Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 10

P r o t o k ó ł  Nr 10/20

posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego Rady Miasta Zambrów odbytego w dniu 21.02.2020 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zambrów pokój 214
w godzinach 14:00 – 14:30.

 

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. 5 - ciu członków Komisji                                                - wg załączonej listy obecności
  2. Zastępca Burmistrza Miasta Zambrów                           - p. Adam Libuda
  3. Inspektor ds. kontroli czystości i porządku w mieście   - p. Jacek Zakrzewski

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  2. Przyjęcie protokołu poprzedniego posiedzenia.
  3. Informacja dotycząca realizacji projektów unijnych z zakresu ochrony środowiska
    w 2019 r. oraz plany na 2020 r.
  4. Opinia Komisji dotycząca projektu uchwały w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miasto Zambrów na rok 2020.
  5. Sprawy różne.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości wymienionych na wstępie protokołu. Stwierdził prawomocność posiedzenia i poinformował, że uczestniczą w nim wszyscy członkowie Komisji.

Ad. 1.

Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk odczytał proponowany porządek posiedzenia Komisji. W związku z brakiem uwag, uznał proponowany porządek posiedzenia Komisji za przyjęty.

Ad. 2.

Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk zapytał, czy są uwagi do protokołu poprzedniego posiedzenia Komisji.

W związku z brakiem uwag, Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk poddał pod głosowanie protokół poprzedniego posiedzenia Komisji. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących przyjęła protokół poprzedniego posiedzenia Komisji.

Ad. 3.

Wprowadzenia do tematu dokonał Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk. Poinformował, że materiały zostały przekazane w związku z powyższym zaproponował przejście bezpośrednio do dyskusji.

Radna p. Barbara Laszuk zwróciła się z pytaniem, na czym polega okres trwałości projektu.

Zastępca Burmistrza Miasta p. Adam Libuda wyjaśnił, że okres trwałości jest to czas po zakończeniu realizacji projektu, w trakcie którego powinny być kontynuowane jego założenia. Podczas tego okresu monitorowane są wskaźniki projektu.

Radna p. Barbara Laszuk zapytała, czy mieszkańcy biorący udział w projekcie partycypują w kosztach zakupu i założenia instalacji fotowoltaicznych.

Zastępca Burmistrza Miasta p. Adam Libuda odpowiedział, że beneficjenci partycypują w kosztach związanych z przystąpieniem do projektu. Wysokość dofinansowania jest zróżnicowana i zależy od umiejscowienia paneli. Poinformował, że miasto zamierza złożyć kolejny wniosek o dofinansowanie projektu dotyczącego odnawialnych źródeł energii. Zostały zebrane ankiety, które miały na celu zbadanie potrzeb mieszkańców. Na podstawie przeprowadzonych ankiet przygotowywana jest dokumentacja.

W związku z brakiem dalszych uwag, Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk zaproponował przejście do kolejnego punktu porządku posiedzenia.

Ad. 4.

Wprowadzenia do tematu dokonał Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk. Poinformował, że materiały zostały przekazane w związku z powyższym zaproponował przejście bezpośrednio do dyskusji.

Radna p. Barbara Laszuk zwróciła się z pytaniem, czy tylko Schronisko dla bezdomnych zwierząt w Radysach złożyło ofertę współpracy.

Inspektor ds. kontroli czystości i porządku w mieście p. Jacek Zakrzewski odpowiedział, że zostały wysłane oferty do schronisk na terenie województwa podlaskiego oraz mazowieckiego. Jednak wpłynęła tylko jedna oferta na odławianie i przetrzymywanie bezpańskich psów, którą złożyło Schronisko dla bezdomnych zwierząt w Radysach.

Radna p. Barbara Laszuk poinformowała, że w październiku ubiegłego roku uczestniczyła w kontroli przeprowadzonej w Schronisku dla bezdomnych zwierząt w Radysach. Radna powiedziała, że opinia Komisji na temat schroniska była pozytywna. Jednocześnie wskazała, że opinie na temat schroniska są różne. Radna zwróciła się z pytaniem, czy miasto posiada wykaz wolontariuszy pomagających w schronisku.

Inspektor ds. kontroli czystości i porządku w mieście p. Jacek Zakrzewski odpowiedział, że nie posiada ww. wykazu.

Radna p. Barbara Laszuk powiedziała, że na Program opieki nad zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności zwierząt przeznaczono kwotę 80 000,00 zł.

Inspektor ds. kontroli czystości i porządku w mieście p. Jacek Zakrzewski potwierdził. Jednocześnie wskazał, że zwiększono o 3 000,00 zł kwotę na sterylizację i kastrację bezpańskich zwierząt.

Radna p. Barbara Laszuk zwróciła się z pytaniem, czy Urząd Miasta jest informowany o adopcji zwierząt przebywających w schronisku, które zostały odłowione z terenu miasta.

Inspektor ds. kontroli czystości i porządku w mieście p. Jacek Zakrzewski odpowiedział, że przekazywane są informacje o adopcjach.

Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk zwrócił się z pytaniem, czy usypiane są ślepe mioty.

Inspektor ds. kontroli czystości i porządku w mieście p. Jacek Zakrzewski odpowiedział, że usypiane są ślepe mioty.

W związku z brakiem dalszych uwag, Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miasto Zambrów na rok 2020. Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie, bez głosów przeciwnych oraz wstrzymujących pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad. 5.

Radny p. Radosław Bańkowski poinformował, że mieszkańcy bloków znajdujących się przy ul. Magazynowej, skarżą się na psi wybieg, chcą aby został zlikwidowany.

Radny p. Jacek Olszewski zwrócił się z pytaniem o możliwość dostawienia psich pakietów na terenach zielonych przy Księżym Lasku.

W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów objętych porządkiem posiedzenia Przewodniczący Komisji p. Kamil Kowalczyk podziękował za udział, zamknął posiedzenie Komisji.

Protokołowała: Karolina Kulesza

Przewodniczący Komisji: Kamil Kowalczyk  


Lita obecności:

  1. Kamil Kowalczyk
  2. Radosław Bańkowski
  3. Wiesława Arent
  4. Barbara Laszuk
  5. Jacek Olszewski

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Kulesza

Data wytworzenia:
06 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Karolina Kulesza

Data publikacji:
06 sty 2021, godz. 20:20

Osoba aktualizująca informacje

Karolina Kulesza

Data aktualizacji:
06 sty 2021, godz. 20:20