na: odprawy nauczycieli wygaszonego Gimnazjum Miejskiego, podwyżki dla nauczycieli, brak środków na pracownie w szkołach podstawowych), obniżeniem stawki podatku z 18 % na 17 %, zwolnieniem z opodatkowania wynagrodzeń osób do ukończenia 26 r.ż., inflacją od 2011 r. oraz podwyżką płacy minimalnej. Oszacowano, że wzrost płacy minimalnej od 2020 r. będzie kosztować miasto 1 600 000,00 zł. Następnie Burmistrz Miasta przedstawił proponowane podwyżki poszczególnych stawek podatku. Ponadto porównał obowiązujące stawki podatku w miastach ościennych.

Wiceprzewodniczący Rady p. Zbigniew Kulesza zwrócił się z prośbą do przewodniczących poszczególnych komisji Rady Miasta o opinię nt. projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego p. Bogdan Andrzejczuk poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Przewodnicząca Komisji Kultury i Oświaty p. Wioletta Walasek poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Przewodniczący Komisji Budżetowej p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej p. Łukasz Miszak poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego p. Kamil Kowalczyk poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Głosowano w sprawie:
określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości;

Wyniki głosowania
ZA: 18, PRZECIW: 1, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 1, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (18)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Ryszard Kaźmierczak, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Barbara Danuta Laszuk, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski

PRZECIW (1)
Henryk Rykaczewski
WSTRZYMUJĘ SIĘ (1)
Grażyna Anna Wyszyńska
NIEOBECNI (1)
Mariusz Prusiński

Następnie Wiceprzewodniczący Rady p. Zbigniew Kulesza zwrócił się z prośbą do przewodniczących poszczególnych komisji Rady Miasta o opinię nt. projektu uchwały w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego p. Bogdan Andrzejczuk poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Przewodnicząca Komisji Kultury i Oświaty p. Wioletta Walasek poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Przewodniczący Komisji Budżetowej p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej p. Łukasz Miszak poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego p. Kamil Kowalczyk poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Głosowano w sprawie:
określenia stawek podatku od środków transportowych;

Wyniki głosowania

ZA: 18, PRZECIW: 1, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 1, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (18)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Ryszard Kaźmierczak, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Barbara Danuta Laszuk, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski

PRZECIW (1)
Henryk Rykaczewski
WSTRZYMUJĘ SIĘ (1)
Grażyna Anna Wyszyńska
NIEOBECNI (1)
Mariusz Prusiński

(Uchwały nr: 58/XII/2019 oraz 59/XII/2019 dołączono do protokołu)

d) uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Zambrów obejmującej obszar położony na częściach działek nr nr 456, 457 przy ul. Białostockiej;

Wprowadzenia do tematu dokonał Zastępca Burmistrza Miasta p. Adam Libuda. Poinformował, że procedurę opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Zambrów obejmującej obszar na częściach działek nr nr 456, 457 przy ul. Białostockiej rozpoczęto na podstawie uchwały Rady Miasta Zambrów z dnia 26 czerwca 2018 r. Oznajmił, że podstawowym przeznaczeniem tego terenu jest zabudowa usługowa, zaś dopuszczalne przeznaczenie terenu jest zabudowa mieszkaniowa. Funkcja mieszkaniowa jest towarzysząca funkcji podstawowej, zaspokająca potrzeby właściciela nieruchomości i pracowników. Stosunek powierzchni mieszkaniowej do powierzchni użytkowej może wynosić maksymalnie 20 %. Minimalna powierzchnia biologicznie czynna tego terenu została określona na 15 %, wysokość budynku do 15 m, zaś szerokość budynku od strony ul. Białostockiej może wynosić od 10 do 58 m. Jednocześnie zapewnił, że proponowane rozwiązania są zgodne z ustaleniami studium.

Wiceprzewodniczący Rady p. Zbigniew Kulesza zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego p. Bogdana Andrzejczuka o opinię nt. powyższego projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego p. Bogdan Andrzejczuk poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Głosowano w sprawie:
uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Zambrów obejmującej obszar położony na częściach działek nr nr 456, 457 przy ul. Białostockiej;

Wyniki głosowania
ZA: 19, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 1, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (19)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Ryszard Kaźmierczak, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Henryk Rykaczewski, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski, Grażyna Anna Wyszyńska

WSTRZYMUJĘ SIĘ (1)
Barbara Danuta Laszuk
NIEOBECNI (1)
Mariusz Prusiński

(Uchwałę nr 60/XII/2019 dołączono do protokołu)

e) uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Zambrów dotyczącej obszaru położonego pomiędzy ulicami: Targową, Aleją Wojska Polskiego oraz południową granicą miasta Zambrów;

Wprowadzenia do tematu dokonał Zastępca Burmistrza Miasta p. Adam Libuda. Poinformował, że procedurę opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Zambrów obejmującej obszar położony pomiędzy ulicami: Targową, Aleją Wojska Polskiego oraz południową granicą miasta Zambrów rozpoczęto na podstawie uchwały Rady Miasta Zambrów z dnia 16 października 2018 r. Zmiana miejscowego planu obejmuje zmianę parametru określającego szerokość frontu budynku równoległego do ulicy dla terenu oznaczonego symbolami 01 P-U, 02 P-U, 03 P-U. Na obszarze oznaczonym symbolami 01 P-U, 02 P-U, 03 P-U, 04 P, 05 P, 06 P, 07 P, 08 P, 09 P oraz 10 P zmniejszeniu uległ wskaźnik określający minimalną powierzchnie biologicznie czynną do 5 %. Zastępca Burmistrza wskazał, że projekt zmiany planu jest zgodny z ustaleniami studium.

Wiceprzewodniczący Rady p. Zbigniew Kulesza zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego p. Bogdana Andrzejczuka o opinię nt. powyższego projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego p. Bogdan Andrzejczuk poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Głosowano w sprawie:

uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Zambrów dotyczącej obszaru położonego pomiędzy ulicami: Targową, Aleją Wojska Polskiego oraz południową granicą miasta Zambrów;

Wyniki głosowania
ZA: 19, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 1, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (19)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Anna Chętnik, Ryszard Kaźmierczak, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Barbara Danuta Laszuk, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Henryk Rykaczewski, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski, Grażyna Anna Wyszyńska

WSTRZYMUJĘ SIĘ (1)
Radosław Bańkowski
NIEOBECNI (1)
Mariusz Prusiński

 (Uchwałę nr 61/XII/2019 dołączono do protokołu)

f) wyboru ławników;

Wprowadzenia do tematu dokonała Sekretarz Miasta p. Jolanta Gronostajska. Poinformowała, że procedurę wyboru ławników określa ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych. procedura została wszczęta już na poprzednich obradach Rady Miasta Zambrów, na którym powołany został zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników. Obecnie Rada Miasta Zambrów zobligowana jest do wyboru ławników.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski zwrócił się z prośbą do Przewodniczącej zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników o opinię na temat kandydatów na ławników

Przewodnicząca zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników p. Anna Chętnik poinformowała, że wszystkie zgłoszone kandydatury spełniają wymagania formalne.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski poinformował, że Komendant Wojewódzkiej Policji w Białymstoku również stwierdził, że zgłoszone kandydatury spełniają wymogi formalne. Oznajmił, że zgodnie z § 25 Statutu Miasta głosowanie tajne przeprowadzi Komisja Skrutacyjna składająca się z: przewodniczącego i co najmniej dwóch członków. Przewodniczący Rady Miasta zwrócił się z prośbą do radnych o zgłaszanie kandydatur do Komisji Skrutacyjnej.

Radna p. Agnieszka Ogórkowska zgłosiła kandydaturę Radnego p. Tomasza Koska.

Radny p. Henryk Rykaczewski zgłosił kandydaturę Radnej p. Anna Chętnik.

Radna p. Wiesława Arent zgłosiła kandydaturę Radnego p. Cezarego Witkowskiego.

Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na udział w pracach Komisji Skrutacyjnej.

Głosowano wniosek w sprawie:
wyboru komisji skrutacyjnej.

Wyniki głosowania
ZA: 19, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 1, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (19)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Ryszard Kaźmierczak, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Barbara Danuta Laszuk, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Henryk Rykaczewski, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski, Grażyna Anna Wyszyńska

WSTRZYMUJĘ SIĘ (1)
Tomasz Józef Kosek
NIEOBECNI (1)
Mariusz Prusiński


Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski  ogłosił 10 minutową przerwę na ukonstytuowanie się Komisji Skrutacyjnej.

Komisja Skrutacyjna opuściła salę w celu ukonstytuowania się i przygotowania kart do głosowania.

Po przerwie Rada Miasta Zambrów wznowiła obrady.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej p. Cezary Witkowski poinformował Radę o ukonstytuowaniu się Komisji Skrutacyjnej:

1. Cezary Witkowski  - Przewodniczący Komisji

2. Anna Chętnik - Członek

3. Tomasz Kosek - Członek

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej p. Cezary Witkowski zapoznał Radę Miasta z procedurą głosowania. Ustalono, że zgodnie z listą obecności będą odczytywane nazwiska radnych, oraz jednocześnie będą rozdawane karty do głosowania. Radni będą kolejno podchodzili, odbierali karty do głosowania, następnie dokonywali głosowania i wrzucali wypełnione karty do urny.

Przystąpiono do głosowania. Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej p. Cezary Witkowski odczytywał nazwiska radnych wg alfabetycznej listy obecności, zaś członek Komisji Skrutacyjnej p. Tomasz Kosek rozdawał karty do głosowania. Radni dokonywali głosowania i wrzucali do urny wypełnione karty do głosowania.

Radny p. Michał Klimowicz poinformował, że z przyczyn osobistych nie będzie brał udziału w glosowaniu.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski ogłosił 10 minutowa przerwę.

Komisja Skrutacyjna opuściła salę obrad celem dokonania bilansu głosowania i sporządzenia protokołu.

Po przerwie Rada Miasta Zambrów wznowiła obrady.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej p. Cezary Witkowski odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej. Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej stwierdził na podstawie wyniku głosowania, że ławnikami w Sądzie Rejonowym w Zambrowie zostali:

1. Dorota Chicheł

2. Wioleta Klimowicz

3. Barbara Korytkowska

4. Krzysztof Radomski

(Uchwałę nr 62/XII/2019, protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami dołączono do protokołu)

g) Zambrowskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2020 r.;

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że zgodnie z ustawą z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi został przygotowany projekt Zambrowskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2020 r. Następnie omówił wprowadzone zmiany.

Przewodniczący Rady p. Zbigniew Kulesza zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej p. Łukasza Miszaka o opinię nt. powyższego projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej p. Łukasz Miszak poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Głosowano w sprawie:
Zambrowskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2020 r.;

Wyniki głosowania
ZA: 20, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (20)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Ryszard Kaźmierczak, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Barbara Danuta Laszuk, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Henryk Rykaczewski, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski, Grażyna Anna Wyszyńska

NIEOBECNI (1)
Mariusz Prusiński

 (Uchwałę nr 63/XII/2019 dołączono do protokołu)

h) uchylenia uchwały w sprawie ustanowienia dorocznych nagród Burmistrza Miasta Zambrów "Żubr";

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że występuje do Wysokiej Rady o uchylenie uchwały w sprawie ustanowienia dorocznych nagród Burmistrza Miasta Zambrów "Żubr". Wyjaśnił, iż należy zmienić kategorie przyznawania dorocznej nagrody Burmistrza Miasta Zambrów „Żubr” oraz zakres zadań kapituły. Burmistrz Miasta poinformował, że w przypadku uchylenia powyższej uchwały przez Wysoką Radę wszelkie zmiany będą wprowadzane zarządzeniami.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski zwrócił się z prośbą do Przewodniczącej Komisji Kultury i Oświaty p. Wioletty Walasek o opinię nt. powyższego projektu uchwały.

Przewodnicząca Komisji Kultury i Oświaty p. Wioletta Walasek poinformowała, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Głosowano w sprawie:
uchylenia uchwały w sprawie ustanowienia dorocznych nagród Burmistrza Miasta Zambrów "Żubr";.

Wyniki głosowania
ZA: 20, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 1

Wyniki imienne:
ZA (20)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Radosław Bańkowski, Anna Chętnik, Ryszard Kaźmierczak, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Barbara Danuta Laszuk, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Henryk Rykaczewski, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski, Grażyna Anna Wyszyńska

NIEOBECNI (1)
Mariusz Prusiński

(Uchwałę nr 64/XII/2019 dołączono do protokołu)

i) powołania Skarbnika Miasta Zambrów.

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski.  Poinformował, że p. Barbara Gardocka złożyła wniosek o powołanie jej na stanowisko Skarbnika Miasta Zambrów.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Komisji Budżetowej p. Zbigniewa Korzeniowskiego o opinię nt. powyższego projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji Budżetowej p. Zbigniew Korzeniowski poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski poinformował, że w dniu 11 października br. do Biura Rady wpłynęło pismo Burmistrza Miasta Zambrów w powyższej sprawie. Przewodniczący Rady odczytał powyższe pismo.

Radna p. Barbara Laszuk zwróciła się z pytaniem o ilość pracowników Urzędu Miasta z uprawnieniami emerytalnymi oraz ilość pracowników, którzy pobierają jednocześnie emeryturę oraz wynagrodzenie.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że jest jedna osoba pracująca i pobierająca świadczenia emerytalne. Poinformował, że w tym momencie nie jest w stanie powiedzieć ilu pracowników ma już uprawnienia emerytalne.

Radna p. Barbara Laszuk powiedziała, że Skarbnik Miasta p. Barbara Gardocka jest osobą kompetentną i posiada ogromne doświadczenie. Jednocześnie wskazała, że podjęcie powyższego projektu uchwały przyczyni się do sytuacji, że inni pracownicy również będą rozwiązywali umowy, a później aplikowali na to samo stanowisko. Radna powiedziała, że urzędy są jednym z atrakcyjniejszych miejsc pracy w mieście, szczególnie dla młodych osób.

Radny p. Zbigniew Korzeniowski powiedział, że decyzję o zatrudnieniu pracownika podejmuje pracodawca, a nie pracownik. Ponadto Radny wskazał, ze w Urzędzie Miasta jest zatrudnionych wiele młodych osób. Jednak na kluczowych stanowiskach pracują osoby kompetentne i z pewnym doświadczeniem.

Radna p. Anna Chętnik poparła stanowisko Radnej p. Barbary Laszuk w tej sprawie.

Głosowano w sprawie:
powołania Skarbnika Miasta Zambrów.

Wyniki głosowania
ZA: 17, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 2, BRAK GŁOSU: 1, NIEOBECNI: 1
Wyniki imienne:
ZA (17)

Bogdan Andrzejczuk, Wiesława Arent, Radosław Bańkowski, Ryszard Kaźmierczak, Michał Klimowicz, Zbigniew Korzeniowski, Tomasz Józef Kosek, Kamil Kowalczyk, Zbigniew Kulesza, Łukasz Miszak, Agnieszka Ogórkowska, Jacek Olszewski, Barbara Reinke, Anna Truchel, Wioletta Walasek, Cezary Witkowski, Grażyna Anna Wyszyńska

WSTRZYMUJĘ SIĘ (2)
Anna Chętnik, Henryk Rykaczewski
BRAK GŁOSU (1)
Barbara Danuta Laszuk
NIEOBECNI (1)
Mariusz Prusiński

 (Uchwałę nr 65/XII/2019 dołączono do protokołu)

7. Informacja dotycząca analizy oświadczeń majątkowych złożonych Przewodniczącemu Rady Miasta Zambrów w 2019 r.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski poinformował,  że  wszyscy  radni  Rady  Miasta  Zambrów, którzy zgodnie z art. 24h ust. 1 i ust. 3 pkt 1 w/w ustawy zobowiązani byli do złożenia Przewodniczącemu Rady Miasta  Zambrów 2 egzemplarzy oświadczeń majątkowych łącznie z kopią zeznania podatkowego PIT za rok 2018 -  wywiązali  się  z  tego   obowiązku  w  ustawowym terminie,  tj. do dnia 30.04.2019r. Ponadto zgodnie z art. 24 ust. 4 w/w ustawy nowo wybrani radni zobowiązani są do złożenia oświadczeń majątkowych w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania. Wszyscy radni złożyli stosowne oświadczenia majątkowe, zawierające dane wg. stanu na dzień ich składania,  w ustawowym terminie, czyli do dnia 20.12.2018r. Celem dokonania analizy - jeden egzemplarz każdego oświadczenia majątkowego został przekazany do urzędu skarbowego właściwego ze względu na miejsce  zamieszkania osoby składającej oświadczenie, tj.  do Urzędu Skarbowego w Zambrowie (pisma z dnia 28.12.2018r. i 08.05.2019r.). Od momentu ostatniej informacji, czyli od dnia 16.10.2018 r. Przewodniczącemu Rady Miasta Zambrów złożono: 20 oświadczeń majątkowych za 2018 r. oraz 20 oświadczeń majątkowych w związku z rozpoczęciem kadencji Rady. Analiza złożonych oświadczeń nie wykazała  istotnych nieprawidłowości. Dotychczas do Urzędu Miasta Zambrów nie wpłynęło pismo Naczelnika Urzędu Skarbowego w Zambrowie dotyczące wyników analizy w/w oświadczeń majątkowych. Wszystkie oświadczenia majątkowe  zostały umieszczone  w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Zambrów.

8. Informacja dotycząca analizy oświadczeń majątkowych złożonych Burmistrzowi Miasta Zambrów w 2019 r.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że wszystkie osoby, które zgodnie z art. 24h ust. 1 i ust. 2 pkt 3 w/w ustawy  były zobowiązane do  złożenia  Burmistrzowi  Miasta  Zambrów  dwóch egzemplarzy oświadczeń majątkowych łącznie z kopią zeznania podatkowego PIT za rok 2018, wywiązały się z tego obowiązku w ustawowym terminie,  tj. do dnia 30.04.2019 r. Oświadczenia majątkowe za rok 2018 Burmistrzowi Miasta Zambrów złożyło 29 osób, w tym Zastępca Burmistrza, Sekretarz, Skarbnik i osoby wydające decyzje w imieniu Burmistrza – 12 osób oraz kierownicy jednostek organizacyjnych i prezesi spółek miejskich – 17 osób.  Ponadto w bieżącym roku 5 osób złożyło oświadczenia majątkowe zawierające dane wg. stanu na dzień ich składania. Dotyczą one: w przypadku 2 oświadczeń majątkowych - osób nowo zatrudnionych lub powołanych oraz w przypadku 3 oświadczeń majątkowych – osób, z którymi rozwiązano stosunek pracy lub je odwołano. Łącznie w okresie od ostatniej informacji, czyli od dnia 16.10.2018 r. do chwili obecnej Burmistrzowi  Miasta  Zambrów  złożono 34 oświadczeń majątkowych. Analiza złożonych oświadczeń nie wykazała istotnych  nieprawidłowości. Jeden egzemplarz każdego oświadczenia majątkowego - celem dokonania analizy - został przekazany do urzędu skarbowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej  oświadczenie, tj. odpowiednio do Urzędu Skarbowego w Zambrowie i w Wysokiem Mazowieckiem. Dotychczas do Urzędu Miasta Zambrów nie wpłynęły pisma Naczelnika Urzędu Skarbowego w Zambrowie, ani Naczelnika Urzędu Skarbowego w Wysokiem Mazowieckiem dotyczące wyników analizy w/w oświadczeń. Wszystkie oświadczenia majątkowe  zostały umieszczone  w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Zambrów.

9. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2018/2019.

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski poinformował, że do 30 października każdego roku istnieje obowiązek przekazania Wysokiej Radzie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych.

10. Wolne wnioski oraz sprawy różne.

Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski przedstawił terminarz komisji oraz sesji Rady Miasta Zambrów w listopadzie br.

Następnie Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski zapoznał radnych z korespondencją kierowaną do Rady Miasta Zambrów.

8. Zamknięcie obrad.

W związku z wyczerpaniem wszystkich punktów porządku obrad Sesji Przewodniczący Rady p. Jacek Olszewski podziękował wszystkim za przybycie i udział w obradach, następnie zamknął XII Sesję Rady Miasta Zambrów.

Na tym obrady XII Sesji zostały zakończone.

Przygotowała: Karolina Kulesza

Przewodniczący Rady Miasta Zambrów: Jacek Olszewski


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Kulesza

Data wytworzenia:
07 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Karolina Kulesza

Data publikacji:
07 sty 2021, godz. 14:24

Osoba aktualizująca informacje

Anna Skarzyńska

Data aktualizacji:
08 lis 2021, godz. 09:41