Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Karta Usług RG/01

WYDZIAŁ ROZWOJU GOSPODARCZEGO
KARTA USŁUG NR RG/01

Nazwa sprawy

  1. Wydanie zezwolenia na lokalizację w pasie drogowym drogi gminnej obiektów budowlanych, urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
  2. Wydanie zezwolenia na lokalizację lub przebudowa zjazdu indywidualnego lub publicznego z drogi gminnej,
  3. Wydanie zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym drogi gminnej,
  4. Wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej, w celu budowy obiektu budowlanego  lub urządzenia niezwiązanego z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
  5. Wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej, w celu: usunięcia awarii/przebudowy obiektu budowlanego lub urządzenia niezwiązanego z potrzebami zarzadzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
  6. Wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej, w celu budowy zjazdu indywidualnego /publicznego.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 256 z późn. zm.).
  2. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 470 z późn. zm.).
  3. Uchwała Nr 75/XIV/2019 Rady Miasta Zambrów  z dnia 30grudnia 2019 r. w sprawie opłat za zajęcie pasa drogowego.

Wymagane dokumenty:

  1. Lokalizacja obiektów, urządzeń w pasie drogowym drogi gminnej:
  • wniosek w sprawie lokalizacji w pasie drogowym drogi gminnej obiektów budowlanych, urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarzadzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, zawierający oznaczenie wnioskodawcy, adres, nr telefonu, oznaczenie pełnomocnika (jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika), rodzaj urządzenia (obiektu),
  • mapa orientacyjna i kserokopia mapy zasadniczej z zaznaczoną  lokalizacją urządzeń , obiektów lub  plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z proponowaną lokalizacją urządzenia, obiektu  – 2 egz.,
  • projekt techniczny do wglądu (dotyczy wniosku o zezwolenie na umieszczenie),
  • pełnomocnictwo, jeśli strona działa przez pełnomocnika, z opłatą skarbową o  wartości 17 zł.
  1. Lokalizacja lub przebudowa zjazdu indywidualnego lub publicznego z drogi gminnej:
  • wniosek w sprawie lokalizacji lub przebudowy zjazdu indywidualnego lub publicznego z drogi gminnej, zawierający oznaczenie wnioskodawcy, adres, nr telefonu, oznaczenie pełnomocnika (jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika), planowaną inwestycję (lokalizacja lub przebudowa), rodzaj zjazdu (indywidualny lub publiczny), nazwę drogi gminnej (ulica), numer ewidencyjny działki do której planuje się zjazd, sposób wykorzystywania nieruchomości,
  • mapa orientacyjna i kserokopia mapy zasadniczej z zaznaczoną  lokalizacją zjazdu lub plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z proponowaną lokalizacją zjazdu – 2 egz.,
  • pełnomocnictwo, jeśli strona działa przez pełnomocnika, z opłatą skarbową o  wartości 17 zł.
  1. Umieszczenie reklamy w pasie drogowym drogi gminnej:
  • wniosek w sprawie umieszczenia reklamy w pasie drogowym drogi gminnej, zawierający oznaczenie wnioskodawcy, adres, nr telefonu, oznaczenie pełnomocnika (jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika), treść reklamy, termin umieszczenia, dane osoby odpowiedzialnej za umieszczenie reklamy (adres, nr telefonu), powierzchnię reklamy,
  • mapa orientacyjna i kserokopia mapy zasadniczej z zaznaczoną  lokalizacją reklamy lub mapę sytuacyjną w skali 1:1000 lub 1:500 z lokalizacją reklamy,
  • projekt techniczny lub rysunek reklamy,
  1. Zajęcie pasa drogowego drogi gminnej, w celu budowy obiektu budowlanego  lub urządzenia niezwiązanego z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego:
  • wniosek o wyrażenie zgody na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej, w celu budowy obiektu budowlanego lub urządzenia niezwiązanego z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, zawierający oznaczenie wnioskodawcy, adres, nr telefonu, oznaczenie pełnomocnika (jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika), rodzaj planowanego do budowy obiektu lub urządzenia, termin zajęcia, dane osoby odpowiedzialnej za zajęcie pasa drogowego(adres, nr telefonu), powierzchnię zajęcia w celu budowy, właściciela urządzenia, który będzie wnosić roczne opłaty za umieszczone urządzenie w pasie drogowym, powierzchnię rzutu  poziomego umieszczonego urządzenia w pasie drogowym,
  • szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem granic planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
  • pełnomocnictwo, jeśli strona działa przez pełnomocnika, z opłatą skarbową o  wartości 17 zł.,
  • zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych oraz w przypadku prowadzenia robót w koronie drogi,
  • informacje o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu,
  • oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczonego w pasie drogowym lub zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno – budowlanej,
  1. Zajęcie pasa drogowego drogi gminnej, w celu: usunięcia awarii/przebudowy obiektu budowlanego lub urządzenia niezwiązanego z potrzebami zarzadzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego:
  • wniosek w sprawie wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej, w celu: usunięcia awarii/przebudowy obiektu budowlanego lub urządzenia niezwiązanego z potrzebami zarzadzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, zawierający oznaczenie wnioskodawcy, adres, nr telefonu, oznaczenie pełnomocnika (jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika), rodzaj planowanego do budowy obiektu lub urządzenia, termin zajęcia, dane osoby odpowiedzialnej za zajęcie pasa drogowego(adres, nr telefonu), powierzchnię zajęcia w celu usunięcia awarii lub przebudowy obiektu  lub urządzenia,
  • szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem granic planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
  • pełnomocnictwo, jeśli strona działa przez pełnomocnika, z opłatą skarbową o  wartości 17 zł.
  • zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych oraz w przypadku prowadzenia robót w koronie drogi,
  • informacje o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu,
  1. Zajęcie pasa drogowego drogi gminnej, w celu budowy lub przebudowy zjazdu indywidualnego lub publicznego.
  • wniosek w sprawie wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej, w celu budowy lub przebudowy zjazdu indywidualnego lub publicznego, zawierający oznaczenie wnioskodawcy, adres, nr telefonu, oznaczenie pełnomocnika (jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika), cel (budowa lub przebudowa), rodzaj zjazdu (indywidualny lub publiczny), nazwę drogi gminnej (ulica), numer ewidencyjny działki do której planuje się zjazd, termin zajęcia, dane osoby odpowiedzialnej za zajęcie pasa drogowego(adres, nr telefonu), powierzchnię zajęcia w celu przebudowy lub budowy  zjazdu,
  • szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem granic planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
  • pełnomocnictwo, jeśli strona działa przez pełnomocnika, z opłatą skarbową o  wartości 17 zł.
  • zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych oraz w przypadku prowadzenia robót w koronie drogi,
  • informacje o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu,

Do wglądu:

  1. Druki wniosków na stronach internetowych www.zambrow.pl  oraz www.bip.zambrow.pl

Sposób dostarczenia:

  • Zgodnie z art. 63 KPA tj. pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne  

Miejsce złożenia dokumentów:

  • sekretariat : pokój nr 225

Sprawę załatwia i udziela szczegółowych wyjaśnień:

  • Nazwa Wydziału :   Wydział Rozwoju Gospodarczego.  
  • Nazwa stanowiska:  Inspektor ds. drogownictwa – Janusz Gosk
  • Nr pokoju:     217
  • Nr telefonu:   86 271-22-10 wew. 34

Godziny Urzędowania: 7.30 do 15.30

  • poniedziałek – piątek: 730 – 1530

Termin załatwienia sprawy:

  • 1 miesiąc
  • 2 miesiące – w sprawach szczególnie skomplikowanych

Tryb odwoławczy:

  • Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży za  pośrednictwem Burmistrza Miasta  w terminie 14 dni od daty  otrzymania decyzji.

Informacje dodatkowe:

  1. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
  2. Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi rozumie się : samowolne zajęcie pasa, przekroczenie terminu zajęcia lub zajęcie większej powierzchni niż określono w zezwoleniu.
  3. Za zajęcie pasa drogowego lub umieszczenie w nim urządzeń  nie związanych z funkcjonowaniem drogi  bez zezwolenia, zarządca drogi pobiera karę pieniężną zgodnie z obowiązującymi przepisami (naliczenie kary pieniężnej nie stanowi legalizacji umieszczenia urządzenia w pasie drogowym).

Załączniki do pobrania


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anna Skarzyńska

Data wytworzenia:
03 mar 2021

Osoba dodająca informacje

Anna Skarzyńska

Data publikacji:
03 mar 2021, godz. 12:05

Osoba aktualizująca informacje

Anna Skarzyńska

Data aktualizacji:
12 mar 2021, godz. 08:21