Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Zambrów

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

2. Ulgi uznaniowe w spłacie zobowiązań podatkowych: odroczenie terminu płatności podatku luz rozłożenie zapłaty podatku na raty, odroczenie lub rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę, umorzenie w całości lub części zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę

WYDZIAŁ FINANSOWY
KARTA USŁUG NR 2

Nazwa sprawy:  ulgi uznaniowe w spłacie zobowiązań podatkowych:

  1. odroczenie terminu płatności podatku lub rozłożenie zapłaty podatku na raty
  2. odroczenie lub rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę
  3. umorzenie w całości lub części zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę

Podstawa prawna:  art. 67 a § 1 - ustawy z dnia ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. 2020, poz. 1325 tj. ze zm.):

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o udzielenie ulgi uznaniowej 

oraz:

  • dokumenty szczególne  potwierdzające trudną sytuację materialną lub finansową podatnika  

·  informację dotyczącą sytuacji materialnej i rodzinnej podatnika wraz z dokumentami potwierdzającymi wiarygodność przedstawionych informacji

·  zaświadczenia o dochodach własnych i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (np. aktualne zaświadczenie z zakładu pracy, odcinek renty/emerytury, decyzja o przyznaniu zasiłku dla bezrobotnych itp.)

·  kopie rachunków opłat eksploatacyjnych za mieszkanie lub inny zajmowany lokal (np. za czynsz, światło, gaz)

·  orzeczenia o przyznanej pomocy materialnej lub finansowej z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej lub z Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie

·  informacje o innych okolicznościach faktycznych mających – zdaniem podatnika – wpływ na rozstrzygnięcie sprawy

·  inne informacje na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego

Opłaty: bez opłat

Sposób dostarczenia:

  • osobiście
  • pocztą
  • przez pełnomocnika
  • ePuap

Miejsce złożenia dokumentów:

  • Sekretariat Urzędu Miasta Zambrów
  • Wydział Finansowy (do wglądu przed złożeniem)

Sprawę załatwia i udziela szczegółowych wyjaśnień:

  • Wydział Finansowy
  • Nr pokoju: 221
  • Nr telefonu: 086 – 271-22-10 w. 13

Godziny Urzędowania:

  • poniedziałek – piątek: 730 – 1530

Termin załatwienia sprawy:

  • 1 miesiąc
  • 2 miesiące – w sprawach szczególnie skomplikowanych

Tryb odwoławczy: od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Zambrów,  w terminie 14 dni od daty doręczenia.

Informacje dodatkowe:  w razie potrzeby organ podatkowy może wezwać stronę do złożenia dodatkowych dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia sprawy oraz przeprowadzić oględziny sytuacji materialno-bytowej. Postępowanie kończy się decyzją w sprawie udzielenia ulgi w spłacie zobowiązania podatkowego lub odmową jej udzielenia. 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
klauzula - podatki i opłaty lokalne (DOCX, 31.40Kb) 2021-02-09 15:12:48 3
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anna Skarzyńska

Data wytworzenia:
15 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Anna Skarzyńska

Data publikacji:
15 sty 2021, godz. 14:18

Osoba aktualizująca informacje

Anna Skarzyńska

Data aktualizacji:
09 lut 2021, godz. 15:12