Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Uchwała Nr 49/VII/2024 w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Zambrów na 2025 rok

UCHWAŁA NR 49/VII/2024
RADY MIASTA ZAMBRÓW

z dnia 30 grudnia 2024 r.
w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Zambrów na 2025 rok


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, 1572), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, 1572 i 1756) oraz art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2024 r. poz. 167, 232, 834, 854, 858, 1089, 1222, 1572) Rada Miasta Zambrów uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Dochody budżetu w wysokości 148.902.624,80 zł, z tego:
a) bieżące w wysokości 128.444.775,07 zł,
b) majątkowe w wysokości 20.457.849,73 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1.
2. Kwotę dotacji celowych z budżetu państwa na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Miastu w wysokości 10.294.976 zł, z czego na:
a) zadania zlecone gminie 10.264.976 zł,
b) zadania realizowane na podstawie porozumień z administracją rządową - 30.000 zł.
3. Kwotę planowanych dochodów zadań własnych w wysokości 138.607.648,80 zł.
§ 2. 1. Wydatki budżetu w wysokości 150.341.446,20 zł, z tego:
a) bieżące w wysokości 121.592.597,65 zł,
b) majątkowe w wysokości 28.748.848,55 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2.
2. Wydatki na zadania z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Miastu w wysokości 10.294.976 zł, z czego na:
a) zadania zlecone gminie 10.264.976 zł,
b) zadania realizowane na podstawie porozumień z administracją rządową - 30.000 zł.
3. Kwotę planowanych wydatków na zadania własne w wysokości 140.046.470,20 zł.
§ 3. Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 3.035.821,40 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 4. Łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 1.597.000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:
1. ogólną w wysokości – 394.000 zł,
2. celowe w wysokości – 306.000 zł, z przeznaczeniem na:
a) zarządzanie kryzysowe w kwocie – 266.000 zł,
b) nagrody Burmistrza dla nauczycieli szkół podstawowych i przedszkoli z okazji Dnia Edukacji Narodowej w kwocie – 40.000 zł.
§ 6. Deficyt budżetu w wysokości 1.438.821,40 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów i pożyczek na rynku krajowym w kwocie 1.403.000 zł;
2) niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach, o których mowa w art. 217 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w kwocie 35.821,40 zł.
§ 7. Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 10.000.000 zł,
2) spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów w kwocie 1.597.000 zł,
3) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 1.403.000 zł.
§ 8. 1. Plan dochodów z tytułu opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, o których mowa w art. 11 i art. 18 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w wysokości 700.000 zł oraz plan wydatków, finansowanych z tych dochodów, na realizację zadań własnych wynikających z programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz programu przeciwdziałania narkomanii w wysokości 700.000 zł, w tym:
1) na program przeciwdziałania narkomanii 15.000,00 zł;
2) na program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych 685.000 zł.
2. Dochody z tytułu dodatkowej opłaty za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w opakowaniach nieprzekraczających 300 ml na działania mające na celu realizację lokalnej międzysektorowej polityki przeciwdziałania negatywnym skutkom spożywania alkoholu w wysokości 150.000 zł oraz plan wydatków, finansowanych z tych dochodów, na realizację zadań własnych wynikających z ustawy (art. 9) w wysokości 185.821,40 zł.
3. Dochody w kwocie 8.100.000 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami oraz wydatki w kwocie 8.100.000 zł na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w gminie.
4. Dochody w kwocie 30.000 zł i wydatki w kwocie 30.000 zł w związku z realizacją zadań określonych ustawą – Prawo ochrony środowiska.
§ 9. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Miasta w 2025 r., zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 10. 1. Plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych: dochody – 102.250 zł, wydatki – 102.250 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6.
2. Wykaz jednostek oświatowych, które posiadają wyodrębnione rachunki dochodów i wydatków stanowi załącznik Nr 7.
§ 11. Upoważnia się Burmistrza Miasta do:
1. zaciągnięcia kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań określonych przez Radę Miasta;
2. dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami;
3. dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
- zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile te zmiany nie pogorszą wyniku budżetu,
- zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
- zmianami w planie dochodów i wydatków budżetu Miasta w celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa,
- zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich;
4. lokowania czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu mających siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
5. zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Miasta i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
6. przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Miasta i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady
Kamil Kowalczyk


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
49-VII-2024-Budżet na 2025 rok (PDF, 1.30Mb) 2025-01-03 14:11:20 10
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Rada Miasta Zambrów

Data wytworzenia:
03 sty 2025

Osoba dodająca informacje

Anna Skarzyńska

Data publikacji:
03 sty 2025, godz. 14:11

Osoba aktualizująca informacje

Anna Skarzyńska

Data aktualizacji:
03 sty 2025, godz. 14:11