ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY LUB CZASOWY (NIE DOTYCZY CUDZOZIEMCÓW)
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATESLKICH
KARTA USŁUG NR SO/10
Nazwa sprawy: ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY LUB CZASOWY (NIE DOTYCZY CUDZOZIEMCÓW) |
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019r. poz. 1397 z późn. zm.). 2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego. (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411 ) 3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U z 2020r. poz.1546 z późn. zm.). |
Wymagane dokumenty: 1. Wypełniony formularz (załączniki nr 2 i 3). 2. Dowód osobisty lub paszport. 3. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy osoba zgłaszająca przedstawia potwierdzenie pobytu w lokalu, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz, do wglądu, dokument (oryginał) potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego podmiotu. Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje się na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I – II księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu. 4. Obywatel polski dokonujący zameldowania w formie dokumentu elektronicznego (www.obywatel.gov.pl) przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne dołącza dokument elektroniczny potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzające pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów. 5. Wniosek o wydanie zaświadczenia w przypadku osób pobierających zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy. |
Opłaty: Wnioskodawca otrzymuje z urzędu bezpłatne zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały. Wnioskodawca otrzymuje na wniosek zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy. Opłata skarbowa za zaświadczenie wynosi 17 zł. Ustawa o opłacie skarbowej określa zwolnienia z opłat. Wpłatę z tytułu opłaty skarbowej należy dokonać na nr rachunku bankowego: URZĄD MIASTA ZAMBRÓW Ul. Fabryczna 3, BANK SPÓŁDZIELCZY W ZAMBROWIE 67 8775 0009 0010 0101 0201 0732 Istnieje możliwość uiszczenia opłat w Urzędzie Miasta bez prowizji kartą płatniczą. |
Miejsce złożenia dokumentów: Wydział Spraw Obywatelskich, pokój 227 |
Sprawę załatwia i udziela szczegółowych wyjaśnień:
|
Godziny Urzędowania:
|
Termin załatwienia sprawy: Niezwłocznie po zgłoszeniu się do Wydziału Spraw Obywatelskich Jeżeli dane zawarte w zgłoszeniu budzą wątpliwości, o zameldowaniu rozstrzyga przeprowadzone postępowanie administracyjne zakończone wydaniem decyzji administracyjnej. Decyzja wydawana jest w ciągu miesiąca od złożenia zgłoszenia, a w sytuacjach szczególnie skomplikowanych termin ten może zostać wydłużony do 2 miesięcy. |
Tryb odwoławczy: Nie występuje |
Informacje dodatkowe:
Dla każdej meldowanej osoby składa się oddzielny formularz (również dla dziecka), podpisany przez osobę meldującą się (za osobę małoletnią podpis składa przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu).
Zameldowania w miejscu pobytu stałego lub czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu. Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych, obowiązku meldunkowego dokonuje jeden z rodziców, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Zameldowanie na pobyt stały powoduje ujęcie w rejestrze wyborców. Zameldowanie na pobyt czasowy nie powoduje ujęcia w rejestrze wyborców. Załączniki:
|
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
10-oświadczenie - potwierdzenie pobytu-druk (DOC, 32.00Kb) | 2021-02-12 09:37:34 | 3 | |
10-pełnomocnictwo-druk (DOC, 16.19Kb) | 2021-02-12 09:37:34 | 8 | |
10-wniosek o wydanie zaswiadczenia-druk (DOC, 50.00Kb) | 2021-02-12 09:37:34 | 4 | |
10-zgłoszenie pobytu czasowego (PDF, 398.94Kb) | 2021-02-12 09:37:34 | 4 | |
10-zgłoszenie pobytu stałego (PDF, 414.52Kb) | 2021-02-12 09:37:34 | 10 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Anna Skarzyńska Data wytworzenia:
12 lut 2021
Osoba dodająca informacje
Anna Skarzyńska Data publikacji:
12 lut 2021, godz. 09:37
Osoba aktualizująca informacje
Anna Skarzyńska Data aktualizacji:
12 lut 2021, godz. 09:37