Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 12

P r o t o k ó ł  Nr 12/20

posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu 18.09.2020 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214
w godzinach 14:00 – 15:00.

 

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 5 - ciu członków Komisji                                                - wg załączonej listy obecności
  2. Burmistrz Miasta Zambrów                                             - p. Kazimierz Dąbrowski
  3. Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej               - p. Halina Brulińska
  4. Pracownik PGK Sp. z o.o.                                              - p. Zenobia Dzieżyc

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
  3. Opinia Komisji dotycząca uchwał w sprawie:
    1. zmieniająca uchwałę o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy;
    2. ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
    3. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wysokości stawki opłaty oraz stawki za pojemnik;
    4. określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługę w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych;
    5. aktualizacji założeń do planu zaopatrzenia Gminy Miasto Zambrów w ciepło, energię elektryczną i gaz na lata 2019 - 2034;
    6. zawarcia porozumienia dotyczącego współdziałania gmin wchodzących w skład aglomeracji Zambrów przy realizacji zadania polegającego na wyznaczeniu obszaru i granic aglomeracji Zambrów.
  4. Sprawy różne.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych na wstępie protokołu. Stwierdził prawomocność posiedzenia i poinformował, że uczestniczą w nim wszyscy członkowie Komisji.

Ad. 1.

Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk odczytał proponowany porządek posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag, uznał proponowany porządek posiedzenia Komisji za przyjęty.

Ad. 2.

Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk zapytał, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk poddał pod głosowanie protokół poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad. 3. a, b c, d

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Zaproponował, że dokona wprowadzenia do czterech projektów uchwał jednocześnie, ponieważ są powiązane. Poinformował, że z dniem 31 grudnia br. kończy się umowa zawarta z PGK Sp. z o.o. z dnia 10.01.2018 r. na odbiór odpadów i zagospodarowanie odpadów komunalnych. W związku z powyższym w dn. 03.06.2020 r. został ogłoszony przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie miasta Zambrów na lata 2021–2022. Wpłynęły dwie oferty: PGK Sp. z o.o. na kwotę 11 071 436,68 zł oraz PU-A ASTWA Sp. z o.o. na kwotę 20 640 096,00 zł. W wyniku przeprowadzenia badania i oceny złożonych ofert, została wybrana oferta PGK Sp. z o.o. W dniu 20.08.2020 r. została podpisana umowa z PGK Sp. z o.o. Burmistrz Miasta poinformował, że ceny usług wzrosły, ponieważ m.in. wzrosły opłaty za prąd, energię elektryczną, opłata środowiskowa oraz wzrosła minimalna pensja. Burmistrz Miasta oznajmił, że przedłożony projekt uchwały określa wybór metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zgodnie z którą opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi będzie wnoszona od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość. Ustalona została miesięczną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi w sposób selektywny, w wysokości: lokale niezamieszkałe w budownictwie wielorodzinnym i nieruchomości zamieszkałe przez 1 osobę – 30 zł, nieruchomości zamieszkałe przez 2 osoby – 50 zł, nieruchomości zamieszkałe przez 3 i więcej osób – 75 zł. W przypadku nieselektywnej zbiórki odpadów przewidziane zostały podwyższone opłaty: lokale niezamieszkałe w budownictwie wielorodzinnym i nieruchomości zamieszkałe przez 1 osobę – 60 zł, nieruchomości zamieszkałe przez 2 osoby – 100 zł, nieruchomości zamieszkałe przez 3 i więcej osób – 150 zł. Jednocześnie zwolnieni z części opłaty za gospodarowanie odpadami będą właściciele nieruchomości jednorodzinnych kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym w wysokości 2,00 zł. Oznajmił, że został przygotowany projekt uchwały określający wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W budownictwie jednorodzinnym mieszkańcy będą składać nowe deklaracje bezpośrednio do urzędu, zaś w imieniu mieszkańców budownictwa wielorodzinnego deklaracje zbiorcze złożą zarządcy danej nieruchomości.

Radna p. Barbara Laszuk zwróciła się z pytaniem, kto będzie kontrolował, czy mieszkańcy prowadzą selektywna zbiórkę odpadów.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że PGK Sp. z o.o. będzie odbierało odpady komunalne. Do kompetencji spółki będzie należało kontrolowanie, czy mieszkańcy segregują odpady komunalne.

Radna p. Barbara Laszuk powiedziała, że mieszkańcy są zadowoleni z wybranej metody naliczania opłaty za gospodarowanie opłatami komunalnymi. Jednak wątpliwości budzi ustalona stawka w kwocie 30 zł w lokalach niezamieszkałych w budownictwie wielorodzinnym i nieruchomościach zamieszkałych przez jedną osobę. Zdaniem Radnej powinna być to kwota proporcjonalna do pozostałych, czyli 25 zł.

Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej p. Halina Brulińska poinformowała, że jeżeli zmieniona zostanie stawka z 30 zł na 25 zł, system nie zbilansuje się. Należało będzie zwiększyć pozostałe stawki.

W związku z brakiem dalszych pytań, Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Komisja w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Komisja w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wysokości stawki opłaty oraz stawki za pojemnik. Komisja w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługę w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych. Komisja w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

(projekty uchwał dołączono do protokołu)

Ad. 3. e

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że zgodnie z ustawą Prawo energetyczne, każda gmina zobowiązana jest do opracowania założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczna i paliwa gazowe. Powyższy dokument sporządza się co najmniej na okres piętnastu lat i aktualizuje się co najmniej raz na trzy lata.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie aktualizacji założeń do planu zaopatrzenia Gminy Miasto Zambrów w ciepło, energię elektryczną i gaz na lata 2019 – 2034. Komisja
w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

(projekt uchwały dołączono do protokołu)

Ad. 3. f

Wprowadzenia do tematu dokonał Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski. Poinformował, że w związku z realizacją Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych należy zawrzeć porozumienie z Gminą Zambrów dotyczące wyznaczenia obszarów i granic aglomeracji Zambrów.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie w sprawie zawarcia porozumienia dotyczącego współdziałania gmin wchodzących w skład aglomeracji Zambrów przy realizacji zadania polegającego na wyznaczeniu obszaru i granic aglomeracji Zambrów. Komisja
w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

(projekt uchwały dołączono do protokołu)

Ad. 4.

Radny p. Jacek Olszewski poinformował, że przy Szkole Podstawowej Nr 3 jest zdewastowany psi pakiet.

Burmistrz Miasta p. Kazimierz Dąbrowski odpowiedział, że przekaże powyższą informację do osoby odpowiedzialnej.

W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów objętych porządkiem posiedzenia Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk podziękował za udział, zamknął posiedzenie Komisji.

Protokołowała: Karolina Kulesza 

Przewodniczący Komisji: Kamil Kowalczyk


Lista obecności:

  1. Kamil Kowalczyk
  2. Radosław Bańkowski
  3. Wiesława Arent
  4. Barbara Laszuk
  5. Jacek Olszewski

   


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Kulesza

Data wytworzenia:
06 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Karolina Kulesza

Data publikacji:
06 sty 2021, godz. 20:29

Osoba aktualizująca informacje

Karolina Kulesza

Data aktualizacji:
06 sty 2021, godz. 20:29